  • Data: 2014-05-10 16:01:12
    Temat: Re: drukarka 3d
    Od: "nowyr" <d...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    news:lkjq86$tnb$1@node1.news.atman.pl...

    > Ewentualnie Robo 3D (
    > http://allegro.pl/drukarka-3d-hit-z-usa-robo-3d-i420
    4487601.html ). Ale
    > kosztuje sporo drożej, a osiągi ma prawdopodobnie bardzo zbliżone. Na
    > pewno lepiej wygląda :)

    Robo na ebayou można dostać za $1000 czyli 3000PLN - minus VAT EU. Tylko co
    to warte ?

    > Jeśli nie chcesz się bardzo dużo bawić - lepiej kupić gotową, złożoną.
    > Składanie to zajęcie na ładnych parę dni - a może i tygodni, jak ktoś nie
    > ma sporego doświadczenia. Więc odradzam. No, chyba że lubisz się tak bawić
    > i masz na to czas.

    Nieee, nie chce samemu składać. Ale wczoraj oglądałem opinie na YT i wiele
    drukarek ma kretyńskie błędy mechaniczne. Luzujące się rolki, koła pasowe
    albo przeniesienie napędu przez 2-3 paski w szeregu. Widać, że amatorzy to
    projektowali. Jest bardzo dużo złych opinii z nakręconymi niedociągnięciami,
    które właściwie dyskwalifikują. Mechanika rozsypie się lub jest bez sensu.

    > Zwróć uwagę na;
    >
    > filament - najlepiej 1.75mm (bywa też grubszy) - ten jest chyba łatwiej
    > dostępny i w szerszej ofercie.

    Będę pamiętał :-)

    > dysza najlepiej 0.3 mm (nie większa). Zazwyczaj można ją wymienić. Czym
    > mniejsza tym lepsza jakość druku (stosuje się praktycznie 0.2 - 0.3mm).
    > Z tym, że oczywiście, czym mniejsza średnica dyszy, tym trzeba mieć
    > większe doświadczenie - wbrew pozorom drukowanie wymaga pewnego
    > doświadczenia. No ale to jest rzecz do nauczenia.

    Podają wszędzie dyszą 0.4 i nic o wymienności nie mówią ale zwrócę uwagę
    przy wykonywaniu drugiego przelecenia ofert po wstępnej selekcji :-)

    > Minimalna warstwa = 0,02mm albo mniej (z tym, że to mniej, to zazwyczaj
    > pobożne życzenie producenta :)

    Podają 100 mikronów ale zwrócę uwagę

    > Podgrzewany stolik - bez tego nie da się drukować niektórymi tworzywami

    Tak to jest wymóg

    > Konstrukcja - możliwie solidna. Czyli najlepiej właśnie profile alu.
    >
    > Wszelkie "druciaki" itp. odradzam.

    Alu i silniki bezpośrednio napędzające śruby kulowe. Bez pasków
    pośredniczących.