  • 41. Data: 2011-11-23 15:35:19
    Temat: Re: drożejąca ropa
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/11/2011 14:20, J.F wrote:

    > No wiesz, zlecili, poczekali, podsumowali ... w koncu producentowi
    > raczej nie zalezy na zawyzaniu zasobow.

    Właśnie w tym rzecz, że zależy. Kraje OPEC (czyli w zasadzie wszyscy
    liczący się producenci) mogą wydobywać ilość proporcjonalną do
    posiadanych rezerw.

    Sztuczek jest sporo, choćby zaliczanie do rezerw ropy zasobów. Różnica
    jest taka, że rezerwy leżą i czekają na wydobycie, a zasoby to różne
    skały, piaski i inne cuda na kiju, z których ekstrakcja ropy być może
    kiedyś będzie opłacalna, a w przypadku choćby Wenezueli stanowią ponad
    25% ich deklarowanych zasobów.

    > Nie wiem jak w USA, ale u nas po pobieznym przejrzeniu ustawy to jest tak:
    > a) firma wystepuje o koncesje poszukiwawcza ... i raczej ja dostanie,
    > b) jak dostala i cos znajdzie, to ma pierwszenstwo w koncesji wydobywczej.
    >
    > I niespecjalnie jest miejsce na sprzeciwy kraju. No chyba ze
    > negocjacjach o wysokosci oplaty.
    > Co by bylo jak najbardziej uzasadnione, zeby kraj nie sprzedawal swoich
    > surowcow zbyt tanio, nawet jak sa trudno dostepne ... ale zycie zyciem :-)

    I tak jest na zachodzie, OPEC to głównie nacjonalizacja i koncerny
    siedzące w kieszeni lokalnych tyranów. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 42. Data: 2011-11-23 17:34:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 23/11/2011 14:20, J.F wrote:

    >I tak jest na zachodzie, OPEC to głównie nacjonalizacja i koncerny
    >siedzące w kieszeni lokalnych tyranów. :-)

    Ale rozmowa zeszla na USA/Kanade.

    I ja sie tam nie dziwie ze firma ktora dostala koncesje na piaski ma w
    d* "interes kraju".
    Ja interesuje jej wlasny interes :-)

    I jesli daje sie na kosztownym wydobyciu zarobic, to wydobywa.

    A w podtekscie moga byc jeszcze inne pulapki, ze np ma koncesje na 30
    lat, albo ze sie kiedys zieloni zorientuja co jest grane.

    J.

  • 43. Data: 2011-11-23 18:12:18
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Myslisz, ze ludzie zaczna jezdzic dla samego jezdzenia? Poprostu mniej
    > zaplaca za dojazd do pracy, po dzieci, na zakupy, na wakacje. Teraz tez
    > jezdza, tylko wiecej za to placa.
    wtedy zaczną jeździć bez optymalizacji. Nie wiem czy wiesz jak wzrosła w
    ostatnich latach ilość dojeżdżających do pracy na rowerach?!

    > Jest wiele krajow, gdzie ceny paliwa
    > sa smieszne i jakos korkow wiekszych nie maja. Moze poprostu wykonanie
    > 2km drogi nie zajmuje im 2 lat.
    ale to niema znaczenia. Nigdzie nie spadła cena plaiwa do 50%. Może w
    usa paliwo jest znacznie tańsze, ale od zawsze.

    > Kolejki bylyby moze na poczatku,
    > potem wielu przedsiebiorcow rzuciloby sie na ten biznes i zbudowalo tyle
    > stacji, ile potrzeba. Byloby super, jakby Niemcy placili u nas VAT,
    > akcyze i oplate paliwowa.
    nie. Stacje benzynowe podniosły by ceny.

    > To tez bardzo fajna wizja, smrod palonego wegla w mniejszych
    > miejscowosciach bylby przeszloscia. Brak klopotliwych odpadow, czysto i
    > przyjemnie. Elektrowni raczej nikt z dnia na dzien nie przestawi na
    > zasilanie innym paliwem (a szkoda).
    powiedz to ludziom pracującym w przemyśle elektrycznym, wydobyciu węgla,
    gazowym... Fajnie być tak krótkowzrocznym. Król Maciuś pierwszy

    > Samodzielnie myslacy wolny czlowiek nie napisalby takich bredni jak Ty.
    > Transport jest podstawa kazdej gospodarki, podwyzszenie kosztow
    > transportu to zwiekszenie kosztow produkcji absolutnie wszystkiego.
    masz racje. co z tego? obniżenie ceny paliwa, trochę - poprawi dochody
    jednynie firm czerpiących zyski z transportu. Po bardzo dłuuuugim czasie
    przeniesie się to na mikroskopijną obniżkę innych cen. PAmiętasz jak
    spadły ceny paliw w ciągu ostatnich 10 lat? bo ja pamiętam ze chciałem
    nawet kupić zbiornik 1m3 bo ON był po 2.15zł. Było na 99% pewne ze za
    rok będzie po 3.15 albo drożej. Czy spadły jakiekolwiek inne ceny? np
    przesyłek w dhl? bilety na autobus? ZERO obniżek!

    (...)

    >. To, ze zesra sie ta polityka
    > Donaldowi T., ktory sam do tego doprowadzil, malo mnie pociesza.
    ok 400 posłów wie co i jak trzeba zmienić. Naprawdę. tyle tylko ze oni
    równocześnie wiedzą że na takie zmiany 90% polaków nie zgodzi się.
    Obecnie ich zadaniem jest takie balansowanie zeby było lepiej i
    jednocześnie aby ludzie nie bardzo narzekali.

    > Gadasz jak porabany, idz do pracodawcy i powiedz zeby Ci zaplacil 2 x
    > tyle, bo chcesz oddac polowe na pol miliona urzednikow.
    tylko ze analogicznie ja mogę pójść, bo prędzej czy później wszystko
    będzie 2 razy droższe. ale jak ktoś mówi ze gdyby babcia miała wąsy to
    by paliwo kosztowało w Polsce 50% obecnej ceny to się na łby z koniem
    zamienił.

    ToMasz

  • 44. Data: 2011-11-23 19:07:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    begin PaweL

    >Idź śmiecić na jakąś psychogrupę o polityce.

    Ale to chyba na te grupe, bo Unia jak najbardziej ma ochote troche
    pogrzebac w podatkach. Co moze nie calkiem jest takie zle, poza tym ze
    zapewne bedzie drozej :-)

    J.

  • 45. Data: 2011-11-23 19:48:46
    Od: topek <t...@p...pl-zamien-0-na-o>

    W dniu 2011-11-22 18:33, PaweL pisze:
    > Śp. Kaczyński
    Jakiej swietej?
    Dla mnie jedna z najglupszych smierci w polskiej historii.
    Polska i rosyjska bylejakosc podlana sarmackim sosem dala tragedie :-(
    Jakby wypadl z wanny to tez bylby polegly albo sp?

    > kombinował dla Polski ropę z Gruzji, mieli byśmy ją z 2x
    > taniej niż giełdowa cena
    No i co z tego, nawet gdybysmy mieli 3x taniej?
    Cena paliwa to w 70% podatki.
    Amerykanie kupuja rope za ta sama cene co europejczycy a i tak maja 2x
    tansze paliwo.

    > Białoruś). Czy coś jeszcze się dzieje w sprawie rurociągu z Gruzji? Czy
    > Donald wszystko rozwalił?
    Donald z Wehrmachtem, Zydami i zakamuflowana opcja niemiecka w sztucznej
    mgle.

    --
    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
    "Może Oko tylko mydli oko

  • 46. Data: 2011-11-23 20:19:39
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Czyżbyś był jednym z tych, którzy najchętniej wypisaliby nasz kraj z UE?

    Takiego wyjścia chyba nikt nie przewiduje, jednak "dyrektywa" nie oznacza
    obowiązku wprowadzania w prawodawstwie danego kraju członkowskiego.
    Problemem jest u nas to, że "nasi" mają ten naród w dalekim poważaniu, bo
    "ich" nie za bardzo to boli.
    Gdyby zarabiali 3400 brutto, to jeden z drugim coś by robili, by obciążenia
    fiskalne były mniejsze.
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 47. Data: 2011-11-23 20:39:38
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Jakby wypadl z wanny to tez bylby polegly albo sp?

    Tak, gdyby wypadając z wanny stracił życie, też byłby S.P.!

    WOJO

  • 48. Data: 2011-11-23 20:54:30
    Temat: Re: drozejaca ropa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Takiego wyjścia chyba nikt nie przewiduje, jednak "dyrektywa" nie
    >oznacza obowiązku wprowadzania w prawodawstwie danego kraju

    Czekaj czekaj - dyrektywa wlasnie to oznacza.
    No nie, dobra - chyba moga byc inne srodki niz wprowadzenie do
    prawodawstwa.

    J.

  • 49. Data: 2011-11-23 21:49:42
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Nov 2011 14:01:17 +0000, kamil <k...@s...com> wrote:

    >Myślę, że już dzisiaj dużo ludzi może jeździć samochodem, ale wybiera
    >autobus albo rower żeby nie sterczeć w korkach.

    Dobre. Akurat wczoraj miałem okazję jechać rano KM, i to pod prąd
    porannych korków. Mimo to autobus zamiast 38 minut wg rozkładu, jechał
    równe 60.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 50. Data: 2011-11-23 22:58:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości

    > Tak, gdyby wypadając z wanny stracił życie, też byłby S.P.!

    Na świętość trzeba sobie zasłużyć.
    Każdy zmarły bandzior też będzie S.P.?