    Date: Mon, 9 Jan 2023 19:51:19 +0100
    Subject: Re: drony
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>

    On 8.01.2023 18:51, Marek wrote:

    > Manipulujesz, statystycznie dzięki niemu jest mniej wypadków.

    Oczywiście. Manipulacja nie była moją intencją. Autopilot uważam za
    fajną funkcjonalność, a wypadki oczywiście są najczęściej wina ludzi,
    którzy nie ogarniają tego, że to NIE JEST autonomiczny samochód i nie
    można sobie pozwolić na wyłączenie uwagi podczas jazdy.
    Chodziło mi o to, że wbrew zapewnieniom Muska, Tesla nie była w stanie
    stworzyć naprawdę autonomicznego samochodu, a premiera takowego jest od
    lat przekładana na "kolejny rok".

    I nie, to nie jest argument za tym, że Musk jest "oderwany od
    rzeczywistości" albo cos takiego. To jest z jego strony celowe działanie
    - rzucanie rozdmuchanymi obietnicami pompuje hype, a to przyciąga
    inwestorów i zwiększa ceny aukcji. Można jednak przedobrzyć, jeśli zbyt
    długo rzuca się obietnicami bez pokrycia - o tym przekonała się
    Elizabeth Holmes.

    Chodziło mi tylko o to, że obietnice Muska trzeba traktować wyjątkowo
    sceptycznie. Szczególnie jeśli dotyczą one czegoś rodem z filmu SF.

    > Musk nie jest taki (głupi?) jak sugerujesz, polecam rozmowę Lexa
    > Fridmana z Muskiem.

    Absolutnie nie twierdzę, że jest głupi. Wręcz przeciwnie. On jest
    mistrzem w kreowaniu swojego wizerunku. Wizerunku technicznego geniusza,
    człowieka znikąd, który dzięki swojemu niezwykłemu intelektowi doszedł
    do fortuny i teraz poprowadzi świat ku lepszej przyszłości.
    Tak naprawdę to głównie sprytny inwestor, który miał szczęście w czasie
    dotcomowego boomu. Między bajki można jednak włożyć m.in. historie o
    pochodzeniu z biednej rodziny (zamożna rodzina z RPA, matka modelka,
    ojciec będący m.in. posiadaczem udziałów w kopalni szmaragdów) albo
    byciu współtwórcą PayPala (kojarzona z tym serwisem funkcjonalność
    przelewów przez Internet została stworzona przez firmę Confinity, która
    została przejęta przez należący do Muska X.com).

    Wbrew założeniom wielu ludzi, Musk nie jest nawet inżynierem. Posiada
    dwa tytuły bachelora (coś jak nasz licencjat) na Uniwersytecie
    Pensylwanii. Oczywiście nie to jeszcze o niczym nie świadczy, bo manager
    zarządzający firmami (choćby technicznymi) wcale inżynierem być nie
    musi. Po prostu ten element misternie tkanej legendy też nie ma
    odzwierciedlenia w rzeczywistości.

    Absolutnie nie twierdzę też, że Elisabeth Holmes była głupia. Wręcz
    przeciwnie - akcja która odstawiła ta pani wymagała naprawdę
    nieprzeciętnego intelektu i zdolności improwizatorskich. Po prostu nie
    jest to ten sam typ inteligencji, który pozwala na wprowadzanie realnych
    innowacji. Tym zajmują się inżynierowie zatrudniani przez Muska, który
    zbiera laury za owoce ich pracy.