  • 11. Data: 2011-07-06 19:34:06
    Temat: Re: drogie zestawy/dmc>3,5?
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    *** "Roman Niewiarowski"
    Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?

    A gdzie w przepisie jest mowa o przyczepie lekkiej???

    --
    Tytus
    żółta motorynka

    P.S. Przepis w praktyce dotyczy kazdego pojazu legalnie ciagnacego przyczepe
    ciezarowa

  • 12. Data: 2011-07-06 20:50:48
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    > A mi się to wydaje jakoś logiczne, że kategoria B obowiązuje do 3,5t
    > niezależnie od tego czy kierujesz samym autem czy zestawem z
    > przyczepką.
    > Ale co ja tam wiem, przecież w Polsce mieszkam.

    Kategoria B zawsze dopuszczała poruszanie się pojazdem do 3,5t, w tym
    także z lekką przyczepą. Co ciekawe w takiej np. germańskiej Rzeszy (którą
    trudno pomówić o brak ładu i porządku na drogach) gdzie obowiązuje ta sama
    dyrektywa EU w sprawie praw jazdy pozostało stare brzmienie definicji
    kategorii B. To znaczy że tam można jechać zestawem o łącznej masie
    pojazdu i przyczepy 4250kg.

    Czyli jeśli do tej pory ktoś korzystał z pełnego zakresu kat. B (a mam
    taki przykład pod nosem, bo z kolegą ciągaliśmy motocykle na przyczepie
    (DMC 750kg) za pomocą Defendera (3500kg)), to teraz musi zrobić osobną
    kategorię prawa jazdy, czyli E. To działanie zamierzone i zrobione z
    rozmysłem, bo nowe przepisy dotkną tysiące ludzi w skali kraju. Ta liczba
    pomnożona przez opłaty egzaminacyjne, opłaty skarbowe itd oznacza miliony
    wpływów dla aparatu państwowego... Dokładnie ten sam mechanizm zastosowano
    z e-mytem.

    W państwie prawa nie wolno obywatelowi odbierać uprawnień raz nadanych,
    tak samo jak prawo nie może działać wstecz. No ale rzeczywiście, mieszkamy
    w Polsce...

  • 13. Data: 2011-07-06 21:22:13
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-06 21:34, Tytus z domQ pisze:

    > A gdzie w przepisie jest mowa o przyczepie lekkiej???
    > P.S. Przepis w praktyce dotyczy kazdego pojazu legalnie ciagnacego
    przyczepe ciezarowa

    azaliz czy mowa nie jest li tylko o > 3,5t dmc (pojazdu lub zestawu?)
    wtedyz to moze dotyczyc takzepojazdu osobowego i przyczepy lekkiej (do
    750kg)

    lub nie --> jesli Lovtza ma racje ;(

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 14. Data: 2011-07-07 05:46:42
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-06 16:40, Jacot pisze:

    > A czy to wazne? Temat jest.

    Moze i to nie jest wazne, ale jestem ciekawski i chcialbym wiedziec
    ktoren motonita bedzie musial do przewozu krosufki czy innego czopera
    kupowac wiatula.

    pozdr
    newrom
    PS. chlopaki, jak juz podajecie jakies lvd czy navigator to podawajcie
    tez marke, albo chociaz kolor bo na autach tez sie nie znam!
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 15. Data: 2011-07-07 05:49:09
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisała rzekomo
    z.pl
    [ciach]

    > W państwie prawa nie wolno obywatelowi odbierać uprawnień raz nadanych,
    > tak samo jak prawo nie może działać wstecz. No ale rzeczywiście,
    > mieszkamy w Polsce...

    A jak skomentujesz kwestie badan technicznych dla motorowerow?

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 16. Data: 2011-07-07 07:51:03
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    > A jak skomentujesz kwestie badan technicznych dla motorowerow?

    To moim zdaniem nie ma związku. Nadawanie uprawnień obywatelom, a warunki
    dopuszczające urządzenia do eksploatacji to dwa różne światy.

  • 17. Data: 2011-07-07 09:30:28
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    > Moze i to nie jest wazne, ale jestem ciekawski i chcialbym wiedziec
    > ktoren motonita bedzie musial do przewozu krosufki czy innego czopera
    > kupowac wiatula.

    o totototo wlasnie...
    albo ziemie do kwiatkow np przewiezc;]

    > PS. chlopaki, jak juz podajecie jakies lvd czy navigator to podawajcie
    > tez marke, albo chociaz kolor bo na autach tez sie nie znam!

    sorry - czarny navigator :P
    lincolna

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 18. Data: 2011-07-07 09:53:59
    Od: Adam Parnicki <p...@e...rowniezbeztego.krakow.pl>

    Roman Niewiarowski pisze:

    > Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?
    >

    > pozdr
    > newrom
    Witam.
    Dowolne auto klasy średniej np. Citroen C5 + nieco większa przyczepa
    kempingowa -> DMC>3,5t.
    Pozdrawiam.

  • 19. Data: 2011-07-07 15:02:56
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Lovtza" napisał w wiadomości grup
    y.scigacz.pl...

> [...]

    wpływów dla aparatu państwowego... Dokładnie ten sam mechanizm zastosowano

    =======

    Jeśli masz rację - to sprawą powinien zająć się jakiś Trybunał, czy inny
    sąd. Nie miałbym nic przeciwko, żeby samowolka urzędnicza została ukarana.

  • 20. Data: 2011-07-07 19:42:28
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    >Moze i to nie jest wazne, ale jestem ciekawski i chcialbym wiedziec
    >ktoren motonita bedzie musial do przewozu krosufki czy innego czopera
    >kupowac wiatula.

    Ja to bardziej z kierunku, ze dluzsza chwile poszukiwalem w myslach
    obrazu motoru z przyczepa przekraczajacego te 3,5 t.
    Mimo wszelkich wysilkow nie znajduje zwiazku tematu z motocyklami.
    Chociaz temat jest.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10