  • 1. Data: 2011-07-06 10:29:40
    Temat: Re: Znajdź ziarenko prawdy :)
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    *** "WOJO" Są to kaski sprowadzone z USA lub JAPONII. Nie posiadają
    europejskiej homologacji, są wyprodukowane na inny kształt
    głowy ,dlatego
    nie leżą tak jak europejskie, są cięższe i nie mają gwarancji ani
    serwisu w
    Europie."

    Nie wiem jak z waga ale homo europejskiego nie maja na 100% no i nie
    maja pinlockow

    *** Amerykanin, czy Japończyk to Neandertalczyk z wysuniętą potylicą ?

    Nie widzisz roznicy w rozmiarach miedzy tzw statystycznym
    amerykaninem, japoncem a szerokopojetym europejczykiem???

  • 2. Data: 2011-07-06 10:50:58
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Tytus <v...@o...pl> napisała rzekomo
    l.googlegroups.com

    > Nie widzisz roznicy w rozmiarach miedzy tzw statystycznym
    > amerykaninem, japoncem a szerokopojetym europejczykiem???

    A roznice mieszy szerokopojetym Hiszpanem a Norwegiem tez sa uwzgledniane
    przez producentow?

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 3. Data: 2011-07-06 11:52:36
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Nie wiem jak z waga ale homo europejskiego nie maja na 100% no i nie
    maja pinlockow

    OK, jak kupię w oficjalnej cenie 454 $ z przesyłką, to i na pinlocka mnie
    będzie stać.

    *** Amerykanin, czy Japończyk to Neandertalczyk z wysuniętą potylicą ?

    Nie widzisz roznicy w rozmiarach miedzy tzw statystycznym
    amerykaninem, japoncem a szerokopojetym europejczykiem???

    No właśnie nie widzę i dlatego pytam. Różnice w budowie mogą występować w
    obrębie kości długich (wzrost),
    kości pasów górnego, dolnego, ale w znikomym stopniu kości czaszki.
    Producent przewidując to pisze wyraźnie, że np. rozmiar M mieści się między
    57-58 cm obwoduu głowy.
    Skąd zatem takie brednie - strach przed konkurencją ?
    Dobry produkt sam się sprzeda (o ile będzie w normalnej cenie)
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 4. Data: 2011-07-06 19:42:04
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"WOJO"
    No właśnie nie widzę i dlatego pytam. Różnice w budowie mogą występować w
    obrębie kości długich (wzrost), kości pasów górnego, dolnego, ale w
    znikomym stopniu kości czaszki.

    Nie jestem antropologiem - ale czasem czytam, a lektura n.p. metki z ciucha
    jakigos duzego miedzynarodowego koncernu sklania do refleksji.
    Po chuj jest tam rozmiarowka
    UK,USA,J,D,F,E,I,CDN skoro na preclu twierdza ze nie ma roznicy???

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 5. Data: 2011-07-06 20:18:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 06 Jul 2011 21:42:04 +0200 osobnik zwany Tytus z domQ
    wystukał:

> [...]
    > chuj jest tam rozmiarowka
    > UK,USA,J,D,F,E,I,CDN skoro na preclu twierdza ze nie ma roznicy???

    to akurat dlatego, ze każdy poczytuje sobie za pubjt honoru mieć własną
    skalę niezgodną z innymi :)

  • 6. Data: 2011-07-06 21:19:52
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-06 13:52:36 +0200, "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> said:

    > Nie wiem jak z waga ale homo europejskiego nie maja na 100% no i nie
    > maja pinlockow
    >
    > OK, jak kupię w oficjalnej cenie 454 $ z przesyłką, to i na pinlocka
    > mnie będzie stać.

    Całą szybę raczej, bo hamerykanckie nie miały bolców do zaczepenia pinlocka.

> [...]
    > w obrębie kości długich (wzrost),
    > kości pasów górnego, dolnego, ale w znikomym stopniu kości czaszki.

    Hę? Znaczy kraniometria to dziedzina z pogranicza science-fiction?

    > Producent przewidując to pisze wyraźnie, że np. rozmiar M mieści się
    > między 57-58 cm obwoduu głowy.
    > Skąd zatem takie brednie - strach przed konkurencją ?

    No więc w ramach tych "bredni" hamerykancki Szuj:
    - jest jakieś 50 g cieższy, gdyż ma inaczej zrobioną skorupę celem
    spełenienia normy Snell, która wyżej punktuje skorupy twardsze (wbrew
    wielu nowoczesnym badaniom)
    - ma inny środek, dla mojego łba wygodniejszy, wersja dżapska ma
    jeszcze inny, dla mnie najwygodniejszy (akurat miałem okazję porównać 3
    na raz)
    - nie ma zaczepów do pinlocka i co oczywiste tegoż
    - ma inną nazwę
    - występuje w paru niedostępnych w Europie malowniach

    Ależ ci sprzedający potrafią teraz wpływać swoimi fantazjami na
    rzeczywistość...

    de Fresz

  • 7. Data: 2011-07-07 06:56:19
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tytus z domQ" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie jestem antropologiem - ale czasem czytam, a lektura n.p. metki z
    > ciucha jakigos duzego miedzynarodowego koncernu sklania do refleksji.

    super, ale jeden gada o zupie, a drugi o dupie, rozmiarówka to jedno, a
    kaształt i proporcje głowy czy ciała to drugie, czyli tłumacząc, to że
    amerykańska maryarka w rozmiarze m będzie równa europejskiej xl, to jedno,
    ale to nie znaczy, że nagle rękawy w marynarce amerykańskiej, będą takie
    długie, że potencjalny właściciel takich rąk będzie mógł wiązać sznurówki na
    stojąco

    kształt i proporcje głowy wszystkie nacje mają bardzo zbliżony, a już
    napewno amerykanie, z europejczykami, bo w dużej mierze sami są potomkami
    tychże

  • 8. Data: 2011-07-07 09:28:54
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-07 08:56:19 +0200, "szerszen" <s...@t...pl> said:

    > kształt i proporcje głowy wszystkie nacje mają bardzo zbliżony,

    Nie zakładałbym się o to. Są różne typy rasowe, skoro różnią się
    układem twarzoczaszki, mogą się różnić i mózgoczaszką. Jak dokładnie
    jest - nie wiem, nie jestem antropologiem, ale nie zaskakuje mnie, że
    producent kasków zrobił w tym kierunku jakiś risercz i przyjął średnie
    statystyczne inne dla różnych regionów.

    > a już napewno amerykanie, z europejczykami, bo w dużej mierze sami są
    > potomkami tychże

    To nie musi być prawda. Weź pod uwagę, że oni tam się znacznie bardziej
    mieszali, niż to kiedykolwiek miało miejsce w Europie. Irlandczycy z
    Włochami, Angole z Polakami, Niemcy z Hiszpanami, Holendzy z Rosjanami,
    plus geny miejscowych, plus czarnoskórych, plus latynosów...
    Jak by nie było, wnętrze hamerykanckiego Szuja różni się od
    europejskiego, wyściółka AFAIR jest ta sama, inny jest profil wnętrza
    skorupy. A w wersji dżapskiej jest jeszcze inny profil skorupy i nieco
    inna wyściółka. Może to robią ot tak, dla jaj, ale znając dżapskie
    podejście do biznesu śmiem wątpić, raczej mają ku temu dobre powody.

    de Fresz

  • 9. Data: 2011-07-07 09:35:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie zakładałbym się o to.

    napisałem zbliżony, i o ile jakieś wątpliwości mogą być w przypadku
    japończyków, o tyle w przypadku amerykanów już nie bardzo, oczywiście w
    odniesieniu do europejczyków

    > To nie musi być prawda. Weź pod uwagę, że oni tam się znacznie bardziej
    > mieszali, niż to kiedykolwiek miało miejsce w Europie.

    i co sugerujesz, że na półce w sklepie dla amerykańskich motocyklistów masz
    pułki "dla murzynów", "dla latynosów", "dla mulatów", "dla białych" itd ;)
    jakoś nie wydaje mi się, mają wszystkie kaski takie same, niezależnie od
    tego, czy kupi go czarny, biały, żółty, czy czerwony, czy też mieszanki ich,
    kaski są te same i maja pasować

  • 10. Data: 2011-07-07 10:08:03
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-07 11:35:31 +0200, "szerszen" <s...@t...pl> said:

    > napisałem zbliżony,

    No więc ten "zbliżony" w praktyce oznacza: uwiera albo nie.

    > i co sugerujesz, że na półce w sklepie dla amerykańskich motocyklistów
    > masz pułki "dla murzynów", "dla latynosów", "dla mulatów", "dla
    > białych" itd ;)

    To by było takie niepoprawne politycznie, już abstrahując od
    sensowności z punktu widzenia biznesowego ;-)

    > jakoś nie wydaje mi się, mają wszystkie kaski takie same, niezależnie
    > od tego, czy kupi go czarny, biały, żółty, czy czerwony, czy też
    > mieszanki ich, kaski są te same i maja pasować

    Mają, ale nie każdemu pasują. Osobiście jestem posiadaczem głowy w
    typie "Arai" i wszystkie Szuje mnie cisną (jak już pisałem,
    hamerykanckie nieco mniej, dżapskie pasują jak ulał). Nie da się
    podpasować wszystkim, liczy się statystyka. Widać gościom z Szuja
    wyszło, że statystycznie hamerykańce mają czaszki 2 mm bardziej wypukłe
    tu, a 3 mm bardziej płasko tam. A skoro i tak robią inne zewnętrzne
    skorupy, to se zmienili i profil styroporu.

    de Fresz