  • 1. Data: 2011-07-06 12:35:24
    Temat: Re: drogie zestawy/dmc>3,5?
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-06 14:30, sowa pisze:
    > witam,
    > znowu bedzie? drozej...

    Zespół złożony z pojazdu lekkiego i przyczepy o łącznej dopuszczalnej
    masie całkowitej pojazdu i przyczepy przekraczającej 3,5 t:

    Autostrady i drogi ekspresowe objęte systemem viaTOLL
    0,28PLN/km

    Drogi krajowe objęte systemem viaTOLL
    0,22PLN/km

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 2. Data: 2011-07-06 13:26:56
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-06 14:35, sowa pisze:

    > Zespół złożony z pojazdu lekkiego i przyczepy o łącznej dopuszczalnej
    > masie całkowitej pojazdu i przyczepy przekraczającej 3,5 t:

    Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?

    pozdr
    newrom
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 3. Data: 2011-07-06 13:43:32
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    > Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?

    jesli pytasz o model - nie ma zielonego pojecia.

    (ale np. navigator ma mase calkowita ok.3000kg)

    natomiast z tego co sie mi kolacze:

    jesli dmc auta ma 3,5 tony to mozesz ciagnac przyczepe lekka...
    max DMC zestawu dla kat "B" to 4250 kg

    sprzedaje jak kupilem :)

    [cyt]" Zgodnie z art. 88 ust. 2 pkt 3 Ustawy prawo o ruchu drogowym,
    prawo jazdy kategorii "B" uprawnia do kierowania pojazdem samochodowym o
    DMC nie przekraczającej 3,5at ( z wyjątkiem autobusu lub motocykla)z
    przyczepa o DMC nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o
    ile łączna DMC zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5at.

    Teoretycznie można sobie wyobrazić taki zespól pojazdów, w którym pojazd
    silnikowy ma masę własna 1700kg i dopuszczalna ładowność 100kg (jego DMC
    wynosi zatem 1800kg), a przyczepa ma DMC 1700kg.

    Jest to jednak czysta teoria, bo inne względy, jak chociażby wymóg
    wyposażenia takiego zespołu w odpowiedni system hamulcowy &14 ust.5,6,7
    Doz. ust. nr 44 z dnia 1 kwietnia 1999 ar. w sprawie warunków
    technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
    praktycznie uniemożliwiałoby skorzystanie z takiego uprawnienia.

    Wydaje się, iż w ramach uprawnień wynikających z prawa jazdy kategorii
    "B" realne jest ciągniecie przyczepy o DMC nie przekraczającej 1400kg
    zakładając, ze pojazd ciągnący ma co najmniej taka właśnie masę własna.

    Uprawnienie to ma praktyczne zastosowanie przede wszystkim do ciągnięcia
    przyczep większych niz. lekka, ale tez ogranicza DMC takiego zespołu
    pojazdów do 3,5t

    Ograniczenie to nie dotyczy ciągnięcia przyczepy lekkiej. Zgodnie z art.
    88 ust. 3 pkt 3 Ustawy, prawo jazdy kat. "B" uprawnia do kierowania
    pojazdem objętym ta kategoria łącznie z przyczepa lekka.

    W świetle tego przepisu, posiadacz prawa jazdy kat."B" może kierować
    pojazdem samochodowym o DMC 3500kg ( z wyjątkiem motocykla i autobusu)
    łącznie z przyczepa lekka o DMC do 750 kg, a wiec łączna dopuszczalna
    masa całkowita takiego zespołu pojazdów wynosi 4250kg.

    pozdrawiamy
    Zespól Prasowy Śl.KWP w Katowicach

    p...@k...kwp.gov.pl "[/cyt]

    [cyt]"
    "Posiadacz prawa jazdy kategorii B (bez kategorii E) może ciągnąć
    przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg, jeżeli
    dopuszczalna masa całkowita (dmc) przyczepy nie przekracza masy własnej
    pojazdu ciągnącego (art. 62 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o
    ruchu drogowym) i jednocześnie dopuszczalna masa całkowita zespołu
    (czyli pojazdu i przyczepy) nie przekracza 3,5 t.

    Jeżeli zaś dopuszczalna masa całkowita przyczepy wynosi nie więcej jak
    750 kg, to dmc pojazdu ciągnącego może wynosić nawet 3,5 t. Jak widać w
    tym ostatnim przypadku, suma dmc zespołu nie może przekraczać 4250 kg.
    Wynika to z treści art. 88 ust. 3 pkt. 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym,
    a nadto z ratyfikowanej przez Polskę Konwencji Wiedeńskiej o ruchu
    drogowym (art. 41 ust. 4)."

    Pozdrawiam!
    kom. Marcin Szyndler
    z Zespołu Prasowego
    Komendy Głównej Policji "[/cyt]

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 4. Data: 2011-07-06 14:01:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-06 15:26:56 +0200, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> said:

    > Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?

    Jak się bardzo zawziąć, to jakić Hummer z załadowaną lawetą może
    przekroczyć. Albo duży bus, pokroju Sprintera. Ale większości to
    oczywiście nie dotyczy. Choć wyszedł zapis nieco sprzeczny z
    kategoriami prawa jazdy. Zastanawia mnie co innego - ilu oszczędnych
    będzie teraz jeździć drogami nie objętymi opłatami. I czy straty
    czasowo-paliwowe będą się kalkulować.

    de Fresz

  • 5. Data: 2011-07-06 14:40:53
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    >Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?

    A czy to wazne? Temat jest.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 6. Data: 2011-07-06 14:44:27
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-06 16:40, Jacot pisze:

    > A czy to wazne? Temat jest.

    wreszcie...
    dzieki :))

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 7. Data: 2011-07-06 16:14:55
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jaka osobowka z przyczepa lekka przekracza 3,5t dmc ?

    OIDP LDV miał dokładnie 3,5 T.
    (bez przyczepy)

    Pzdr

    JKK

  • 8. Data: 2011-07-06 16:57:09
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    > tym ostatnim przypadku, suma dmc zespoĹ&#65533;u nie moĹźe
    przekraczaÄ&#65533; 4250 kg.
    > Wynika to z treĹ&#65533;ci art. 88 ust. 3 pkt. 3 ustawy Prawo o ruchu
    drogowym,
    > a nadto z ratyfikowanej przez PolskÄ&#65533; Konwencji WiedeĹ&#65533;skiej o
    ruchu
    > drogowym (art. 41 ust. 4).â&#65533;&#65533;

    > Pozdrawiam!
    > kom. Marcin Szyndler
    > z ZespoĹ&#65533;u Prasowego
    > Komendy GĹ&#65533;Ăłwnej Policji "[/cyt]

    Wszystko ładnie pięknie tylko że urzędasy w styczniu tego roku
    stuningowały kategorie praw jazdy. Zmiany w kat B umknęły przy okazji
    dyskusji o nowych kategoriach takich jak B1, czy AM, a jest czemu się
    przyjrzeć:

    3) kategorii B:
    a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej
    nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem
    autobusu lub motocykla,
    b) pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie
    całkowitej
    nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna
    dopuszczalna masa całkowita
    zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,

    Tu jest źródło:
    http://kodeks-drogowy.org/kierujacy/uprawnienia-do-k
    ierowania

    W praktyce oznacza to, ograniczenie praw już nadanych, co jest sprzeczne z
    prawem. No ale zapis jest taki jaki jest i trzeba się do niego stosować.
    Ogólnie nowe kategorie praw jazdy i ten cały ViaToll to kolejny pomysł na
    golenie ludzi i napędzanie ruchu w urzędach (opłaty, pozwolenia, nowe
    kategorie itd).

    Reasumując. Kiedyś można było jechać zestawem do dmc 4250, a teraz już
    tylko do 3500kg.

    Polska ;)

  • 9. Data: 2011-07-06 18:16:51
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lovtza" <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał w wiadomości
    z.pl...

    > Reasumując. Kiedyś można było jechać zestawem do dmc 4250, a teraz
    > już tylko do 3500kg.
    > Polska ;)

    A mi się to wydaje jakoś logiczne, że kategoria B obowiązuje do 3,5t
    niezależnie od tego czy kierujesz samym autem czy zestawem z
    przyczepką.
    Ale co ja tam wiem, przecież w Polsce mieszkam.

    Pewnie marider zaraz się odezwie, że w USrAju to nie do pomyślenia.

    --
    Jasio
    vfr etz

  • 10. Data: 2011-07-06 19:09:23
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Jasio pisze:
> [...]
    > niezależnie od tego czy kierujesz samym autem czy zestawem z przyczepką.
    > Ale co ja tam wiem, przecież w Polsce mieszkam.

    nie doszukuj sie logiki tam gdzie jej nie ma
    z przyczepką lekką jest 4250

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"