-
81. Data: 2009-07-28 19:06:08
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Kuczu <q...@g...com>
Mustafa pisze:
>
> No dobrze - chcesz masz, bo rozmowy z Toba bywaja zabawne ale do szkoly
> miales pod górke :)
Mialem pod gorke. Tylko nie wiem o ktorej szkole mowisz. Bo do tej
ostatniej to mialem akurat z gorki.
> Zalózmy w uproszczeniu g=10m/s^2
> No i teraz
>
> Zalózmy, ze jedzie na kiepskich oponach i moze hamowac z przyspieszeniem
> ok -0,7g
Skad wziales akurat takie opoznienie a nie inne ? Serio pytam.
> sqrt(2*7*15) = 14,5
>
> Zalózmy, ze jedzie na dobrych oponach i moze hamowac z przyspieszeniem
> ok -0,9g
A takie ?
> sqrt(2*9*15) = 16,4
Wyprowadz mi prosze wzor i oblicz dokladnie opoznienie dla zadanego
motocykla wazacego z kierowca 300 kg reszte mozesz wziac dowolne -
opony, hamulce, czas reakcji itp. Tylko uwzglednij wszystkie dane. Prosze !
>
> Czyli w pierwszym przypadku zeby wyhamowac na 15 metrach moze jechac z
> predkoscia 52km/h a w drugim.... niespodzianka.... 59km/h
Wiec wystarczylo pytajcy odpowiedziec ze 45-60 i by bylo ok. A nie
rzucac doskonale wyliczonymi cyframi bez zalozen poczatkowych.
> > ilosci tarcz (tu bys sie nawet nie blaznil), zaciskach itp
No widzisz. A jednak w ilosci i rodzaju hamulcow roznica jest. Zaloz
sobie do Rometa druga tarcze z przodu i sprawdz. Tak samo jak istnieje
zaleznosc miedzy ciezarem zatrzymywanego pojazdu a jego droga hamowania.
I jesli udowodnisz mi inaczej to sie pokajam. Obiecuje.
> Bo nie potrafisz ??
Dobrze, skoro wiesz lepiej :)
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
82. Data: 2009-07-28 19:56:08
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Mustafa" <M...@B...xx>
> Skad wziales akurat takie opoznienie a nie inne ? Serio pytam.
Z testów opon
> A takie ?
Z testów opon
> Wyprowadz mi prosze wzor i oblicz dokladnie opoznienie dla zadanego
Godzina mojej pracy kosztuje ok 50 zl :)
Placisz - masz
> motocykla wazacego z kierowca 300 kg reszte mozesz wziac dowolne - opony,
> hamulce, czas reakcji itp. Tylko uwzglednij wszystkie dane. Prosze !
Z takimi zalozeniami blaznisz sie jak dziecko.
Masa ma jedynie wplyw na sile tarcia a to zalezy tez od opon.
> rzucac doskonale wyliczonymi cyframi
Liczbami mój drogi - LICZBAMI
> bez zalozen poczatkowych.
Z zalozeniami
> Zaloz sobie do Rometa druga tarcze z przodu i sprawdz.
Po co ??
Jest policzony na jedna tarcze.
Jesli jestes w stanie hamulcem zablokowac kolo to reszta zalezy od reki
kierownika a nie od ilosci tarcz.
To ma wplyw tylko na wygode uzytkowania i jest policzone pod katem
wydzielanego ciepla i stalosci dzialajacych sil.
> Tak samo jak istnieje zaleznosc miedzy ciezarem zatrzymywanego pojazdu a
> jego droga hamowania.
A wiesz, ze niechcacy udalo Ci sie powiedziec cos madrego ??
Tzn udalo Ci sie juz uzaleznic skutek od przyczyny gdzie "ciezar" jest
skutkiem a nie przyczyna :)
Jest taka zaleznosc, ale nie wprost i uzaleznianie tego tylko od masy jest
powaznym bledem merytorycznym.
Przyspieszenie zalezy w tym przypadku od tarcia a to z kolei zalezy od masy.
Ale znowu ta masa nie jest to czynnikiem kluczowym.
>> Bo nie potrafisz ??
> Dobrze, skoro wiesz lepiej :)
Wiem - a Ty naucz sie czasem sluchac a nie tylko mówic :)
P.S.
"Wróblewskiego i Zakrzewskiego" polecal Ci nie bede choc to ledwie wstep :)
Kup sobie lepiej jakis podrecznik fizyki do gimnazjum....
-
83. Data: 2009-07-28 20:40:31
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 28 Lip, 21:56, "Mustafa" <M...@B...xx> wrote:
>
> Godzina mojej pracy kosztuje ok 50 zl :)
> Placisz - masz
>
To musisz być oszczędny bujając się chińczykiem ;-)
BM NMSP
--
Artur
-
84. Data: 2009-07-28 20:42:00
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Kuczu <q...@g...com>
Mustafa pisze:
> Z testów opon
>
>> A takie ?
>
> Z testów opon
No to przynajmniej teraz wiem
> Godzina mojej pracy kosztuje ok 50 zl :)
> Placisz - masz
Beznadziejne to bylo
> Z takimi zalozeniami blaznisz sie jak dziecko.
A dlaczego ? Serio pytam.
> Masa ma jedynie wplyw na sile tarcia a to zalezy tez od opon.
I co z pedem ? Ja teraz naprawde serio pytam.
> Liczbami mój drogi - LICZBAMI
wiem, mea culpa
> Jest policzony na jedna tarcze.
> Jesli jestes w stanie hamulcem zablokowac kolo to reszta zalezy od reki
> kierownika a nie od ilosci tarcz.
> To ma wplyw tylko na wygode uzytkowania i jest policzone pod katem
> wydzielanego ciepla i stalosci dzialajacych sil.
A tu sie nie zgodze. Moze i masz racje w przypadku hamowania
jednorazowego. W trakcie uzytkowania duzego motocykla w sposob
intensywny to jednak ilosc i wielkosc ukladow hamulcowych ma znaczenie.
> A wiesz, ze niechcacy udalo Ci sie powiedziec cos madrego ??
> Tzn udalo Ci sie juz uzaleznic skutek od przyczyny gdzie "ciezar" jest
> skutkiem a nie przyczyna :)
> Jest taka zaleznosc, ale nie wprost i uzaleznianie tego tylko od masy
> jest powaznym bledem merytorycznym.
> Przyspieszenie zalezy w tym przypadku od tarcia a to z kolei zalezy od
> masy. Ale znowu ta masa nie jest to czynnikiem kluczowym.
> Wiem - a Ty naucz sie czasem sluchac a nie tylko mówic :)
No to ja chetnie poczytam wyklad o teorii hamowania.
> P.S.
> "Wróblewskiego i Zakrzewskiego" polecal Ci nie bede choc to ledwie wstep :)
> Kup sobie lepiej jakis podrecznik fizyki do gimnazjum....
A nie. Zawsze bylem slaby z fizyki. Zreszta ostatni raz mialem zajecia z
tego przemiotu 16 lat temu. I nie tesknie.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
85. Data: 2009-07-28 20:52:25
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Ivam" <f...@-...fm>
"Mustafa" <M...@B...xx> wrote in message
news:h4nl4q$cvn$1@news.onet.pl...
>> Zaloz sobie do Rometa druga tarcze z przodu i sprawdz.
>
> Po co ??
Zaloz to sie zdziwisz.
> Jest policzony na jedna tarcze.
Policzony? Chyba ekonomicznie... co najwyzej dobrany - nawet w nowoczesnych
i zaawansowanych konstrukcjach w dzisiejszych czasach dobiera sie hamulce -
z katalogu producentow, ktorzy to projektuja i podaja dane potrzebne do
doboru. Podobnie jest z ukladami wtryskowymi/gaznikami - zwrociles uwage, ze
zwykle te elementy produkuje jakas inna firma, niz producent silnika?
> Jesli jestes w stanie hamulcem zablokowac kolo to reszta zalezy od reki
> kierownika a nie od ilosci tarcz.
To nie samochod - nie masz po prostu zablokowac i miec w dupie, tylko
efektywnie hamowac.
> To ma wplyw tylko na wygode uzytkowania i jest policzone pod katem
> wydzielanego ciepla i stalosci dzialajacych sil.
No... i jeszcze mi powiedz, ze zawsze hamulce sa wystarczajace i wszystko to
wina opon. Wezmy przykladowego bandita i fazera, ide o flaszke, ze na tych
samych oponach i z tym samym kierownikiem, na tej samej drodze, z tej samej
predkosci ten drugi zatrzyma sie szybciej.
> "Wróblewskiego i Zakrzewskiego" polecal Ci nie bede choc to ledwie wstep
> :)
Chodzi Ci oczywiscie o Macieja Wroblewskiego - doskonalego fryzjera i o
Romana Zakrzewskiego - artyste malarza? ;)
> Kup sobie lepiej jakis podrecznik fizyki do gimnazjum....
I wydalo do jakiej szkoly chodzisz;)... juz ciagne moj wywod:
- osoby, ktore znam, ktore nie chodzily do gimnazjum, nigdy nie wiedzialoby
jakie podreczniki sa w gimnazjum i sie do czegos nadaja
- nikt, kto jest w gumnazjum nie wie jakie ksiazki sa w liceum, zatem nie
poda zadnej
- w podstawowce chyba juz ucza tylko jakiejs wiedzy o seksie czy o czyms
--
pzdr:
Ivam
-
86. Data: 2009-07-28 20:57:26
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Tue, 28 Jul 2009 11:45:21 +0200, <n...@s...com> wrote:
[...]
>> Kurwa, zalakierowalem pentagram na blotniku. Myslisz ze da sie nakleic
>> na to rybke i nie bedzie widac ?
>
> Da sie, ale naklej leszcza albo skalara.
Nie lepiej wektora?
> newrom
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
-
87. Data: 2009-07-28 21:24:52
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Uzytkownik "Ivam" <f...@-...fm> napisal w
wiadomosci news:h4np13$93c$1@nemesis.news.neostrada.pl...
(...)
>Wezmy przykladowego bandita i fazera, ide o flaszke, ze na tych samych
>oponach i z tym samym kierownikiem, na tej samej drodze, z tej samej
>predkosci ten drugi zatrzyma sie szybciej.
Dlaczego?
-
88. Data: 2009-07-28 21:26:50
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 28 Lip, 23:24, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
>
> >Wezmy przykladowego bandita i fazera, ide o flaszke, ze na tych samych
> >oponach i z tym samym kierownikiem, na tej samej drodze, z tej samej
> >predkosci ten drugi zatrzyma sie szybciej.
>
> Dlaczego?
No bo pierwszy to Suzuki a drugi Yamaha ;-)
--
Artur
-
89. Data: 2009-07-28 21:38:39
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Mustafa" <M...@B...xx>
> To musisz być oszczędny bujając się chińczykiem ;-)
hmm... a jest w tym coś złego ?
-
90. Data: 2009-07-28 21:38:41
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Mustafa" <M...@B...xx>
> No to przynajmniej teraz wiem
Ciesze sie ze moglem pomóc :)
> Beznadziejne to bylo
Moze.... ale tak jest :)
> A dlaczego ? Serio pytam.
Poniewaz chaotycznie wyrywasz dane z kontekstu
> I co z pedem ? Ja teraz naprawde serio pytam.
A ja naprawde serio odpowiadam :)
Masa (w kontekscie energii lub pedu i pracy przy hamowaniu) w wyliczeniu
drogi hamowania sie zredukuje
Ma znaczenie tylko przy sile tarcia
> ilosc i wielkosc ukladow hamulcowych ma znaczenie.
Ma - owszem, ale tylko jesli chodzi o wygode a nie fizyczna skutecznosc.
Pomijajac wygode mozna powiedziec, ze kazdy uklad hamulcowy bedacy w stanie
zablokowac kolo jest równie skuteczny.
> A nie. Zawsze bylem slaby z fizyki.
Szkoda - to piekna nauka :)