  • 11. Data: 2011-07-15 11:32:20
    Temat: Re: droga Polska - Czechy-Austria-Słowenia-Chorwacja - kilka pytań
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-15 11:22, Mac pisze:

    > Jedno pytanko jeszcze: chcesz zjezdzac w Austrii z autostrady i jechac
    > wlasnie przez Mureck i dalej na poludnie Lenart, Ptuj czy zjechac w
    > Austrii i jechac mniej wiecej wzdluz autostrady przez Maribor?

    Zdecydowanie pierwsza opcja (Mureck, Lenart, Ptuj). Przez Maribor
    podobno już się nie da (tak doczytałem w tegorocznych wpisach na forum
    Cromaniaków). Tzn. jakoś się da, ale trzeba za dużo nadłożyć i
    kombinować, bardzo uważając na rondach.

    --
    MZ

  • 12. Data: 2011-07-15 11:38:36
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    Tu masz wątek na ten temat : http://cro.pl/forum/viewtopic.php?t=21027

    --
    MZ

  • 13. Data: 2011-07-15 13:25:44
    Od: "Mac" <3...@b...com.pl>

    > Tu masz wątek na ten temat : http://cro.pl/forum/viewtopic.php?t=21027

    Dzięki za informacje.
    Czy jeszcze na jakies odcinki drogi z PL do Chorwacji trzeba zwrócić uwagę
    czy reszta tak jak navi i mapa pokaze? Czy wszystkie oplaty za przejazd
    mozna nabyc bezposrednio przed wjazdem do danego kraju? Sorry za pytania..
    Dla kogos, kto jezdzi po Europie czesto pewnie sa to oczywiste rzeczy, dla
    mnie poki co nie.

    --
    Pzdr.
    Mac

  • 14. Data: 2011-07-15 17:10:14
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 14 Lip, 15:51, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > 2. s ynny objazd s owe skich 60km autostrady p atnej 15 euro przez Ptuj,

    A to opłaca się przy kosztach całej eskapady "kombinować" dla
    zaoszczędzenia 15E?

  • 15. Data: 2011-07-15 17:15:11
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-15 17:10, kkk pisze:

    > A to opłaca się przy kosztach całej eskapady "kombinować" dla
    > zaoszczędzenia 15E?
    Koszty w jedną stronę wyniosą (nie licząc paliwa dla pasażerów) około
    700 zł. 15 euro to 60 zł, prawie 10%. Do tego podobno trasa urokliwa,
    pod drodze ze 4 polecane knajpy z dobrym żarciem, krótsza niż autostradą
    (chociaż nie szybsza oczywiście) ale jednocześnie często na autostradzie
    są korki. A poza tym moje poczucie przyzwoitości się buntuje, że w
    Austrii za kilkaset km porządnej autostrady mam zapłacić 8E, a w
    Słowenii za ca. 60 km - 15E :)

    --
    MZ

  • 16. Data: 2011-07-15 18:08:36
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 15 Lip, 17:15, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > są korki. A poza tym moje poczucie przyzwoitości się buntuje, że w
    > Austrii za kilkaset km porządnej autostrady mam zapłacić 8E, a w

    No tak, w sumie jak nie nastawiasz się na jak najszybszy przejazd do
    miejsca docelowego to ma to sens. Ja mam do Dalmacji jakieś 300km
    bliżej, wolę jechać przez SK i HU i zajmuje mi to zwykle do 13h z
    krótkimi postojami, (w tym roku 13,5h) winietę na SK kupuję mimo, że
    droga płatna to zaledwie kilkanaście km ale za to nie płacę za nocleg
    na trasie ;)

    pzdr

  • 17. Data: 2011-07-15 21:46:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Koszty w jedną stronę wyniosą (nie licząc paliwa dla pasażerów) około
    > 700 zł. 15 euro to 60 zł, prawie 10%.

    Jak o koszty chodzi, jedź przez Węgry, wyjdzie taniej.

  • 18. Data: 2011-07-18 11:13:55
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kkk <m...@g...com> napisał(a):

    > No tak, w sumie jak nie nastawiasz si=EA na jak najszybszy przejazd do
    > miejsca docelowego to ma to sens. Ja mam do Dalmacji jakie=B6 300km
    > bli=BFej, wol=EA jecha=E6 przez SK i HU i zajmuje mi to zwykle do 13h z
    > kr=F3tkimi postojami, (w tym roku 13,5h) winiet=EA na SK kupuj=EA mimo, =BF=
    > droga p=B3atna to zaledwie kilkana=B6cie km ale za to nie p=B3ac=EA za nocl=
    > eg
    > na trasie ;)
    >
    > pzdr

    a skunt dokunt w tej dalmacji?

    więcej szczegółów proszę ;)

    ja wale z DC do Sibenika na SK czasem na CZ (via SK omijam Wieden) via CZ
    niestety przez Wieden, średnio bez wariactwa za jednym machnieciem to 16,5
    godz z trzema dlugimi postojami ;) - dzieci, jedzenie, rozporostowanie kosci -
    naprawde bez wariactwa.

    a moze jednak przez SK, a nastepnie HU lecz czy gra warta swieczki - pytam bo
    planuje wypad na wrzesień.

  • 19. Data: 2011-07-18 11:19:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:

    > a moze jednak przez SK, a nastepnie HU lecz czy gra warta swieczki - pytam
    > bo
    > planuje wypad na wrzesień.

    IMO warto, czas przejazdu pewnie podobny, unikasz zakupu dwóch winietek,
    albo jednej + kluczenia po Ptuj i ryzyka że coś nie wyjdzie, wskutek czego
    kara będzie słona.
    Przy okazji warto zrobić sobie kilkugodzinną przerwę w podróży w węgierskich
    termach.

  • 20. Data: 2011-07-18 12:03:47
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > kara będzie słona.
    > Przy okazji warto zrobić sobie kilkugodzinną przerwę w podróży w węgierskich

    to rozwaze, wszak nigdy nie jezdzilem po HU - czytajac rozne fora, autostrady
    rowniez platne, ale mozna kupic winiety jedno przejazdowe czy jakos tak, a nie
    za 30 ojro bo tyle na 2-tygodniowy wypad trzeba zabulic, slowencom sie oplaca,
    bo rocznie placa tyle niz miesiecznie na bramkach, ale my bulimy jak za zboze,
    bo na kiego nam roczna winieta ;)

    to moze ktos rozwinie temat, jak jechac z DC do Szibenika przez HU - termy
    obowiazkowo ;) ;)

    pozdr
    bd