  • 1. Data: 2009-05-12 06:32:07
    Temat: drewniany płotek - jak zabezpieczyć?
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Będę robił z drewna taki dość gęsty "płotek" nakładany na siatkę ogrodzeniową,
    żeby się wizualnie oddzielić od sąsiada. Chciałbym się poradzić, jak najlepiej
    to drewno zabezpieczyć. Myslałem o jakimś bezbarwnym "drewnochronie" (przeciw
    pleśni, grzybom itp) i na to jakaś barwna lakierobejca. Czy to będzie dobry
    sposób, czy może coś innego polecacie?
    pozdr
    klechu

  • 2. Data: 2009-05-12 12:06:09
    Temat: Re: drewniany płotek - jak zabezpieczyć?
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Droższy, ale bardziej odporny od Drewnochronu, będzie Sadolin Baza (bezbarwny
    impregnat), a następnie Sadolin Classic. Mam tak zabezpieczony dom drewniany
    i po paru latach trzyma się bardzo dobrze. Drewnochron u sąsiada, po paru
    sezonach, wygląda nieco gorzej.
    PP

  • 3. Data: 2009-05-12 20:47:54
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    > Czy to będzie dobry
    > sposób, czy może coś innego polecacie?

    olej kreozotowy ;)

  • 4. Data: 2009-05-12 21:46:06
    Od: Padre <P...@n...net>

    PL(N)umber_One pisze:
> [...]
    > i po paru latach trzyma się bardzo dobrze. Drewnochron u sąsiada, po paru

    Równie dobre ale sporo tańsze są polskie lakierobejce zewnętrzne serii
    V33 do kupienia np. w Nomi. Drewnochron jest tylko z pozoru tani bo dla
    przyzwoitej skuteczności wymaga co najmniej kilku warstw.

    Polecam też dodatkowe kilkukrotne zamalowanie miejsc drewna przeciętych
    w poprzek słojów i wystawionych na bezpośrednie oddziaływanie deszczu i
    słońca takich jak górne płaszczyzny pionowych sztachetek, tam zazwyczaj
    zaczyna się cały problem.

  • 5. Data: 2009-05-12 22:21:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare"

    > olej kreozotowy ;)

    Ten emotikon to może być za mało wystarczający.
    http://tiny.pl/zspn

    Robert

  • 6. Data: 2009-05-14 18:00:30
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > w poprzek słojów i wystawionych na bezpośrednie oddziaływanie deszczu i
    > słońca takich jak górne płaszczyzny pionowych sztachetek, tam zazwyczaj

    Dzieki poszukam cos o tym v33. A co sądzicie o altaxinie Q? Tez podobno dobry,
    dosc drogi ale nie wymaga podkładu, tylko odrazu malowanie na kolorowo 2 warstwy

  • 7. Data: 2009-05-14 19:24:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "klechu"

    > A co sądzicie o altaxinie Q?

    Nie wiem co te Q oznacza. Może coś poprawili. Ale raz tego użyłem i bardzo
    kiepski. Sadolin i masz .problem z głowy na 100%. Gwarantuję.
    Jak chcesz to zobacz tu:
    http://www.e-manta.eu/forum/viewtopic.php?t=858&high
    light=altaxin

    Robert

  • 8. Data: 2009-05-15 08:02:38
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nie wiem co te Q oznacza. Może coś poprawili. Ale raz tego użyłem i bardzo
    > kiepski. Sadolin i masz .problem z głowy na 100%. Gwarantuję.

    Dzięki za odpowiedź i za link. Chyba wiec będzie sadolin, najpierw bezbarwny a
    potem barwny dwie warstwy. Pozdrawiam
    klechu

  • 9. Data: 2009-05-16 00:50:35
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > pleśni, grzybom itp) i na to jakaś barwna lakierobejca. Czy to będzie dobry

    Ze sztachet?
    Robi się to tak:
    Budujesz z blachy wannę na wymiar sztachety, do której wlewasz farbę,
    którą należy lekko podgrzewać.
    Zanurzasz w niej sztachety na 2, 3 minuty.
    Tak "malowana" deska potrafi wytrzymać 10 lat.

    zyga