eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykledoświadcenie vs szkolenie, uwaga link z gazety.Re: doświadcenie vs szkolenie, uwaga link z gazety.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: doświadcenie vs szkolenie, uwaga link z gazety.
    Date: Fri, 3 Dec 2010 23:57:22 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 34
    Message-ID: <idc052$k5t$1@news.onet.pl>
    References: <id9cp9$oht$1@news.onet.pl> <op.vm4y8u07bkkx24@attitude-adjust>
    Reply-To: j...@s...com
    NNTP-Posting-Host: 89-78-87-8.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1291420642 20669 89.78.87.8 (3 Dec 2010 23:57:22 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 3 Dec 2010 23:57:22 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:632653
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 03.12.2010 Leszek Karlik <l...@h...pl> napisał/a:
    >
    > No na razie ci goście z Nottingham zrobili press release z
    > ogólnymi informacjami, czekam na opublikowanie pełnego badania
    > żeby zobaczyć jaką próbę mieli. :-)

    Na pewno warto będzie przeczytać co im wyszło. Tyle że obawiam się
    (może niesłusznie) że dobranie do takiego badania wiarygodnej próby
    jest niezwykle trudne. W dodatku ma niestety decydujący pływ na wyniki.
    >
    > IMO warto robić, symulatory to dość istotne narzędzie pozwalające
    > na umieszczanie badanych w kontrolowanych sytuacjach i sprawdzanie
    > jak szybko i jak sprawnie reagują, w lotnictwie od dawna się używa
    > to i dla motocykli by można było ;-)

    Tyle że kierowcy latających autobusów to inna bajka, są bardziej lub
    mniej profesjonalni i symulatory służą czemuś zupełnie innemu.
    Symulator motocykla to znowu coś innego, fizyka zaszyta w takiej
    maszynie musiałaby uwzględniać miękkie warunki wpływu pozycji
    motocyklisty i jej zmian na prowadzenie pojazdu. To nie tylko dające
    się łatwo dyskretyzować 2 pedały i wolant (z oczywistych względów
    pomijam przełączniki stanowe i sterowanie ciągiem). Zresztą już od lat
    w nowych maszynach sterowanie jest coraz bardziej cyfrowe. Fizyka
    projektowana na podstawie założeń i znana. Stąd jakby naturalna łatwość
    budowy symulatora lotniczego.

    Nawet jeśli dali radę i symulator jest naprawdę dobry, to pozostaje
    nadal pytanie, jak jego zachowanie ma się do doświadczeń badanych.

    Ale temat jak najbardziej ciekawy, tylko kto za to płaci i co chcą
    wykazać ;)

    --
    kakmaratgmaildotcom

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: