-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: kakmar <k...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: doświadcenie vs szkolenie, uwaga link z gazety.
Date: Fri, 3 Dec 2010 23:57:22 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 34
Message-ID: <idc052$k5t$1@news.onet.pl>
References: <id9cp9$oht$1@news.onet.pl> <op.vm4y8u07bkkx24@attitude-adjust>
Reply-To: j...@s...com
NNTP-Posting-Host: 89-78-87-8.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1291420642 20669 89.78.87.8 (3 Dec 2010 23:57:22 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 3 Dec 2010 23:57:22 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:632653
[ ukryj nagłówki ]Dnia 03.12.2010 Leszek Karlik <l...@h...pl> napisał/a:
>
> No na razie ci goście z Nottingham zrobili press release z
> ogólnymi informacjami, czekam na opublikowanie pełnego badania
> żeby zobaczyć jaką próbę mieli. :-)
Na pewno warto będzie przeczytać co im wyszło. Tyle że obawiam się
(może niesłusznie) że dobranie do takiego badania wiarygodnej próby
jest niezwykle trudne. W dodatku ma niestety decydujący pływ na wyniki.
>
> IMO warto robić, symulatory to dość istotne narzędzie pozwalające
> na umieszczanie badanych w kontrolowanych sytuacjach i sprawdzanie
> jak szybko i jak sprawnie reagują, w lotnictwie od dawna się używa
> to i dla motocykli by można było ;-)
Tyle że kierowcy latających autobusów to inna bajka, są bardziej lub
mniej profesjonalni i symulatory służą czemuś zupełnie innemu.
Symulator motocykla to znowu coś innego, fizyka zaszyta w takiej
maszynie musiałaby uwzględniać miękkie warunki wpływu pozycji
motocyklisty i jej zmian na prowadzenie pojazdu. To nie tylko dające
się łatwo dyskretyzować 2 pedały i wolant (z oczywistych względów
pomijam przełączniki stanowe i sterowanie ciągiem). Zresztą już od lat
w nowych maszynach sterowanie jest coraz bardziej cyfrowe. Fizyka
projektowana na podstawie założeń i znana. Stąd jakby naturalna łatwość
budowy symulatora lotniczego.
Nawet jeśli dali radę i symulator jest naprawdę dobry, to pozostaje
nadal pytanie, jak jego zachowanie ma się do doświadczeń badanych.
Ale temat jak najbardziej ciekawy, tylko kto za to płaci i co chcą
wykazać ;)
--
kakmaratgmaildotcom
Następne wpisy z tego wątku
- 04.12.10 01:30 Leszek Karlik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=