-
Data: 2010-12-04 01:30:52
Temat: Re: doświadcenie vs szkolenie, uwaga link z gazety.
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sat, 04 Dec 2010 00:57:22 +0100, kakmar <k...@g...com> wrote:
[....]
> Na pewno warto będzie przeczytać co im wyszło. Tyle że obawiam się
> (może niesłusznie) że dobranie do takiego badania wiarygodnej próby
> jest niezwykle trudne. W dodatku ma niestety decydujący pływ na wyniki.
E, akurat znalezienie nowicjuszy, osób ze sporym doświadczeniem i osób po
IAMie to nie jest duży problem.
>> IMO warto robić, symulatory to dość istotne narzędzie pozwalające
>> na umieszczanie badanych w kontrolowanych sytuacjach i sprawdzanie
>> jak szybko i jak sprawnie reagują, w lotnictwie od dawna się używa
>> to i dla motocykli by można było ;-)
>
> Tyle że kierowcy latających autobusów to inna bajka, są bardziej lub
> mniej profesjonalni i symulatory służą czemuś zupełnie innemu.
Latanie ogólnie jest bardziej skomplikowane, ale jedno z zadań symulatorów
tj. trenowanie sytuacji prowadzących do śmiertelnego wypadku może być
całkiem sensowne, podczas normalnej jazdy po mieście jednak z rzadka
wymusza
ktoś pierwszeństwo i jak już wymusza to zwykle się fatalnie kończy. Na
symulatorze można zrobić że na 20 minut jazdy masz 5 wymuszeń i trzeba
ćwiczyć hamowanie awaryjne w połączeniu z omijaniem. :-)
> Symulator motocykla to znowu coś innego, fizyka zaszyta w takiej
> maszynie musiałaby uwzględniać miękkie warunki wpływu pozycji
> motocyklisty i jej zmian na prowadzenie pojazdu.
To i tak jednak dużo prostsze niż symulowanie samolotu. Tylko
trzeba odpowiednio zaprojektowanego motocykla - na siłownikach,
z czujnikami nacisku, żeby wykrywać jak kierowca przesuwa
ciężar. Ale to nie jest duży problem.
> Nawet jeśli dali radę i symulator jest naprawdę dobry, to pozostaje
> nadal pytanie, jak jego zachowanie ma się do doświadczeń badanych.
No z tego co guglałem to niestety znajdowałem linki do płatnych
artykułów, ale wynikało że symulator ma do 25 stopni przechyłu
i bierze pod uwagę inicjowanie zakrętu przeciwskrętem. Więc jakieś
tam podstawy ma.
Inna sprawa, że takie rozwiązanie (motocykl na siłownikach) jest
trochę lewe. Łatwe do zrobienia dla studentów w ramach projektu,
ale nierealistyczne - powinni mieć całość na siłownikach przód-tył
(do przyśpieszania/hamowania) a do skręcania powinien się przekręcać
obraz na ekranie. :-)
--
Leszek 'Leslie' Karlik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=