  • 11. Data: 2009-03-02 08:26:25
    Temat: Re: doładowywanie akumulatora samochodowego baterią słoneczną
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:gof6ar$7o8$1@inews.gazeta.pl...

    > akumulator jest OK, ma 2 lata. auto ma juz 10 i nie szykuje sie na
    > wymiane. Ono tak będzie miało już do końca swoich dni. TAk jak pisałem,
    > fajnie jest jak przyjedzie wieczorem, startuje o świcie. Gorzej jak po 5
    > dniach, co gorsza, trasa to 6 km. To doładowanie naprwde by sie przydało,
    > niewiem tylko czy z 10W jest sens sie rzucać. Co do pdania promieni
    > słonecznych, to niejest źle. Myslałem o przedniej szybie, albo nawet
    > zasłonkach przeciwsłonecznych obłożonych bateriami. Pytanie do grupy czy
    > te 10W wystarczy. Akumulator ma przynajmiej 60Ah jak nie wiecej.

    Auto do mechanika, niech ustali dlaczego łapie za drugim razem może to wina
    pompki paliwa.
    To pewnie najlepsze. Diagnostyka auta będzie tańsza i pożyteczniejsza.

  • 12. Data: 2009-03-02 08:42:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski"

    > http://www.gpbatteries.co.uk/downloads/movies/secure
    start_eng.wmv

    > I dodatkowo dla zainteresowanuch:
    >
    > http://www.gpbatteries.co.uk/products/jump_starters/
    jump_starters.html
    > http://www.gpbatteries.com/html/pdf/securestart.pdf

    A jak to działa? Bo przyznam się, że nie chce mi się szukać.
    Te 9 aku 1.2 V pomaga w odpaleniu?

    Robert

  • 13. Data: 2009-03-02 10:26:43
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

> [...]
    > ale ja bym chyba jednak skłaniał się ku wymianie akumulatora. Albo
    > wymnianie samochodu. Powinno wyjść taniej.

    Wystarczy świetlik rurowy :)
    http://www.maxisolar.pl/?gclid=CMSFwN6DhJkCFQEEZgodR
    2ewmg
    Cena tez pewnie wielokrotnie przekracza koszt akumulatora.

    MD

  • 14. Data: 2009-03-02 12:15:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    start_eng.wmv

    jump_starters.html

    > A jak to działa? Bo przyznam się, że nie chce mi się szukać.
    > Te 9 aku 1.2 V pomaga w odpaleniu?

    A jak ma działać? Normalnie -- prąd z paluszków kręci rozrusznikiem.
    Ile taki rozrusznik potrzebuje prądu? 100-200A, czasem może trochę
    więcej, ale przeważnie mniej. Kilka sekund kręcenia, to ułamek
    amperogodziny. Paluszki mogą mieć kilka Ah, więc pojemność nie jest
    przeszkodą. Firma Gold Peak zrobiła akumulatory (i baterie) o dużej
    wydajności prądowej, więc postanowiła się pochwalić, że nawet da się
    nimi odpalić silnik samochodu. Tyle że ten lexus pozostawiony na kilka
    dni na dobowym parkingu lotniska w Hong Kongu, któremu *znowu* padł
    akumulator, to dość rozśmieszający pomysł jakiegoś speca od reklamy.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2009-03-02 12:18:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Wystarczy świetlik rurowy :)
    > http://www.maxisolar.pl/?gclid=CMSFwN6DhJkCFQEEZgodR
    2ewmg
    > Cena tez pewnie wielokrotnie przekracza koszt akumulatora.

    Nie wystarczy. Znajomi mają coś takiego w domu. Światła z tego trochę
    jest, ale z bezpośrednim oświetleniem słonecznym nie ma to nic wspólnego.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2009-03-02 14:22:57
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    On Mon, 02 Mar 2009 08:37:24 +0100, Grzegorz Kurczyk
    <g...@c...slupsk.pl> wrote:

    >nie zauważa :-) Praktyczna rada, którą stosuję przy bardzo niskich
    >temperaturach: Po przekręceniu kluczyka, czekam aż zgaśnie kontrolka
    >grzania świec, wyłączam i ponownie grzeję świece, ale jak kontrolka
    >zgaśnie to nie kręcę od razu rozrusznikiem, tylko czekam aż "klepnie"
    >przekaźnik czasowy świec (w moim autku wyraźnie to słychać) i dopiero
    >wtedy kręcę. Zawsze to kilkadziesiąt amper więcej dla rozrusznika.

    Nie spotkałem jeszcze diesla, który nie wyłącza przekaźnika świec żarowych w
    momencie podania napięcia na cewkę rozrusznika. Nie ma więc potrzeby czekać, aż
    przekaźnik klapnie, co przy "wolnych" świecach trwa o wiele dłużej, niż
    zgaśnięcie kontrolki.

  • 17. Data: 2009-03-02 14:53:55
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Krenauer pisze:

> [...]
    > przekaźnik klapnie, co przy "wolnych" świecach trwa o wiele dłużej, niż

    Mercedesa w124 nie widziałeś? ;-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 18. Data: 2009-03-02 18:18:10
    Od: Padre <P...@n...net>

    czy w takim
    > przypadku doładowywanie akumulatora baterią słoneczną jest sensowne?

    Taka ładowarka była już parę lat temu w sprzedaży, jakieś 10x25cm z
    metrowym kablem do gniazdka zapalniczki do położenia na podszybiu. W
    niektórych krajach jak sie leci samolotem na wczasy to na lotnisko
    jedzie sie własnym autem i zostawia je na parkingu. W takich warunkach
    (lato, otwarty teren) miało to zapewnić bezstresowy powrót do domu.

  • 19. Data: 2009-03-02 18:20:06
    Od: Padre <P...@n...net>

    Tyle że ten lexus pozostawiony na kilka
    > dni na dobowym parkingu lotniska w Hong Kongu, któremu *znowu* padł
    > akumulator, to dość rozśmieszający pomysł jakiegoś speca od reklamy.

    Bez przesady w Lexusach też po kilku latach padają akumulatory

  • 20. Data: 2009-03-02 18:44:06
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Z drugiej strony wiem z autopsji, ze wystarczy 15 min ładowania zeby
    > akumulator zakręcił zdrowo, następnie auto moze jechać 30 km, stanąć na 6
    > godzin i już nie odpalić.

    Akumulator do wymiany albo brak ładowania.

    Daruj sobie ogniwa.....lepiej już dorobić do samochodu korbę do zapalania :)

    zbyszek