  • 51. Data: 2009-09-03 08:27:46
    Temat: Re: dokladnie od ktorego wrzesnia rusza tv cyfrowa?
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > Fakt, jeśli rozbiją wszystkie dostępne w dvb-t kanały na osobne i taki
    > Ci darmowo zapodadzą, to też będzie ok.

    no, no.
    nie masz kablówki, więc masz prawo nie wiedzieć jak taki obraz
    się prezentuje po rozbiciu i dotarciu do abonenta ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 52. Data: 2009-09-03 08:32:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > no, no.
    > nie masz kablówki, więc masz prawo nie wiedzieć jak taki obraz
    > się prezentuje po rozbiciu i dotarciu do abonenta ;-)

    Ale przez naście lat miałem i pamiętam że było tragicznie.

    Nie twierdzę przecież że tak będzie lepiej i że ma to sens - klinet z
    tunerami mpeg-4 straci, bo dostanie analoga, kablówka straci bo zamiast 1
    kanału będzie miał zajętych minimum 7.
    Ale jak ktoś się uprze, to co zrobisz?

  • 53. Data: 2009-09-03 08:52:48
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino pisze:

> [...]
    > tunerami mpeg-4 straci, bo dostanie analoga, kablówka straci bo zamiast
    > 1 kanału będzie miał zajętych minimum 7.

    nic, miejmy tylko nadzieje że to się zmieni

  • 54. Data: 2009-09-03 17:20:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 02.09.09 15:29, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mają psi obowiązek udostępnić Ci sygnał za friko.

    A masz jakąś podstawę do tak śmiałego twierdzenia?

    > Jak chcą za pośrednictwem kablówki, ich sprawa.

    Pytam, bo u mnie jest tylko kablówka (UPC) i najniższy pakiet, to basic
    za ca. 50 PLN?

    --
    Pete

  • 55. Data: 2009-09-03 17:48:59
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > A masz jakąś podstawę do tak śmiałego twierdzenia?

    > Pytam, bo u mnie jest tylko kablówka (UPC) i najniższy pakiet, to basic za
    > ca. 50 PLN?

    Zarządca budynku (nie operator kablówki)ma obowiązek umożliwić mieszkańcom
    założenie niezbędnych instalacji celem odbioru programów RTV.
    Może dogadać sięz kablówką i poprowadzić osobną isntalację za filtrem.
    Czasem taki sygnał jest wpuszczany w dane kable po AZARTach.
    U mojej Mamy wybudowano budynek czteropiętrowy z isntalacją jak pod AZART
    (piony z góry na dół w dużych pokojach) ale anten nie założono.
    W te kable wpuszczono PEŁNY sygnał TVK i ..... przysłano książeczki opłat od
    lokalnego operatora (ale to był rok 1995 i takie rzeczy się działy).
    Kto nie płacił temu odciąćnie mogli ale naliczali niedopłaty (umowami nie
    zawracali sobie głowy).
    Ten sam operator w starych budynkach po drugiej stronie ulicy (był tu
    wcześniej) założył eleganckie nowe instalacje (AZART działał sobie nadal) i
    grzecznie chodzili po domach namawiając na umowy.
    W nowym osiedlu załatwiono to przez administrację.
    Dopiero jakiś lokator-prawnik ukrócił tą zabawę.
    No to wybudowali drugie okablowanie a w kable pod AZART wpuszczono
    podstawowe programy TV i doliczano za to 1 PLN do czynszu.
    Ale to była złotówka a nie 50 PLN i płacone to było Spółdzielni a nie
    kablówce. Spółdzielnia z kablówką zawarła umowę na ten "podstawowy pakiet"
    bo sama nie wybudowała anten zbiorczych a indywidualnych montować nie
    pozwoliła.
    Zmuszanie do płacenia (i to bez pytania) ukrócił chyba ten prawnik i zmusił
    do udostępniania możliwościodbioru TV (skoro zabraniali montażu anten a sami
    nie zamontowali zbiorczej to musieli się dogadać z kablówką na ten pakiet
    "socjalny").
    vari

  • 56. Data: 2009-09-03 18:09:35
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Sep 2009 19:48:59 +0200, "vari" <v...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Zarządca budynku (nie operator kablówki)ma obowiązek umożliwić mieszkańcom
    >założenie niezbędnych instalacji celem odbioru programów RTV.

    OK. Czyli jak mi UPC obecnie wyłączyło sygnał radiowy to mam prawo
    domagać się od spółdzielni jego dostarczenia?

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

  • 57. Data: 2009-09-04 06:33:32
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    jerzu pisze:

    > OK. Czyli jak mi UPC obecnie wyłączyło sygnał radiowy to mam prawo
    > domagać się od spółdzielni jego dostarczenia?

    tak. każdy właściciel ma ustawowy obowiązek zapewnić
    odbiór tv publicznej.
    ja zrezygnowałem z kablówki, zgłosiłem i gostek założył
    filtr przez który idzie 5 kanałów.
    w czynszu kiedyś była konserwacja instalacji zbiorczej,
    ale że wieloletnia i nie spełnia obecnych wymagań,
    więc dogadali się z kablówką.

  • 58. Data: 2009-09-04 09:19:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    sensei wrote:

    > no coz jak zobaczysz w koncu DVB-T to zrozumiesz jak slabiutka jest ta
    > darmowa oferta TnK i jak slaba jakosc oferuje o tym ze nie wszedzie
    > da sie zainstalowac antene sat nie mowiac i o tym ze w czasie ulewy
    > nic nie zobaczysz rowniez

    to jakei oni tam anteny dają 30cm? :)

  • 59. Data: 2009-09-04 09:23:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    sensei wrote:
    > smieszny jestes jak jest duza ulewa to nawet profesjonalne
    > wielometrowe anteny satelitarne na uplinku wysiadają i wtedy w calym
    > kraju nie ma TV naziemnej jesli dosyl jest tylko satelitarny jak to
    > bylo w czasie GP Niemiec rok temu w Polsacie. Transmisja satelitarna
    > nie jest odporna na ulewę i nie ma znaczenia jak dużą masz antenę.

    w ciągu tego roku miałem raz lekkie pogorszenie odbioru satelitarnego
    podczas katastrofalnej ulewy, ale ja mam antenę 110cm i solidny konwerter.

    Pitolisz kosmiczne bzdury, bo si ekompletnei nie znasz na tym

    a z odbiorem naziemnym DVB-T mogą być problemy, ja mam problem z odbiorem
    zwykłego radia choć mieszkam zaraz koło Krakowa

  • 60. Data: 2009-09-04 09:41:33
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    > w ciągu tego roku miałem raz lekkie pogorszenie odbioru satelitarnego
    > podczas katastrofalnej ulewy, ale ja mam antenę 110cm i solidny konwerter.
    >
    > Pitolisz kosmiczne bzdury, bo si ekompletnei nie znasz na tym

    zapytaj fachowcow Polsatu dlaczego padł im uplink na całą Polskę w zeszłym
    roku latem podczas GP Niemiec
    Oni antenką 110cm się nie bawią bo mają dużo większe

    > a z odbiorem naziemnym DVB-T mogą być problemy, ja mam problem z odbiorem
    > zwykłego radia choć mieszkam zaraz koło Krakowa

    zrozum ze radio i DVB-T to inne czestotliwosci inne zasiegi i inny odbior