  • 61. Data: 2009-09-04 13:10:50
    Temat: Re: dokladnie od ktorego wrzesnia rusza tv cyfrowa?
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > w ciągu tego roku miałem raz lekkie pogorszenie odbioru satelitarnego
    > podczas katastrofalnej ulewy, ale ja mam antenę 110cm i solidny konwerter.
    >
    > Pitolisz kosmiczne bzdury, bo si ekompletnei nie znasz na tym
    >

    > a z odbiorem naziemnym DVB-T mogą być problemy, ja mam problem z odbiorem
    > zwykłego radia choć mieszkam zaraz koło Krakowa

    Ty też chyba raczej nie.
    Ja wielokrotnie widziałem zerwanie dosyłu satelitarnego radia i TV do
    obiektow nadawczych a tam amatorskich instalacji nie mają.
    Pamiętaj, że ulewa nad tobą trochę mniej szkodzi niż gradowa chmura na
    wiązce (u Ciebie może swiecić nawet słońce).
    Polsat ma regularne "pady" dosyłu do swych nadajników naziemnych.
    Z powodu burz nad Warszawą (wtedy nie ma odbioru z nadajników naziemnych w
    całym kraju prócz warszawskich - warszawskie kablówki też raczej mają
    światłowodowe łącza z nadawcami) znika w całym kraju.
    Z powodu burz nad obiektami znika lokalnie.
    Podobnie ma sie sprawa z TVP 1 i TVP2 w niektóych obiektach.
    Trochę za mało nosa wychylasz ze swego miasta i masz za mało pojęcia o
    łącznosci skoro takie rzeczy piszesz.
    Twoja antena to nie pępek świata i nie opieraj sądów o łącznosci
    satelitarnej o to co widzisz w swoim TV (BTW oglądasz TV ciągle że
    wychwytujesz wszystkie przerwy ?).
    "W terenie" sprawa ma się zupełnie inaczej (ciągle mam na myśli NAZIEMNE
    NADAJNIKI I DOSYŁ DO NICH).
    Tam gdzie jest światłowód - odbiór jest zawsze.
    Tam gdzie radiolinia - znika tylko przy nawalnych wyjątkowych opadach.
    Dosył satelitarny znika dość czesto choć nie na długo.
    Pisząc jednak o niezawodnosci to DVB-T bije na glowę TV SAT (przy czym DVB-T
    zazwyczaj jest dosyłana do obiektów światłowodem jeśli chce sie budować
    sieci SFN).
    W czasie uldewy nad Warszawą, nadajniki nazemne TV w Świnoujsciu nadają
    pikselozę a potem odbiór zamiera.
    Polsatu najszybciej ale i TVP się zdarza.
    TVP oszczędza bo Emitel dodatkowo za radiolinie każe sobie płacić (i są
    spore opłay za częstotliwości dla przęseł).
    Ostatnimi czasy właśnie radio ma problemy z dosyłem satelitarnym.
    Dwa lata temu była awaria satelity (nie pamietam nazwy) dosyłajacego
    wszystkie programy Plskiego Radia do nadajników.
    Rok temu było podobnie.
    Kilka lat temu na kilka godzin w całym kraju zamilkl RMF i Radio Maryja.
    Awaria satelity dosyłającego program PR trwała tak długo że po kolei na
    obiektach odpalano dosył......intetrnetowy. Możesz sobie wyobrazić jak
    brzmiala np Trójka brana ze zwykłego udostępnianego dla słuchaczy streamu.
    I to słuchane na FMie na drobrym sprzęcie....
    Najszybciej w takich sytuacjach odzyskuje program Radiowe Centrum Nadawcze
    Polskiego Radia w Solcu Kujawskim.
    Tam jest alternatywny dosył telefoniczny poprzez transmisję w trybue DATA po
    łączu komutowanym ISDN.
    Jako backup tegoż są też analogowe dosyły telefoniczne.
    Popróbuj:
    PR1 0-22 645 91 00
    PR2 0-22 645 92 00
    PR3 0-22 645 93 00
    PR Bis 0-22 645-94-00
    Oczywiscie są to łącza wielokrotne.
    Zadzwonienie pod ten numer nie powoduje że następny dzwoniacy dostanie
    zajęte - dostanie też program.
    Wdzwonic mogą się wszystkie nadajniki utraciwszy uprzednio inny dosył.
    W razie problemów w kosmosie czy z radioliniami - jakiś tam program będzie
    szedł.
    Kiepskiej jakosci ale będzie.
    Program Pierwszy na falach długich i tak ma ograniczenie pasma do 4,5 kHz
    (przepisy miedzynarodowe dotyczące szerokosci kanału emisji AM).
    Dlatego dosył ISDN o pasmie do 7 kHz jest nie do zauważenia (że idzie tak a
    nie satelitą).
    Najgorzej i najdłużej PR przywraca w sytuacjach awaryjnych dosył do
    nadajników UKF.
    Zwłaszcza w małych obiektach gdzie ktoś musi dojechać z odleglego miejsca.
    Ostatnia podobna awaria PR w całym kraju miała miejsce kilka tygodni temu.
    Stacja z Góry Jawor w Bieszczadach nadwała ciszę kilka dni.
    vari

  • 62. Data: 2009-09-04 15:05:36
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Sep 2009 15:10:50 +0200, "vari" <v...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Z powodu burz nad Warszawą (wtedy nie ma odbioru z nadajników naziemnych w
    >całym kraju prócz warszawskich - warszawskie kablówki też raczej mają
    >światłowodowe łącza z nadawcami) znika w całym kraju.

    Warszawskie kablówki mają Polsat z nieba. Jak jest burza, to pierwsze
    co pada w UPC to własnie wszelki polsatowskie programy.

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

  • 63. Data: 2009-09-04 15:07:17
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 04 Sep 2009 08:33:32 +0200, pawell32 <p...@w...pl> wrote:

    >tak. każdy właściciel ma ustawowy obowiązek zapewnić
    >odbiór tv publicznej.

    Ja piszę o radiu, nie TV.

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu