    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: dokladnie od ktorego wrzesnia rusza tv cyfrowa?
    Date: Thu, 3 Sep 2009 19:48:59 +0200
    <h7d6vu$2r1$1@inews.gazeta.pl> <4a9b65d5$1@news.home.net.pl>
    <h7hav1$a7t$1@inews.gazeta.pl> <4a9cb1b3$1@news.home.net.pl>
    <h7iil2$sme$1@inews.gazeta.pl> <h7imun$e1a$2@h1.uw.edu.pl>
    <h7indj$j5o$1@inews.gazeta.pl> <h7irfq$eut$1@h1.uw.edu.pl>
    <h7is4g$chc$1@inews.gazeta.pl> <h7j0h9$dkq$1@news.onet.pl>
    <h7j422$gi2$1@inews.gazeta.pl> <h7j8bd$4ei$1@news.onet.pl>
    <h7jn93$lm9$1@inews.gazeta.pl> <4a9e5caf$1@news.home.net.pl>
    <h7lmpp$8ik$1@inews.gazeta.pl> <4a9e6cbe$1@news.home.net.pl>
    <h7lrvd$rkm$1@news.onet.pl> <h7otst$2ga$2@news.dialog.net.pl>

    > A masz jakąś podstawę do tak śmiałego twierdzenia?

    > Pytam, bo u mnie jest tylko kablówka (UPC) i najniższy pakiet, to basic za
    > ca. 50 PLN?

    Zarządca budynku (nie operator kablówki)ma obowiązek umożliwić mieszkańcom
    założenie niezbędnych instalacji celem odbioru programów RTV.
    Może dogadać sięz kablówką i poprowadzić osobną isntalację za filtrem.
    Czasem taki sygnał jest wpuszczany w dane kable po AZARTach.
    U mojej Mamy wybudowano budynek czteropiętrowy z isntalacją jak pod AZART
    (piony z góry na dół w dużych pokojach) ale anten nie założono.
    W te kable wpuszczono PEŁNY sygnał TVK i ..... przysłano książeczki opłat od
    lokalnego operatora (ale to był rok 1995 i takie rzeczy się działy).
    Kto nie płacił temu odciąćnie mogli ale naliczali niedopłaty (umowami nie
    zawracali sobie głowy).
    Ten sam operator w starych budynkach po drugiej stronie ulicy (był tu
    wcześniej) założył eleganckie nowe instalacje (AZART działał sobie nadal) i
    grzecznie chodzili po domach namawiając na umowy.
    W nowym osiedlu załatwiono to przez administrację.
    Dopiero jakiś lokator-prawnik ukrócił tą zabawę.
    No to wybudowali drugie okablowanie a w kable pod AZART wpuszczono
    podstawowe programy TV i doliczano za to 1 PLN do czynszu.
    Ale to była złotówka a nie 50 PLN i płacone to było Spółdzielni a nie
    kablówce. Spółdzielnia z kablówką zawarła umowę na ten "podstawowy pakiet"
    bo sama nie wybudowała anten zbiorczych a indywidualnych montować nie
    pozwoliła.
    Zmuszanie do płacenia (i to bez pytania) ukrócił chyba ten prawnik i zmusił
    do udostępniania możliwościodbioru TV (skoro zabraniali montażu anten a sami
    nie zamontowali zbiorczej to musieli się dogadać z kablówką na ten pakiet
    "socjalny").
    vari