-
11. Data: 2016-10-24 10:47:45
Temat: Re: dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2016-10-22 o 19:31, sirapacz pisze:
>
>> siarpaczowi chyba chodzi o grzanie siebie.
>>
> owszem - nie mam problemów z paliwem ale z niedogrzaniem samochodu rano
> już owszem. raz, że w dupę zimno a dwa ciągle jeżdżę na niedogrzanym
> silniku bo trasy krótkie :/
To załóż sobie Webasto do auta - na zegar lub pilota. Jeśli parkujesz
koło domu, to można kupić specjalną "farelkę" do samochodu, którą masz
na kablu pociągniętym z domu. Włączasz jak wstaniesz i zanim się
wygrzebiesz - masz ciepło. Tylko trzeba uważać, żeby z kablem nie
pojechać... :-)
Tu masz przykłady:
http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postoj
owe/defa-warmup-szczegolowy-opis/
T.
-
12. Data: 2016-10-24 12:01:38
Temat: Re: dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> To załóż sobie Webasto do auta - na zegar lub pilota. Jeśli parkujesz
> koło domu, to można kupić specjalną "farelkę" do samochodu, którą masz
> na kablu pociągniętym z domu. Włączasz jak wstaniesz i zanim się
> wygrzebiesz - masz ciepło. Tylko trzeba uważać, żeby z kablem nie
> pojechać... :-)
> Tu masz przykłady:
> http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postoj
owe/defa-warmup-szczegolowy-opis/
>
> T.
wszystko cacy ale budżet nie ten. te zestawy co poleciłeś to ok 2kpln.
Myślałem o zasilaniu z akumulatora aby właśnie ze sznurkiem nie
pojechać. Taki na sznurek to bez dużego problemu mogę mieć z traktora
rolniczego:) grzałka bodaj 700W na 230V za całe 100pln - nówka:) do
zamontowania na przewodzie z płynem:)
-
13. Data: 2016-10-24 14:58:29
Temat: Re: dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2016-10-24 o 12:01, sirapacz pisze:
>
>> To załóż sobie Webasto do auta - na zegar lub pilota. Jeśli parkujesz
>> koło domu, to można kupić specjalną "farelkę" do samochodu, którą masz
>> na kablu pociągniętym z domu. Włączasz jak wstaniesz i zanim się
>> wygrzebiesz - masz ciepło. Tylko trzeba uważać, żeby z kablem nie
>> pojechać... :-)
>> Tu masz przykłady:
>> http://instalacje.intercars.com.pl/ogrzewanie-postoj
owe/defa-warmup-szczegolowy-opis/
>>
>>
>> T.
>
> wszystko cacy ale budżet nie ten. te zestawy co poleciłeś to ok 2kpln.
> Myślałem o zasilaniu z akumulatora aby właśnie ze sznurkiem nie
> pojechać. Taki na sznurek to bez dużego problemu mogę mieć z traktora
> rolniczego:) grzałka bodaj 700W na 230V za całe 100pln - nówka:) do
> zamontowania na przewodzie z płynem:)
Ja bym chyba postawił na coś dostosowanego do tego celu. Jak grzałka
będzie dotykać gdzieś przewodu może go przetopić.
A może coś takiego poszukaj:
http://www.sklep.elektrowarm.com/podgrzewacz-silnika
-model-d128002-pompowy-230v-1100w-p-31.html
To ustrojstwo ma pompkę. A super drogie nie jest. No i wstawienie jest
dość proste, byle końcówki pasowały...
T.
-
14. Data: 2016-10-24 15:47:18
Temat: Re: dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> Ja bym chyba postawił na coś dostosowanego do tego celu. Jak grzałka
> będzie dotykać gdzieś przewodu może go przetopić.
> A może coś takiego poszukaj:
to o czym ja mówie to są fabrycznie budowane podgrzewacze z metalową
obudową i dwoma króćcami - nie ma szans się zajarać. No chyba, że
okablowanie bo to dość znaczne amperaże wychodzą.
tylko wlasnie pytanie czy ktoś używał i czy jest sens ciąć przewody:)
jeden z kolegów się wypowiedział, że u niego różnica jest więc chyba się
skuszę:)
-
15. Data: 2016-10-24 19:11:40
Temat: Re: dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:
> to o czym ja mówie to są fabrycznie budowane podgrzewacze z
> metalową obudową i dwoma króćcami - nie ma szans się zajarać. No
> chyba, że okablowanie bo to dość znaczne amperaże wychodzą.
>
> tylko wlasnie pytanie czy ktoś używał i czy jest sens ciąć
> przewody:) jeden z kolegów się wypowiedział, że u niego różnica
> jest więc chyba się skuszę:)
Alternator wytrzyma modyfikację?
Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?
Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)
--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.
-
16. Data: 2016-10-24 20:18:02
Temat: Re: dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> Alternator wytrzyma modyfikację?
tego nie wiem. zakladam, że będę potrzebował 60A - brakujący prąd
zassie z akumulatora
> Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?
nie - najbardziej mi zależy na pierwszym uruchomieniu bo potem to już
nie ma kiedy ostygnąć:)
> Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)
blok - nagrzewnica:)
-
17. Data: 2016-10-24 21:24:43
Temat: Re: dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2016-10-24 o 20:18, sirapacz pisze:
>
>> Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)
>
> blok - nagrzewnica:)
>
No to baw się w sapera. Są dwa. :P
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
18. Data: 2016-10-24 21:40:12
Temat: Re: dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:
>> Alternator wytrzyma modyfikację?
>
> tego nie wiem. zakladam, że będę potrzebował 60A - brakujący prąd
> zassie z akumulatora
ta rzeka popłynie pod górkę ;)
Alternator daje 14v a akumulator daje 12.6v. Prąd płynie od wyższego
potencjału do niższego. Spalisz sobie diody prostownicze w alternatorze
tak jak ja spaliłem w swoim. Grzej płyn, wyłącz świece, dopiero wtedy
dmuchawa na max.
>> Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?
>
> nie - najbardziej mi zależy na pierwszym uruchomieniu bo potem to
> już nie ma kiedy ostygnąć:)
kiedy wszystko ma najciężej ;)
>> Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)
>
> blok - nagrzewnica:)
a węże :)
--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.
-
19. Data: 2016-10-25 14:43:50
Temat: Re: dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> Alternator daje 14v a akumulator daje 12.6v. Prąd płynie od wyższego
do momentu przeciążenia alternatora - wtedy napięcie będzie spadać
> potencjału do niższego. Spalisz sobie diody prostownicze w alternatorze
jak przedobrzę to możliwe :) choć zakładam, że są wzięte górką ponad
maksymalny swój prąd altka:)
>>> Wyłączysz to diesel znowu ostygnie. Będziesz grzał non stop?
>>
>> nie - najbardziej mi zależy na pierwszym uruchomieniu bo potem to
>> już nie ma kiedy ostygnąć:)
>
> kiedy wszystko ma najciężej ;)
nikt nie mówił, że będzie lekko:P
>
>>> Ciąć przewody to chyba jeden przewód tylko który ;)
>>
>> blok - nagrzewnica:)
>
> a węże :)
>
okablowanie to osobno z zabezpieczeniem przy samym aku:)
-
20. Data: 2016-11-01 01:38:37
Temat: Re: dogrzewacza cieczy chłodzącej na bazie świec żarowych
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Sprawdzilem ile ciagnie typowa swieca zarowa. Przy sztywnych dwunastu woltach (
zasilacz a nie akumulator) zimna 8,5A.