eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydocieranie hamulców
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 132

  • 21. Data: 2012-06-17 16:22:17
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-17 14:21, to pisze:
    > begin Lewis
    >
    >> Różnica będzie nawet i na cywilnej oponie o ile ma oponę a nie jakiegoś
    >> strupa chińskiego. Oczywiście zabawa się zacznie jak założy na przykład
    >> Toyo R888. ;)
    >
    > Niby na czym ma polegać ta różnica, skoro już 310-320 mm ze zwykłym
    > zaciskiem nie przegrzeje na ulicy, nie mówiąc już o braku problemu z
    > zablokowanie kół przy dowolnej prędkości?
    >

    A od kiedy octavia ma takie średnice tarcz? Kolega wyżej przyczepił się
    do "sportowych" tarcz i klocków w miejsce seryjnej najprawdopodobniej
    280mm a nie wersji Big Brakes... Wówczas różnica będzie i na seryjnej gumie.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 22. Data: 2012-06-17 16:59:16
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-17 13:39, to pisze:
    > begin Lewis
    >
    >> Zobacz, czy Ci zacisk wielotłoczkowy od porsche nie przypasuje. W
    >> golfach IV, Borach, Leonach itd aplikują takie zaciski ze specjalnie
    >> dorobionym adapterem i do tego solidne tarcze rzędu 330mm 345mm, klocki
    >> i oczywiście odpowiednie koło. Wówczas masz już naprawdę hamulec a nie
    >> spowalniacz.
    >
    > Ale po co? Jak zmieni tarcze na 20 mm większe to już będzie kolosalna
    > różnica.
    >

    Owszem można i tym tropem ale często koszty są podobne jeśli chodzi o
    zacisk wielotkłoczkowy i dużą tarczę a taki pośredni zestaw 310-320mm.
    Więc dlaczego nie?

    U siebie jestem na etapie wszczepiania 330mm tarczy z alfy 159brera i
    zacisku brembo 4 tłoczkowego z EVO9 bądź z tejże samej alfy brera. Z tym
    że zacisk z EVO ma standardowy sposób mocowania do piasty a brera
    promienowy... łatwiej będzie dorobić adapter do zacisku z EVO.

    Tak - wiem sztuka dla sztuki bo można włożyć zwykły zacisk i tarczę
    314mm i będzie w zupełności wystarczająco ale koszt zabiegu jednego i
    drugiego upgrade-u hamulców, jest bardzo zbliżony, więc ponownie -
    dlaczego nie?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 23. Data: 2012-06-17 17:24:52
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Lewis

    > A od kiedy octavia ma takie średnice tarcz? Kolega wyżej przyczepił się
    > do "sportowych" tarcz i klocków w miejsce seryjnej najprawdopodobniej
    > 280mm a nie wersji Big Brakes... Wówczas różnica będzie i na seryjnej
    > gumie.

    No nie ma, ale po co zakładać wielkie, ciężkie tarcze i drogie zaciski,
    skoro można tanio założyć coś trochę większego?

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 24. Data: 2012-06-17 17:25:38
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Lewis

    > Owszem można i tym tropem ale często koszty są podobne jeśli chodzi o
    > zacisk wielotkłoczkowy i dużą tarczę a taki pośredni zestaw 310-320mm.
    > Więc dlaczego nie?

    Raczej koszty nie są podobne. :>

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 25. Data: 2012-06-17 17:36:03
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-17 17:25, to pisze:
    > begin Lewis
    >
    >> Owszem można i tym tropem ale często koszty są podobne jeśli chodzi o
    >> zacisk wielotkłoczkowy i dużą tarczę a taki pośredni zestaw 310-320mm.
    >> Więc dlaczego nie?
    >
    > Raczej koszty nie są podobne. :>
    >

    Wielotłoczek 700zł/para, zwykłe 500zł/para (używane)

    Tarcze 314mm ATE zwykłe 500zł/para,
    330mm zimmermann nawiercane 640zł/para, TRW zwykłe 430zł/para.

    Do jednego i do drugiego adaptery - koszt identyczny.

    Zatem jaka różnica?


    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 26. Data: 2012-06-17 18:16:36
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > U siebie jestem na etapie wszczepiania 330mm tarczy z alfy 159brera i
    > zacisku brembo 4 tłoczkowego z EVO9 bądź z tejże samej alfy brera. Z tym
    > że zacisk z EVO ma standardowy sposób mocowania do piasty a brera
    > promienowy... łatwiej będzie dorobić adapter do zacisku z EVO.

    swietny pomysl w samochodzie do codziennego uzytku! (kombik w tedeiku)

    duza szansa na zakonczenie zabawy u prokuratora lub na cmentarzu. tak
    trzymaj.


  • 27. Data: 2012-06-17 18:46:28
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-06-17 14:00, Lewis pisze:
    > W dniu 2012-06-17 10:53, MarcinJM pisze:
    >> W dniu 2012-06-17 10:42, Lewis pisze:
    >>> Jak nie chcesz aż tak hardkorowo podchodzić do tematu swoich
    >>> spowalczniaczy to jakiś solidny zestaw tarcza + klocek. Np. Black
    >>> Diamond Grooved i klocki Hawk Performace PC.
    >>
    >> /Ziew/
    >> Do cywilnej opony? I co na tym niby ma zyskac?
    >>
    >
    > Różnica będzie nawet i na cywilnej oponie o ile ma oponę a nie jakiegoś
    > strupa chińskiego. Oczywiście zabawa się zacznie jak założy na przykład
    > Toyo R888. ;)

    Na mokrym czy na suchym?

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM gg: 978510


  • 28. Data: 2012-06-17 18:48:46
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-06-17 13:44, to pisze:
    > begin megrims
    >
    >> Różnica w hamowaniu jest bardzo duża. Ja na razie zrobiłem 100 km na
    >> tych nowych hamulcach ale już czuję, że hamuje lepiej.
    >
    > W Vectrze C seryjnie dają chyba 285 mm lub 302 mm z przodu, więc nic
    > dziwnego, że po zmianie na, jak sądzę, 314 mm jest lepiej.

    Ze po raz kolejny zapytam: lepiej w czym?

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM gg: 978510


  • 29. Data: 2012-06-17 18:53:13
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: to <t...@i...pl>

    begin MarcinJM

    > Ze po raz kolejny zapytam: lepiej w czym?

    Klocki się nie jaraja po jednym hamowaniu z większej prędkości.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 30. Data: 2012-06-17 19:05:30
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 17 Jun 2012 13:40:51 +0200, megrims wrote:

    > W dniu 2012-06-17 10:15, Tomasz Pyra pisze:
    >> On Sun, 17 Jun 2012 09:32:41 +0200, megrims wrote:
    >>
    >>> Zapytaj mechanika co trzeba wymienić. Jeśli tylko karcze, klocki
    >>> i zaciski to pewnie warto z tą Octavią coś robić. Jeśli jeszcze
    >>> piasty/łożyska czy co tam jeszcze jest to może nie być sensu.
    >>
    >> Często jeszcze felgi na większe.
    >
    > Fakt! o tym zapomniałem wspomnieć. U mnie na szczęście nie ma problemu.
    > Na lato 17" oplowskie a na zime 16" strukturalne oplowskie. Pasuje
    > wszystko bez problemu.

    No też mam takie felgi na te hamulce, ale jak klocki są nowe to w tych 16"
    już jest bardzo ciasno.

    Ogólnie ten zestaw hamulców z Vectry to jedna z lepszych rzeczy w tym
    samochodzie.
    Przód jak pród, ale mi się bardzo podoba że jest to chyba jeden z
    nielicznych seryjnych samochodów który ładnie hamuje też tyłem.

    W Civicu mam tak że zabiłem już z 5 kompletów hamulcowych na przedniej osi,
    a z tyłu nadal jeździ pierwszy komplet DS2500 i to jeszcze tak w połowie
    swojego życia.
    Dopiero będę montował ręczną korekcję siły hamowania z tyłu, to może coś
    się da z tym zrobić :)

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: