-
21. Data: 2012-06-17 16:22:17
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-06-17 14:21, to pisze:
> begin Lewis
>
>> Różnica będzie nawet i na cywilnej oponie o ile ma oponę a nie jakiegoś
>> strupa chińskiego. Oczywiście zabawa się zacznie jak założy na przykład
>> Toyo R888. ;)
>
> Niby na czym ma polegać ta różnica, skoro już 310-320 mm ze zwykłym
> zaciskiem nie przegrzeje na ulicy, nie mówiąc już o braku problemu z
> zablokowanie kół przy dowolnej prędkości?
>
A od kiedy octavia ma takie średnice tarcz? Kolega wyżej przyczepił się
do "sportowych" tarcz i klocków w miejsce seryjnej najprawdopodobniej
280mm a nie wersji Big Brakes... Wówczas różnica będzie i na seryjnej gumie.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
22. Data: 2012-06-17 16:59:16
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-06-17 13:39, to pisze:
> begin Lewis
>
>> Zobacz, czy Ci zacisk wielotłoczkowy od porsche nie przypasuje. W
>> golfach IV, Borach, Leonach itd aplikują takie zaciski ze specjalnie
>> dorobionym adapterem i do tego solidne tarcze rzędu 330mm 345mm, klocki
>> i oczywiście odpowiednie koło. Wówczas masz już naprawdę hamulec a nie
>> spowalniacz.
>
> Ale po co? Jak zmieni tarcze na 20 mm większe to już będzie kolosalna
> różnica.
>
Owszem można i tym tropem ale często koszty są podobne jeśli chodzi o
zacisk wielotkłoczkowy i dużą tarczę a taki pośredni zestaw 310-320mm.
Więc dlaczego nie?
U siebie jestem na etapie wszczepiania 330mm tarczy z alfy 159brera i
zacisku brembo 4 tłoczkowego z EVO9 bądź z tejże samej alfy brera. Z tym
że zacisk z EVO ma standardowy sposób mocowania do piasty a brera
promienowy... łatwiej będzie dorobić adapter do zacisku z EVO.
Tak - wiem sztuka dla sztuki bo można włożyć zwykły zacisk i tarczę
314mm i będzie w zupełności wystarczająco ale koszt zabiegu jednego i
drugiego upgrade-u hamulców, jest bardzo zbliżony, więc ponownie -
dlaczego nie?
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
23. Data: 2012-06-17 17:24:52
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin Lewis
> A od kiedy octavia ma takie średnice tarcz? Kolega wyżej przyczepił się
> do "sportowych" tarcz i klocków w miejsce seryjnej najprawdopodobniej
> 280mm a nie wersji Big Brakes... Wówczas różnica będzie i na seryjnej
> gumie.
No nie ma, ale po co zakładać wielkie, ciężkie tarcze i drogie zaciski,
skoro można tanio założyć coś trochę większego?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
24. Data: 2012-06-17 17:25:38
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin Lewis
> Owszem można i tym tropem ale często koszty są podobne jeśli chodzi o
> zacisk wielotkłoczkowy i dużą tarczę a taki pośredni zestaw 310-320mm.
> Więc dlaczego nie?
Raczej koszty nie są podobne. :>
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
25. Data: 2012-06-17 17:36:03
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2012-06-17 17:25, to pisze:
> begin Lewis
>
>> Owszem można i tym tropem ale często koszty są podobne jeśli chodzi o
>> zacisk wielotkłoczkowy i dużą tarczę a taki pośredni zestaw 310-320mm.
>> Więc dlaczego nie?
>
> Raczej koszty nie są podobne. :>
>
Wielotłoczek 700zł/para, zwykłe 500zł/para (używane)
Tarcze 314mm ATE zwykłe 500zł/para,
330mm zimmermann nawiercane 640zł/para, TRW zwykłe 430zł/para.
Do jednego i do drugiego adaptery - koszt identyczny.
Zatem jaka różnica?
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
26. Data: 2012-06-17 18:16:36
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: marcin <l...@k...cwo>
> U siebie jestem na etapie wszczepiania 330mm tarczy z alfy 159brera i
> zacisku brembo 4 tłoczkowego z EVO9 bądź z tejże samej alfy brera. Z tym
> że zacisk z EVO ma standardowy sposób mocowania do piasty a brera
> promienowy... łatwiej będzie dorobić adapter do zacisku z EVO.
swietny pomysl w samochodzie do codziennego uzytku! (kombik w tedeiku)
duza szansa na zakonczenie zabawy u prokuratora lub na cmentarzu. tak
trzymaj.
-
27. Data: 2012-06-17 18:46:28
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: MarcinJM <m...@g...pl>
W dniu 2012-06-17 14:00, Lewis pisze:
> W dniu 2012-06-17 10:53, MarcinJM pisze:
>> W dniu 2012-06-17 10:42, Lewis pisze:
>>> Jak nie chcesz aż tak hardkorowo podchodzić do tematu swoich
>>> spowalczniaczy to jakiś solidny zestaw tarcza + klocek. Np. Black
>>> Diamond Grooved i klocki Hawk Performace PC.
>>
>> /Ziew/
>> Do cywilnej opony? I co na tym niby ma zyskac?
>>
>
> Różnica będzie nawet i na cywilnej oponie o ile ma oponę a nie jakiegoś
> strupa chińskiego. Oczywiście zabawa się zacznie jak założy na przykład
> Toyo R888. ;)
Na mokrym czy na suchym?
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
-
28. Data: 2012-06-17 18:48:46
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: MarcinJM <m...@g...pl>
W dniu 2012-06-17 13:44, to pisze:
> begin megrims
>
>> Różnica w hamowaniu jest bardzo duża. Ja na razie zrobiłem 100 km na
>> tych nowych hamulcach ale już czuję, że hamuje lepiej.
>
> W Vectrze C seryjnie dają chyba 285 mm lub 302 mm z przodu, więc nic
> dziwnego, że po zmianie na, jak sądzę, 314 mm jest lepiej.
Ze po raz kolejny zapytam: lepiej w czym?
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
-
29. Data: 2012-06-17 18:53:13
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: to <t...@i...pl>
begin MarcinJM
> Ze po raz kolejny zapytam: lepiej w czym?
Klocki się nie jaraja po jednym hamowaniu z większej prędkości.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
30. Data: 2012-06-17 19:05:30
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Sun, 17 Jun 2012 13:40:51 +0200, megrims wrote:
> W dniu 2012-06-17 10:15, Tomasz Pyra pisze:
>> On Sun, 17 Jun 2012 09:32:41 +0200, megrims wrote:
>>
>>> Zapytaj mechanika co trzeba wymienić. Jeśli tylko karcze, klocki
>>> i zaciski to pewnie warto z tą Octavią coś robić. Jeśli jeszcze
>>> piasty/łożyska czy co tam jeszcze jest to może nie być sensu.
>>
>> Często jeszcze felgi na większe.
>
> Fakt! o tym zapomniałem wspomnieć. U mnie na szczęście nie ma problemu.
> Na lato 17" oplowskie a na zime 16" strukturalne oplowskie. Pasuje
> wszystko bez problemu.
No też mam takie felgi na te hamulce, ale jak klocki są nowe to w tych 16"
już jest bardzo ciasno.
Ogólnie ten zestaw hamulców z Vectry to jedna z lepszych rzeczy w tym
samochodzie.
Przód jak pród, ale mi się bardzo podoba że jest to chyba jeden z
nielicznych seryjnych samochodów który ładnie hamuje też tyłem.
W Civicu mam tak że zabiłem już z 5 kompletów hamulcowych na przedniej osi,
a z tyłu nadal jeździ pierwszy komplet DS2500 i to jeszcze tak w połowie
swojego życia.
Dopiero będę montował ręczną korekcję siły hamowania z tyłu, to może coś
się da z tym zrobić :)