  • 91. Data: 2012-06-18 23:06:29
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-18 15:23, to pisze:
    > begin megrims
    >
    >> nigdy nie rozjebany
    >
    > To jakiś wyjątek w Twojej flocie. ;)

    Wyjątkiem to był C63 - miałem nim 2 szkody w pół roku.
    Ale inne?

    Nie rozjebane nadal.

  • 92. Data: 2012-06-18 23:44:39
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Lewis

    > Zestaw tarcze i klocki, jakieś solidne a nie pierwsze lepsze to około
    > 1100zł seryjne 288mm i jakieś 1400zł 330mm.

    To chyba najdroższe jakie znalazłeś, albo z nawiercanymi czy nacinanymi
    tarczami.

  • 93. Data: 2012-06-18 23:45:22
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > Nie no wiesz... Znaku homologacji "E" to on na tym pewnie mieć nie
    > będzie, a to jednak wymóg :)

    Ale czy jest wymóg, żeby właściciel montował takie części? Pytam bo nie
    wiem.

    Można przecież zarejestrować SAM-a zrobionego z czegokolwiek.

  • 94. Data: 2012-06-18 23:53:44
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-18 23:44, to pisze:
    > begin Lewis

    > To chyba najdroższe jakie znalazłeś, albo z nawiercanymi czy nacinanymi
    > tarczami.

    Tak to już wyższa półka, można i takie za 80zl za tarczę i 60zł za klocki.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 95. Data: 2012-06-18 23:54:56
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:

    > Za to solidne dystanse tylko z przodu i się robi driftmaszyna nawet z
    > Cinquecento (no może przesadzam trochę z tą driftmaszyną, ale boka załapać
    > dużo łatwiej).

    Pisąc to ww., przeczysz temu co napisałeś wyżej...
    "Większy rozstaw kół przednich w Cinquecento to driftmaszyna": czyli
    nadsterowna maszyna ....

    Pozdr.
    +

    --
    Bugatti

  • 96. Data: 2012-06-19 00:04:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 18 Jun 2012 23:54:56 +0200, Bugatti wrote:

    > Pisąc to ww., przeczysz temu co napisałeś wyżej...
    > "Większy rozstaw kół przednich w Cinquecento to driftmaszyna": czyli
    > nadsterowna maszyna ....

    Pardon :-) Sam się zamotałem w tej opowieści o Cinquecento.

    Po przemyśleniu jednak to było tak, że driftmaszyna robiła się wepchnięciu
    dużych dystansów z tyłu (bo tam właśnie nie było problemów z mieszczeniem
    się koła w nadkolu).

    Dystanse z przody przy oponach 185 mogłem założyć dopiero po rozklepaniu
    nadkoli.

  • 97. Data: 2012-06-19 00:06:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 18 Jun 2012 21:45:22 +0000 (UTC), to wrote:

    > begin Tomasz Pyra

    > Ale czy jest wymóg, żeby właściciel montował takie części? Pytam bo nie
    > wiem.
    >
    > Można przecież zarejestrować SAM-a zrobionego z czegokolwiek.

    Coś mi się wydaje że m.in. hamulce w SAM muszą być z jakiegoś samochodu, a
    nie wystrugane samoróbki.

    § 10. 1.Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem
    ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli
    spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
    1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w
    homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów
    Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
    2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe
    świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone
    do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
    3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono
    krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być
    zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
    4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny
    zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów
    wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie
    dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;

  • 98. Data: 2012-06-19 00:10:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 17 Jun 2012 22:55:28 +0200, Lewis wrote:

    > Zestaw tarcze i klocki, jakieś solidne a nie pierwsze lepsze to około
    > 1100zł seryjne 288mm i jakieś 1400zł 330mm.

    Albo mówisz o komplecie na 4 koła, albo o cenach detalicznych z Intercarsu
    :)

    No chyba że te wymiary jakieś cudaczne ceny mają, ale coś mi się nie
    wydaje.

    Za 900zł to ja mam komplet na klockach DS3500, 1100 to już ceramika jakaś
    chyba by była. Rozmiar 300mm (czy tam z jakimś groszem).

  • 99. Data: 2012-06-19 00:14:17
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Tomasz Pyra

    > Nie guglaj, tylko dystanse sobie zamontuj :)

    Nadal widzę argumenty za i przeciw obu teoriom, np. wydaje mi się, że po
    zamontowaniu dystansów zmieni się camber w kierunku negatywu przy ugięciu
    zawieszenia, co powinno poprawić przyczepność tej osi.

    Poza tym jakoś dziwnie prawie wszystkie seryjne FWD auta, które uchodzą
    za dobrze skręcające mają większy rozstaw z przodu, a te, które z tego
    raczej nie słynął -- na odwrót. Przypadek?

    No właśnie.

  • 100. Data: 2012-06-19 00:15:39
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Lewis

    > Tak to już wyższa półka, można i takie za 80zl za tarczę i 60zł za
    > klocki.

    Zimmermann i Ferodo DS kosztuje ok. 850 zł, więc chyba za wysoka.