  • Data: 2009-11-14 22:53:36
    Temat: Re: dobór kamery cctv
    Od: robmac <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Lis, 18:53, BartekK <s...@N...org> wrote:
    > Zadanie takie: trzeba wybrać kamerę (kamery) do obserwacji (głównie nocnej...
    > ...potrzeba by przynajmniej takiego obrazu, na którym można postać rozpoznać.

    Rozpoznać osobę w takich warunkach, przy takim kadrze, a do tego ze
    skompresowanego nagrania w rozdzielczości <= PAL D-1? No raczej się
    nie uda.
    Kamery megapikselowe też sobie nie poradzą - przeważnie mają gorszą
    czułość.
    Tu by się przydała kamera ptz z operatorem i solidne reflektory
    podczerwieni.
    Skoro kolega trochę fotografuje, to zapewne wie, że bez dobrego
    oświetlenia,
    nie zrobi się dobrej fotki. Z kamerami CCTV jest tak samo (a nawet
    gorzej),
    cudów nie ma. Dodatkowym problemem jest efektywna rozdzielczość
    odtwarzanego
    materiału.

    > _Raczej_ nie chciałbym polegać na oświetlaczu IR

    A dlaczego nie?

    > wolałbym kamerę która ma swoje
    > szumy niskie i wysoką czułość (jasny obiektyw?),

    Taa, i jeszcze żeby kosztowała mniej niż lustrzanka z dobrym szkłem :)
    Tak to ja też bym chciał.

    > Mógłby ktoś coś sensownego polecić?

    Trudny temat. Przynajmniej 4 kamery do pokrycia tej przestrzeni,
    rozmieszczone po rogach + oświetlenie.
    Może taniej i skuteczniej byłoby przyczaić się z aparatem
    na delikwenta.

    pozdrawiam
    Robert
    --