  • Data: 2012-10-17 13:45:46
    Temat: Re: dobór grzałki do szafy/rozdzielni na zewnątrz
    Od: Marek Dzwonnik <m...@W...message.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Podgrzewanie wtedy będzie wymagało
    > znikomej mocy i wystarczy wtedy np. duży tranzystor robiący za grzałkę z
    > termistorem w bazie/bramce. Rzecz nie do popsucia się :)

    A może wkład grzejny do lusterek samochodowych?
    http://moto.allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-lusterka-
    man-daf-volvo-fh-tir-i2645537934.html

    Moc grzewcza rozkłada się na dużą powierzchnię więc żaden punkt grzałki
    nie powinien nagrzewać się zbyt wysoko. Poza tym, ZTCP te grzałeczki
    mają charakterystykę samoograniczającą (nie wiem czy wszystkie). Im
    wyższa temperatura tym niższa moc. Tyle, że wymagają zasilania 12 lub 24V.

    Albo kable grzewcze samoograniczające Raychem-a? Zasilane bezpośrednio
    z sieci i głupcoodporne. Np.
    http://www.elektra.eu/pdf/content/frostop_ulotka.pdf
    http://www.interex.strefa.pl/Cennik_FroStop.pdf

    Metr FroStop-a ułozony wewnątrz sterownika rozwiązałby sprawę.
    Ew. można dołożyć dwustanowy termostat pogodowy - odłączamy grzałkę,
    gdy temperatura otoczenia wzrośnie powyżej 0 st.C.

    Pzdr
    MDz