  • Data: 2012-10-17 14:30:19
    Temat: Re: dobór grzałki do szafy/rozdzielni na zewnątrz
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-17 12:53, Albercik pisze:
    > Witam,
    > muszę na zewnątrz zainstalować małą skrzynką z elektroniką: sterownik,
    > stycznik parę bezpieczników. Skrzynka metalowa, IP65, 300x300x200mm.
    > Urządzenia, które będą zainstalowane, na pewno nie nagrzeją
    > wystarczająco, muszę zainstalować grzałkę. Macie może doświadczenie
    > jakiej mocy grzałkę mam kupić? Dzwoniłem do kilku hurtowni i nie
    > potrafili mi pomóc.
    > Skrzynka nie będzie izolowana, temperatury na zewnątrz, jak to na
    > zewnątrz, pewnie do -30stC trzeba by założyć, grzałka w takich warunkach
> [...]

    IMHO nie powinno się dawać ogrzewacza bezpośrednio pod wrażliwym
    elementem, bo będzie w strumieniu ciepłego powietrza o nieustalonej
    temperaturze. Lepiej dać sterownik po prostu w górnej części szafki i
    założyć, że cała górna część obędzie gromadzić cieplejsze powietrze,
    wiec tam umieścić czujnik temperatury. Musisz założyć, że cała objętość
    szafki będzie miała oczekiwaną temperaturę a nie jedynie jej mała część>
    no chyba ze sobie wygrodzisz i ocieplisz, ale wtedy będą problemy w lecie.
    Nie wiem jaką temperaturę sobie przyjmiesz ale radził nie za niską bo
    będziesz miał kondensację pary wodnej w środku.
    Współczynnik utraty ciepła z obudowy metalowej to około 5,5W/m^2K. Przy
    tych wymiarach i założeniu deltaT=40 K, wyjdzie ci potrzebna moc cieplna
    około 99 W. Od tej wartości odejmij moc urządzeń. Tu masz arkusz do
    obliczeń.
    http://www.astat.com.pl/download.php?file=pliki/stul
    z_program_doboru.xls

    --