  • Data: 2012-10-17 14:23:02
    Temat: Re: dobór grzałki do szafy/rozdzielni na zewnątrz
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zasada jest taka: Grzać należy tylko to co wymaga podgrzewania i tylko
    > wtedy kiedy temp. spada poniżej minimum. Czyli sterownik powinien być w
    > dodatkowej osłonie razem z grzałką i czujnikiem. Ja bym nawet rozważył czy
    > nie wbudować grzałki do wewnątrz obudowy sterownika, jeśli jest plastykowa
    > to będzie nieźle izolowała od otoczenia. Podgrzewanie wtedy będzie wymagało
    > znikomej mocy i wystarczy wtedy np. duży tranzystor robiący za grzałkę z
    > termistorem w bazie/bramce. Rzecz nie do popsucia się :) A IMO styczniki i
    > bezpieczniki nie wymagaja grzania :)

    Jeśli to jest własna płytka elektroniki, to można sobie dać grzałkę na
    płytkę. Jeśli to jest sterownik typu PLC, czyli gotowe urządzenie
    zapinane na szynę, to bez sensu jest go przerabiać i wstawiać coś do
    obudowy. W dodatku może to zmienić obieg powietrza wewnątrz i przy 40
    stopniach na zewnątrz będzie się przegrzewać.

    --
    pozdrawiam
    MD