  • 1. Data: 2009-10-02 09:55:11
    Temat: Re: do uzytkownikow tel. z WM - Androkkid
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 3 Oct 2009 11:27:56 +0200, Amir napisał(a):

    > Po przesiadce z Androida i symbiana na
    > WM 6.1 przyznam, ze pierwsze dni to była
    > katorga

    a co takiego było taką wielką katorgą? Bo dla mnie katorgą jest
    wyszukiwanie w Androidzie rzeczy oczywistych w WM.. wszystko zależy od
    punktu widzenia.
    Wszelkie dodatkowe softy ingerujące w UI albo nakładające własne rzadko
    dają dobre efekty typu szybkość+płynność działania+niski pobór
    prądu+pozostawienie wolnej pamięci.

    Z nakładek na system które są sprawdzone, że nie robia masakry w nim samym,
    polecam Wisbar Advance Desktop. W dodatku można w nim sobie zdefiniować w
    zasadzie dowolny wygląd jaki chcesz lub skorzystać z tysięcy gotowych.
    Sporo podpowiedzi jak sobie z nim radzić jest na forum pdaclubu.

    A co do wyglądu nakładki pokazanej powyżej - sam wygląd i skróty to nie
    wszystko. Najważniejsze w UI androida to widgety, a tych tu nie będziesz
    mieć, więc całość jest do niczego.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 2. Data: 2009-10-02 11:27:30
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > a co takiego było taką wielką katorgą? Bo dla mnie katorgą jest
    > wyszukiwanie w Androidzie rzeczy oczywistych w WM.. wszystko zależy od
    > punktu widzenia.

    WM6.1 nie ma zadnego UI.... i chodzbys tupal nogami nic tego nie zmieni.

    > Wszelkie dodatkowe softy ingerujące w UI albo nakładające własne rzadko
    > dają dobre efekty typu szybkość+płynność działania+niski pobór
    > prądu+pozostawienie wolnej pamięci.

    Ciekawe czemu FABRYCZNE telefony juz je maja.... widac klienci nie
    chcieli WM6.1 w jego "MS formie" i musza wszyscy zakrywac to gowno.

  • 3. Data: 2009-10-02 13:59:11
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > WM6.1 nie ma zadnego UI.... i chodzbys tupal nogami nic tego nie zmieni.

    > Ciekawe czemu FABRYCZNE telefony juz je maja.... widac klienci nie chcieli
    > WM6.1 w jego "MS formie" i musza wszyscy zakrywac to gowno.

    Wszystkie sieci mają /miały/ własne brandy obojętnie czy to WM czy symbian,
    pierwszą rzeczą jaką robiłem kupując dowolny telefon było wyłączanie tego
    gówna. Teraz mam 'goły' WM6.1 i nic mu nie brakuje, a przynajmniej nie musze
    patrzec na ekran pełny ikonek, jak by ktoś na pulpit nasrał.

  • 4. Data: 2009-10-03 09:27:56
    Temat: do uzytkownikow tel. z WM - Androkkid
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Po przesiadce z Androida i symbiana na
    WM 6.1 przyznam, ze pierwsze dni to była
    katorga

    cos takiego wyszukałem w sieci
    co możecie powiedziec na temat Androkkid
    Jakie minus?
    http://tnij.org/androkkid

  • 5. Data: 2009-10-03 14:26:00
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > gówna. Teraz mam 'goły' WM6.1 i nic mu nie brakuje, a przynajmniej nie
    > musze patrzec na ekran pełny ikonek, jak by ktoś na pulpit nasrał.

    Jest to kwestia przyzwyczajenia
    Jednak w rodzinie kupiliśmy

    Android G1
    Nokia E51
    Nokia 5800
    HTC Diamond

    wszyskie w podobnym czasie, nikt nie chcial HTC, nawet po miesiącu nie dał
    rady brat sie przyzwyczaic
    trafił telefon do mnie, po wielkich mękach przywykam do tego telefonu.

    Jeśli chodzi o pozostałe telefony to obsługa nie sprawiała nikomu problemu
    juz po 1 dniu.

    wcześniej byly to nk6320i i SE750 i 6310i

  • 6. Data: 2009-10-08 09:24:55
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Amir pisze:

    > trafił telefon do mnie, po wielkich mękach przywykam do tego telefonu.

    Podstawowym problemem jest to, z czego tak naprawdę nie zdaje sobie
    sprawy większość użytkowników. Tak naprawdę TO NIE JEST TELEFON! Problem
    polega na tym, że te urządzenia jeszcze kilka lat temu były sprzedawane
    jako PDA z funkcją GSM. Cieszyły się zainteresowaniem wśród ludzi
    biznesu, informatyków albo pasjonatów. Nie robiono ich jednak z myślą o ZU.

    Sporo się zmieniło gdy Apple wypuściło iPhone'a udowadniając, że można
    takim produktem zainteresować także masowego (nie biznesowego) odbiorcę.
    Oczywiście produkt Apple był pomyślany pod tym względem, stąd odpowiedni
    przejrzysty interfejs, z którego obsługą nie powinien mieć problemu
    największy idiota czy techniczny ignorant bez czytania długiej
    instrukcji obsługi. ;)
    Firmy produkujące palmfony na Windows Mobile zobaczyły w tym okazję a
    grunt zaczął im się palić pod nogami. Też trzeba było wypuścić podobny
    produkt na rynek ale nie było czasu. Co zrobili? Wykorzystali to co już
    posiadali (produkt biznesowy) upchnęli to do designerskiej obudowy i
    dodali nakładkę graficzną na system, mającą ułatwić obsługę
    użytkownikowi nieobeznanemu z Windowsem Mobile, który nie ma ochoty
    grzebać w systemie.

    Tego rozwiązania nie lubi nikt - ani dawni użytkownicy (których te
    mulące nakładki irytują) ani nowi, którzy widzą, iż jest to jedynie
    prowizorka. Teraz wszyscy próbują wdrażać rozwiązania integrujące
    ajfonowy sposób obsługi z samym systemem: Android, WebOS, nowe symbiany,
    WM w wersji 6.5 i 7 (zwłaszcza 7). :)
    Oczywiście zawiedzeni są starzy użytkownicy PDA, pamiętający WinCE i
    HP/C, którzy woleliby jednak, aby interfejs przypominał ten znany z
    "dużego" komputera. :)

  • 7. Data: 2009-10-08 13:53:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 08 Oct 2009 11:24:55 +0200, Atlantis napisał(a):

> [...]
    > przejrzysty interfejs, z którego obsługą nie powinien mieć problemu
    > największy idiota czy techniczny ignorant bez czytania długiej

    A jednak ma. Większość ajfonów jest taka, jak przyszła ze sklepów. Poczta
    albo skonfigurowana przez operatora albo przez "pana informatyka", rzadko
    kiedy doinstalowane jakieś programy, jak już to tak istotne dla używalności
    jak zapalniczka czy szklanka piwa. Tak wyglada lwia część iPoo.

> [...]
    > dodali nakładkę graficzną na system, mającą ułatwić obsługę
    > użytkownikowi nieobeznanemu z Windowsem Mobile, który nie ma ochoty

    I to jest najlepsze wyjście - świetny system któremu tylko brakowało
    modnego międzymordzia.

    yscy próbują wdrażać rozwiązania integrujące
    > ajfonowy sposób obsługi z samym systemem: Android, WebOS, nowe symbiany,
    > WM w wersji 6.5 i 7 (zwłaszcza 7). :)

    Symbian to juz historia, WebOS może przeżyje, może nie.. Android ma jeszcze
    dłuugą drogę przed sobą, żeby się to do czegoś nadawało.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2009-10-08 16:25:49
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Tego rozwiązania nie lubi nikt - ani dawni użytkownicy (których te
    > mulące nakładki irytują) ani nowi, którzy widzą, iż jest to jedynie

    Wlasnie jako stary uzytkownik WM zamierzajacy do lutego 2010 kupic jakis
    nowy telefon jestem troche zalamany :(
    Te dziecinne gowna ktore teraz wszezie sie pojawiaja sa moze i dobre,
    ale na pewno nie dla mnie :(
    Trudno, najwyzej bede musial zostac ze starym telefonem i jeszcze jeden
    z tych starszych kupic sbie na zapas a za to wziac sporo tansze taryfy.
    Przestali robic prawdziwe WM telefony :(

    Pozdrawiam, Leszek

  • 9. Data: 2009-10-08 16:58:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 8 Oct 2009 18:25:49 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

    > Przestali robic prawdziwe WM telefony :(

    A właśnie, że nie - HTC Leo czyli Touch HD2 wymiata.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 10. Data: 2009-10-08 19:32:34
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    > A właśnie, że nie - HTC Leo czyli Touch HD2 wymiata.

    Jak narazie to chyba tylko w teorii ?
    Nikt z naszych go jeszcze nie oferuje ? A to czy wymiata czy nie to sie
    zazwyczaj po kilku miesiacach okazuje, ja wole solidnosc przed nowoscia
    i zwykle na tym dobrze wychodze :)
    Pewnie pozyjemy zobaczymy jak beda na nim chodzic windowsowe programy :)

    Pozdrawiam, Leszek