  • 11. Data: 2010-02-01 12:57:55
    Temat: Re: [do praktyków] - nie mog? z?apa? sygna?u z HB 13E - ?le za?o?ony konwerter?
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    shaman pisze:

    > Zanim zacząłem kleić to skoczyłem do 2 sklepów - naiwnie myślałem że
    > dokupię sobie plastik mocujący konwerter - niestety okazuje się że to
    > jest wyposażenie anteny i oddzielnie dokupić się nie da. Gość w sklepie
    > od razu mi zaproponował nową antenę - więc co mi zależało zaryzykować.
    > Nie chciałbym wyskakiwać z dodatkowej gotówki jeśli to może tylko jakiś
    > drobiazg. A może np. konwerter uszkodzony i wymiana anteny i tak nic nie
    > da?

    zrób zdjęcie hokeja, może mam jakieś luzem.
    nie prawdą jest, że są tylko w zestawach, może nie do każdej
    czaszy ale do typowych, luzem lub jako zezy

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 12. Data: 2010-02-01 12:59:30
    Temat: Re: [do praktyków] - nie mogę złapać sygnału z HB 13E - źle założony konwerter?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-02-01 12:59, pawell32 pisze:

    > jest zimno, z tego co piszesz konwertera nie zmieniałeś, a może nie mieć
    > górnego pasma, a więc może nie widzieć sygnału.
    > te dekodery nie potrzebują b. silnego sygnału, antena spora.
    > na takiej ostatnio ustawiłem, gdzie antena patrzy przez drzewo.
    > dlatego może zacznij od zmiany konwertera.

    moja wina - nie doprecyzowałem - oczywiście że wymieniłem konwerter - w
    innym przypadku po co bym w ogóle dłubał w jego mocowaniu? Konwerter
    kupiłem razem z tunerem - BlueLine JSU11

    PZDR
    Shaman

  • 13. Data: 2010-02-01 13:03:35
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-02-01 13:57, pawell32 pisze:

    > zrób zdjęcie hokeja, może mam jakieś luzem.
    > nie prawdą jest, że są tylko w zestawach, może nie do każdej
    > czaszy ale do typowych, luzem lub jako zezy

    wysięgnik jest o przekroju prostokątnym 3x2cm. Widziałem na allegro
    uchwyty uniwersalne ale wszystkie były na wysięgnik okrągły.

    PZDR
    Shaman

  • 14. Data: 2010-02-01 13:04:43
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    shaman pisze:

    > moja wina - nie doprecyzowałem - oczywiście że wymieniłem konwerter - w
    > innym przypadku po co bym w ogóle dłubał w jego mocowaniu? Konwerter
    > kupiłem razem z tunerem - BlueLine JSU11

    a masz chociaż jeden pasek?
    może brak połączenia

  • 15. Data: 2010-02-01 13:12:38
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    shaman pisze:

    > wysięgnik jest o przekroju prostokątnym 3x2cm. Widziałem na allegro
    > uchwyty uniwersalne ale wszystkie były na wysięgnik okrągły.

    na prostokątny też są. popatrze co mi zostało

  • 16. Data: 2010-02-01 13:35:17
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-02-01 14:04, pawell32 pisze:

    > a masz chociaż jeden pasek?
    co masz na myśli? jaki pasek?

    > może brak połączenia
    Właśnie znalazłem na elektrodzie listę rzeczy które mogę sprawdzić.
    Zmierzę czy konwerter jest zasilany i czy pobiera prąd.

    Ciągle jednak nie wiem na ile dokładnie musi byś ustawiona antena i
    konwerter żeby odnotować jakikolwiek skok sygnału. Czy jeśli konwerter
    lub antena są ciut niedokładnie ustawione to mam prawo oczekiwać choćby
    słabego sygnału?

    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2010-02-01 13:47:54
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    shaman pisze:

    > co masz na myśli? jaki pasek?

    powinieneś mieć 2 paski sygnału, siła i jakość.
    jeżeli konwerter jest dobrze podłaczony (nie ma zwarcia lub przerwy)
    to pierwszy pasek pokaże.
    drugi pokazuje jakość jak antena widzi hotbirda

> [...]
    > konwerter żeby odnotować jakikolwiek skok sygnału. Czy jeśli konwerter
    > lub antena są ciut niedokładnie ustawione to mam prawo oczekiwać choćby

    ale to zobaczysz dopiero na pasku >>jakość<<.
    sądzę poza tym, że analogową mogłeś mieć ustawioną na astre,
    a to trochę w lewo.
    tak na czuja nie ustawisz, minimum to satfinder, który pokaże Ci
    czy jest zasilanie konwertera i czy jest jakiś szum

  • 18. Data: 2010-02-01 14:09:40
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    shaman pisze:

    > no to mnie zmartwiłeś.. myślałem że skoro nie ruszałem nachylenia do
    > elewacji to kręcąc talerzem uda mi się złapać sygnał "na czuja" :(

    jak masz 58% to konwerter działa.

  • 19. Data: 2010-02-01 14:09:46
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-02-01 14:47, pawell32 pisze:

    > powinieneś mieć 2 paski sygnału, siła i jakość.
    > jeżeli konwerter jest dobrze podłaczony (nie ma zwarcia lub przerwy)
    > to pierwszy pasek pokaże.
    > drugi pokazuje jakość jak antena widzi hotbirda

    a o te paski chodzi :) Na pierwszym (siła sygnału) jest 58% (ale to się
    nie zmienia choćbym nie wiem jak kręcił talerzem) - pewnie to siła szumu :)

  • 20. Data: 2010-02-01 14:40:44
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-02-01 15:09, pawell32 pisze:

    > jak masz 58% to konwerter działa.

    To już coś :) W takim razie spróbuję jeszcze raz na spokojnie ustawić
    antenę - gdy będę miał trochę czasu i pogoda pozwoli. Niezbyt wygodnie
    jest wychylać się do anteny przez okno na 2 piętrze. :)

    dzięki za pomoc

    PZDR
    Shaman