  • 21. Data: 2009-02-11 22:01:02
    Temat: Re: do posiadaczy TH-42PV8
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    >cyfrowe tv
    >
    > ke???
    >
    > a masz tuner cyfry czy n-ki czy tylko tak sobie opowiadasz
    >
    > bo wg mnie w cyhfrze mam HD mam rozdzielczość fullHD a nie HD ready

    A możesz sprecyzować co przez to rozumiesz?
    Bo dokładnie to masz rozdzielczość 1920*1080i.

    Telewizor full hd (bo ich dotyczy ten termin a nie rozdzielczości jako
    takiej) obsługuje 1920*1080p, daleko lepszą.

  • 22. Data: 2009-02-11 22:52:05
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    > Telewizor full hd (bo ich dotyczy ten termin a nie rozdzielczości jako
    > takiej) obsługuje 1920*1080p, daleko lepszą.

    Tiaaa... Tyle że w przypadku filmów nie ma żadnej różnicy między 1080i i
    1080p. No poza różnicą 25/24 klatek na sekundę. Ponadto 1080p50 czy p60 to w
    ogóle przyszłość i pytanie czy prędzej wprowadzą UHDTV niż te dwie
    częstotliwości.
    Poza tym zgodnie z najnowszymi trendami nie używa się określenia FullHD, a
    HD Ready 1080p. Bo FullHD to właśnie zdolność wyświetlania 1920x1080 bez
    skalowania.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 23. Data: 2009-02-11 22:55:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wiewior" <j...@t...cy> napisał w wiadomości

    > Tiaaa... Tyle że w przypadku filmów nie ma żadnej różnicy między 1080i i
    > 1080p.

    Ja HD to głównie do sportu potrzebuję.....

  • 24. Data: 2009-02-11 23:04:54
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    > Ja HD to głównie do sportu potrzebuję.....

    No to tym bardziej podniecanie się zupełnie nierealnym formatem 1080p50/60
    nie ma sensu... I wydumywanie na tej podstawie teorii dotyczących TV FullHD.
    A 720p50 to już tylko kwestia chciejstwa nadawcy.

  • 25. Data: 2009-02-11 23:40:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No to tym bardziej podniecanie się zupełnie nierealnym formatem 1080p50/60
    > nie ma sensu... I wydumywanie na tej podstawie teorii dotyczących TV
    > FullHD.

    Znowu się mnie czepiasz, totalnie bez sensu.
    A ja tylko po raz kolejny tłumaczyłem przedpiszcy co naprawdę mówi.

    > A 720p50 to już tylko kwestia chciejstwa nadawcy.

    To na C+ już nawet było.
    Ale się zmyło i teraz jest 1920*1080i.
    Mnie w sumie rybka, bo mam matrycę PAL i nie widziałem większych różnic.

  • 26. Data: 2009-02-12 01:19:53
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > Poza tym zgodnie z najnowszymi trendami nie używa się określenia FullHD,
    > a HD Ready 1080p. Bo FullHD to właśnie zdolność wyświetlania 1920x1080

    FullHD ma dopiero wtedy sens kiedy faktyczna rozdzielczość nadawanego
    materiału ma te uczciwe 2Mpix, nie ma sensu podniecanie się jakością HD
    kiedy najmniejsze elementy obrazu reprezentowane są przez grupę pikseli.
    Sytuacja jest dokładnie taka sama jak przy większości cyfrowych
    kompaktów, co z tego że przetwornik i wynikowy plik mają 12Mpix skoro
    przeskalowany na 3Mpix oddaje dokładnie tyle samo szczegółów.
    Podejrzewam, że jeszcze dużo wody w rzekach upłynie zanim sygnał
    zarejestrowany kamerą FullHD zostanie dostarczony do domów bez straty
    spowodowanej obróbką i stratną kompresją. Podobnie dotychczas wyglądała
    sprawa filmów na DVD, pełną jakość tego nośnika prezentowały zazwyczaj
    tylko elementy komputerowo wygenerowanego menu płyty, jakość materiału
    wideo jest zazwyczaj sporo niższa. Wystarczy w zaprzyjaźnionym sklepie
    wykonać taki eksperyment - postawić obok siebie 2 telewizory FullHD i
    HDready z gniazdem SD, na FullHD zrobić stopklatkę programu nadawanego
    przez telewizję HD albo nawet flmu z BR a na HDready wyświetlić sobie
    powiedzmy 4Mpix zdjęcie z dobrej cyfrówki z karty SD w natywnej
    rozdzielczości ekranu a potem długo się dziwić jak to jest możliwe że
    obraz w telewizorze HDready jest o wiele lepszy niż w tym FullHD.

  • 27. Data: 2009-02-12 06:36:16
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    > Znowu się mnie czepiasz, totalnie bez sensu.
    > A ja tylko po raz kolejny tłumaczyłem przedpiszcy co naprawdę mówi.

    Taka karma :)

  • 28. Data: 2009-02-12 06:38:47
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko elementy komputerowo wygenerowanego menu płyty, jakość materiału
    > wideo jest zazwyczaj sporo niższa. Wystarczy w zaprzyjaźnionym sklepie

    Akurat w przypadku DVD w większości przypadków (a już zwłaszcza jeśli mówimy
    o polskich "produkacjach") problemem nie jest kompresją, a źródło - a w
    zasadzie jego jakość. Praktycznie nie stosowało się skanowania klatek
    materiału filmowego, tylko brało i kodowało materiał z bety.

  • 29. Data: 2009-02-12 09:48:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Taka karma :)

    Znaczy masz z czepiania jakąś przyjemność, czy postawiłeś sobie to za cel
    życiowy?

  • 30. Data: 2009-02-12 09:52:37
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    > Znaczy masz z czepiania jakąś przyjemność, czy postawiłeś sobie to za cel
    > życiowy?

    Ja o czym innym - trafiło akurat na Ciebie i zrobiłem dokładnie to, co Ty ze
    swoim przedpiścą :)