    From: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: do poczytania i refleksji
    Date: Wed, 22 Jul 2009 21:06:22 +0200

    W dniu 21.07.2009 22:55, Łukasz Ledóchowski pisze:
    > Może umieszczenie w specyfikacji wymogu dłuższej gwarancji coś da?

    Nic nie daje, bo:

    1) skutkuje to tylko podniesieniem ceny urządzenia, bo do-
    stawca wlicza sobie w cenę ryzyko konieczności wymiany
    urządzenia na nowe,

    2) nie zmienia to dostaw komputerów w stanie DOA (*),
    wynikającym z marnej jakości komponentów i procesu
    składania,

    3) zwiększa to koszty, bo pracownicy techniczni odpowie-
    dzialni za pracę sprzętu muszą, zamiast zajmować się
    utrzymywaniem wszystkiego w ruchu, co chwila dzwonić
    i umawiać się na kolejne wymiany gwarancyjne, a sprzęt
    stoi i nie działa.

    > Dobrym pomysłem, tak mi się wydaje, byłoby też odrzucanie najtańszych
    > ofert, ale to wymaga dosyć elastycznych warunków i nie można tego
    > zamieścić w specyfikacji:)

    Pytanie, jakie możliwości w tym zakresie daje ustawa. Poza
    tym czasem członkowie komisji przetargowej nie są specjalnie
    zainteresowani najlepszym rozwiązaniem, bo sprzęt i tak jest
    dla kogoś innego.

    > Spojrzałem na to zamówienie i zauważyłem, że w jednym z punktów
    > określone jest 'Kamera - NIE'. Czy to oznacza, że komputer nie może
    > mieć kamery? Po co umieszczać takie zastrzeżenie?

    Bo w wielu środowiskach (np. rządowych właśnie, ale i w
    przemysłowych często) nie wolno używać urządzeń posiadają-
    cych możliwość rejestrowania obrazu. Np. ja mam biznesową
    wersję telefonu i nie mam w nim aparatu fotograficznego,
    choć to standard -- bo w wielu firmach jak się ma telefon
    z aparatem to trzeba go zostawiać na stanowisku ochrony
    przy wejściu.

    > Przy okazji. Jak wchodzę na Twoją stronę w IE8 to Avira wyrzuca mi
    > podejrzany kod HTML w mailaddr.js. Pewnie to błąd antywirusa, ale
    > myślę, że warto na to spojrzeć i jakoś zmienić, bo jednak może kogoś
    > przestraszyć.

    Błąd antywirusa, plik służy do szyfrowania adresów e-mail.
    Aviry nie używam, więc niespecjalnie mogę debugować problem.
    A sam IE8 działa dobrze.

    (*) Dead On Arrival

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |