  • Data: 2009-07-27 13:28:20
    Temat: Re: do poczytania i refleksji
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:2009072021333200@grush.one.pl...

    > Normalny użytkownik pójdzie do sklepu i kupi to, co *chce*,
    > płacąc za to *normalną* rynkową cenę.
    >
    > A instytucja państwowa musi rozpisać przetarg, dostaje ba-
    > dziewie, a płaci i tak jak za zboże, bo wszyscy startujący
    > w przetargu już zacierają rączki na 100% marży.
    >
    > A potem i tak wszystko się psuje i trzeba kupować nowe, bo
    > obciążenie zazwyczaj jednak dosyć spore, a co wychodzi z
    > używania po 10 h na dobę bez przerwy komputera z najtańszą
    > płytą, obudową i zasilaczem to wszyscy wiedzą.
    >
    > W efekcie płaci się dodatkowo za pracę człowieka, który
> [...]

    Też uczestnicze w przygotowaniu przetargów
    i cały czas mam nieodparte wrażenie, ze robię dużo czasochłonnej,
    (jednak) nikomu niepotrzebnej roboty.
    Początkowo myślałem, że jest to dla dobra ludzi.
    Żeby taniej, lepiej...
    A tu wychodzi jak na dłoni, że jest
    a) -drożej
    b) -gorzej
    c) -dłużej
    Wiem również, że tego nie możemy minąć, bo takie jest prawo
    Możemy utyskiwać i nic więcej...!?
    Początkowo myślałem, aby skrzyknąć parę osób zajmujących się
    przetargami (choćby z uczelni) i wylobbować u jakiegoś kumatego posła
    wniesienie stosownych
    zmian do prawa o zamówieniach publicznych (przynajmniej w zakresie sprzętu
    komputerowego).
    Bo taka jest jedyna możliwość.
    Teraz jakoś mnie to opuściło.
    Może to ktoś zrozumie, że tak robione przetargi walą w błoto niezłe miliony
    PLN ów.
    (Nie wiem czy taka procedura nie wymogła na nas EU?)

    Pozdrawiam
    Artur(m)