  • 41. Data: 2015-07-26 17:58:31
    Temat: Re: długi kabel sieciowy
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    news:slrnmr701r.8qg.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Kolejny argument za tym, że jest się czemu dziwić. Przy kreciej robocie,
    > na trochę dalszych dystansach, światłowody są jedynym spotykanym
    > rozwiązaniem. Ale czemu lokalnie nie są choć w połowie tak popularne?

    Bo nie mają PoE.

  • 42. Data: 2015-07-26 18:08:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PcmOl pisze:

    > Bo nie mają PoE.

    Po co mi PoE gdy podłączam peceta do routera?!

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2015-07-26 21:58:41
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-07-25 o 10:54, Budyń pisze:
    > wszystkie pary powyżej 200Mom - moj miernik wiecej nie mierzy. Czyli zwarc nie ma.
    Uniwersalny? multimetr?
    Nic dziwnego, może nic nie wymierzyć.
    Miernik do pomiaru izolacji to może by coś wymierzył.

  • 44. Data: 2015-07-27 07:46:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 26 lipca 2015 21:58:46 UTC+2 użytkownik Jawi napisał:
    > Uniwersalny? multimetr?
    > Nic dziwnego, może nic nie wymierzyć.
    > Miernik do pomiaru izolacji to może by coś wymierzył.

    no to jakim napieciem probierczym mierzy sie skretki komputerowe?

    b.

  • 45. Data: 2015-07-27 09:08:03
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-07-25 o 14:36, Pszemol pisze:

    > I tu dotknąłeś problemu zdaje się...
    > Tak jak wymarła magistrala Firewire i zrobiło się USB3

    To całe USB to w ogóle gówno jest.
    Pod windowsem to działa tragicznie i nic się do dzisiaj nie zmieniło.
    Jak zwykle wygrał najgorszy standard, który na początku w ogóle nie
    był przeznaczony do przesyłania większych ilości danych.

    A wiecie jak będą chować tego, który wymyślił usb?
    Opuszczą trumnę do połowy, wyciągną z powrotem,
    przekręcą na drugą stronę i wtedy opuszczą do końca.

  • 46. Data: 2015-07-27 12:27:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-07-25 o 19:00, Marek pisze:

    > A user kupujący kabel w markecie go lutuje czy nawet zaciska sam
    > wtyczkę?? Blagam, można wprowadzić odcinki o dowolnej długości
    > zakończone odpowiednimi złączkami.

    Akurat chodziło mi o to samo, tylko na odwrót ;)

    Zaciskarka do RJ45 kosztuje już grosze.
    Swego czasu nawet za nóż Kronena płaciłem tyle, że teraz za to można
    kupić całą wyposażoną walizkę oprzyrządowania wraz z niezłym miernikiem
    (nie analizatorem).
    W zasadzie każdy może sobie zacisnąć RJ45, nawet od biedy wkrętakiem ;)
    Położyć w domu gniazdka - żaden problem. Są nawet takie, że nie potrzeba
    noża do zabijania. Kupuje się rolkę kabla i można jechać.

    Natomiast nie da się tak postąpić ze światłem. Jakoś nie wyobrażam
    sobie, żeby jakiś nawet mocno zaawansowany, ale "cywilny" user kupował
    spawarkę i miernik do światła.
    Garść typowych długości patchy w sklepie też nie załatwia sprawy -
    zawsze gdzieś trzeba dać odcinek transmisyjny czy jakiś pion. Albo
    przepuścić przez mały otwór.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 47. Data: 2015-07-27 13:01:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    >Natomiast nie da się tak postąpić ze światłem. Jakoś nie wyobrażam
    >sobie, żeby jakiś nawet mocno zaawansowany, ale "cywilny" user

    Nie trzeba spawac, na domowe odleglosci wtyczki ST sie klei.
    Nie jest to wiele bardziej skomplikowane od zacisniecia RJ45.

    A i spawanie ... kiedys zejdzie pod strzechy :-)

    J.

  • 48. Data: 2015-07-27 23:17:17
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sat, 25 Jul 2015 08:14:59 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > tyle to pokazal tester. Zatem przejscia są, zwarc nie ma,

    no tester nie pokazuje wartosci rezystancji...

    sam kiedys tak mialem - tester swiecil, switch z tego co pamietam tez
    swiecil, a nie dzialalo. chyba cos z wtykiem bylo nie tak, zle zarobiony...
    nie pamietam juz dokladnie...

    --
    jg

  • 49. Data: 2015-07-29 19:56:04
    Od: Mario <M...@...pl>

    > Po co mi PoE gdy podłączam peceta do routera?!

    A gdy podłączasz kamery do routera? Lepiej zasilać z routera przez POU
    bo wtedy łatwo router, NVR i kamery zasilić z jednego zasilacza
    buforowanego UPSem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 50. Data: 2015-07-29 20:26:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > A gdy podłączasz kamery do routera? Lepiej zasilać z routera przez POU
    > bo wtedy łatwo router, NVR i kamery zasilić z jednego zasilacza
    > buforowanego UPSem.

    A gdy podłączam kamery do routera, to się mieszczę w tych kilku procentach
    sytuacji, które należy włożyć do szufladki z napisem "przypadek szczególny".

    Tu należy zasygnalizować inny problem. Dlaczego do jasnej cholery w domowym
    routerze nie ma od razu PoE? Dlaczego tak mało jest kamer, które mają to od
    razu w sobie? Dlaczego PoE nie ma w telefonach VoIP? Dlaczego skoro już od
    tylu lat jest ta miedź i nazywa się ją "okablowaniem strukturalnym", to
    urządzenia nie są produkowane w jakimś zgodnym stndardzie, który by pozwolił
    na ich "strukturalne" zasilanie z jednego miejsca bez zbędnych przejściówek?

    Jako przejaw rozpaczy można traktować kamery WiFi, które stały się tak
    popularne. Bo łączność bezprzewodowa, ale zasilanie przecież już nie.
    Skoro i tak jest potrzebny kabelek, to lepiej by było poprowadzić jeden
    standardowy, z bezpiecznym napięciem, a nie pajęczynkę z 230V do zasilacza
    (co często ma miejsce).

    --
    Jarek