  • 51. Data: 2010-08-17 10:12:59
    Temat: Re: dlaczego nie Stilo - doradzcie
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    MZ pisze:
    > No to mnie lekko podłamałeś, bo właśnie mimo wszystko na tanie (ale
    > jednak też niezbyt częste) naprawy liczyłem.

    Każde auto może się zepsuć, stilo to auto dla majsterkowicza który
    poradzi sobie z drobnymi awariami np samemu poprawi kostkę airbagów pod
    siedzenie i już nie będzie airbag failure itp itd. Stilo to dobre
    samochody tylko tak jak każde inne auto w rękach kata długo nie
    wytrzyma. Wtedy ten kat to auto sprzedaje i następny właściciel ma
    problemy. Dlatego ja toleruje tylko auta z cywilizowanych krajów np z
    Niemiec gdzie kultura techniczna jest na zdecydowanie wyższym poziomie.

    --
    krzysiek82

  • 52. Data: 2010-08-17 10:14:49
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    huri_khan pisze:
    > Osobiście jechałem 2 razy jako pasażer, i byłem zadowolony, ale kolega
    > który go posiada (2005 rok JTD) zawsze jak przyjdzie zima i mrozy w
    > okolicach -20 ma tydzień wolnego bo diesel "zamarza". Osobiście nie wiem
    > czy coś ma tam zepsute czy ten typ tak ma. Tankuje na markowych stacjach
    > wiec o "lewym" paliwie raczej mowy nie ma.

    Mój zawsze zapalał w mrozie bez problemów, więc to raczej wina
    aku/filtra paliwa, zwalonych świec żarowych a na końcu paliwa.

    --
    krzysiek82

  • 53. Data: 2010-08-17 10:15:15
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    DoQ pisze:
    > Mam mechanika ktory pracowal 12lat w Carserwisie - nie bierz STILO,
    > sypie sie tam wszystko - taka ma opinie.

    Kocham takie opinie wszystko i nic :)

    --
    krzysiek82

  • 54. Data: 2010-08-17 10:31:34
    Od: DoQ <p...@g...com>

    krzysiek82 pisze:
    > Kocham takie opinie wszystko i nic :)

    Ktos kto naprawia te samochody od momentu kiedy weszly na rynek do dnia
    dzisiejszego chyba ma o tym pojecie, nie?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 55. Data: 2010-08-17 10:35:07
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    DoQ pisze:
    > Ktos kto naprawia te samochody od momentu kiedy weszly na rynek do dnia
    > dzisiejszego chyba ma o tym pojecie, nie?

    Wiesz ja też od czasu do czasu jak się zdenerwuje, na postfixa także
    twierdzę, że jest do dupy mimo iż wcale tak nie jest. Po prostu każdy
    produkt ma swoje wady i zalety, moim zdaniem stilo akurat ma niewiele
    wad, natomiast ma sporo drobnych tanich w usunięciu usterek elektryki.

    --
    krzysiek82

  • 56. Data: 2010-08-17 10:44:01
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <o...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > produkt ma swoje wady i zalety, moim zdaniem stilo akurat ma niewiele wad,
    > natomiast ma sporo drobnych tanich w usunięciu usterek elektryki.

    Oczywiście, ma też sporo wad nie tanich w usunięciu, bo wahacza nie można
    sobie naprawić psikając na niego WD40, żeby złapał lepszy kontakt...

    Jurand.

  • 57. Data: 2010-08-17 10:47:09
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    Agent pisze:

    > Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wiem. Moja ciągle mi gada o alfie romeo albo mini morisie.

    Heh... Co te kobity maja ze podobają im sie te gokarty Miniacze?? Moja
    Kobitka tez mi gada, że jej się podoba to autko. A ja je tłumacze, że
    jak zacznie nim jeździć to dentyste będzie odwiedzać co tydzień, co by
    jej nowe plomby w zęby wstawiał :) Ale Ona jest szalona i lubi szybko
    jeździć i prawie mnie wykolegowała z mojego Golfa, który ma niższe i
    sztywniejsze zawieszenie niż jej Corsa i jej się podoba jak nie
    przechyla się tak na zakrętach :)

  • 58. Data: 2010-08-17 10:48:07
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    Jurand pisze:
    > Oczywiście, ma też sporo wad nie tanich w usunięciu, bo wahacza nie
    > można sobie naprawić psikając na niego WD40, żeby złapał lepszy kontakt...
    >
    > Jurand.

    To ile kosztuje wahacz do stilo, że jest to taki problem? I co ile
    trzeba go wymieniać? Bo ja znam auta co mają nalatane już ponad 200tyś a
    wahacze nie były ruszane. Więc to chyba nie jest jakiś problem. Końcówki
    drążków stabilizatora fakt czasami trzeba wymienić ale to tak prosta
    czynność, że aż przyjemna :)

    --
    krzysiek82

  • 59. Data: 2010-08-17 10:56:52
    Od: DoQ <p...@g...com>

    krzysiek82 pisze:

    > Wiesz ja też od czasu do czasu jak się zdenerwuje, na postfixa także
    > twierdzę, że jest do dupy mimo iż wcale tak nie jest. Po prostu każdy

    Ale kto powiedzial ze on sie denerowal? Wrecz przeciwnie - mial przeciez
    robote.

    > produkt ma swoje wady i zalety, moim zdaniem stilo akurat ma niewiele
    > wad, natomiast ma sporo drobnych tanich w usunięciu usterek elektryki.

    Jasne. Ile miales tych stilo? 100, 200, 500+? I ile lacznie przejechaly
    kilometrow? 5-10mln?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 60. Data: 2010-08-17 11:19:48
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > To ile kosztuje wahacz do stilo, że jest to taki problem?

    Przedni najtańszy zamiennik - 200 PLN.

    > I co ile trzeba go wymieniać?

    Ten zamiennik - jak wytrzyma 30 tysięcy to sukces.
    Można kupić trochę droższe TRW - za ok. 270 PLN - wytrzymują odrobinę
    więcej.

    > Bo ja znam auta co mają nalatane już ponad 200tyś a wahacze nie były
    > ruszane.

    I są to Fiaty Stilo? ;) I jeżdżą w Polsce i od nowości mają oryginalne
    wahacze? Wow...

    > Więc to chyba nie jest jakiś problem. Końcówki drążków stabilizatora fakt
    > czasami trzeba wymienić ale to tak prosta czynność, że aż przyjemna :)

    Amortyzatory też... Przednie w zamienniku kosztują bagatela 300 PLN sztuka.
    Tak więc chcąc sobie wymienić przednie zawieszenie w tym tanim w
    eksploatacji samochodzie - najtańsza opcja wahacze + amortyzatory kosztuje
    1000 PLN. Opcja, która trochę dłużej pożyje - prawie 1200 PLN.
    Tuleje w tylnej belce - jeśli się wybiją, to trzeba szykować c.a. 400 PLN na
    ich wymianę (same tuleje nie są drogie, robocizna za to niestety tak).
    Trochę smutno jest, jak zapiecze się tylny zacisk hamulcowy, bo używka
    kosztuje conajmniej 250 PLN, a zapiekanie się nie jest rzadkością.
    Zapomniałbym o elektronice - jak już pisałem u kolegi naprawa systemu
    centralnego ryglowania kosztowała po znajomości 700 PLN i podjął się tego
    dopiero trzeci zapytany o to elektronik.
    Baaaardzo fajne przygody ma się też w sytuacji, jak do Stilo trzeba kupić
    np. lampy przednie, albo inne rzeczy, które uległy uszkodzeniu w jakiejś
    stłuczce. Okazuje się, że nie dość, że towar jest wręcz deficytowy, to ceny
    takich elementów przewyższają kwoty, jakie należy położyć za elementy
    nadwozia np. Passata B6...
    Generalnie ze Stilo jest tak jak z Alfą. Auto niby ładne, niby silnik fajny,
    ale upierdliwe niespodzianki psują całą radość z posiadania.

    Juradn.