  • 51. Data: 2010-06-21 16:02:43
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiÄ?cej
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-06-21 15:37, MadMan pisze:

    > Ale na pewno nie tą Skodą przy tym spalaniu.
    > Fabia z silnikiem 1.2l pali około 6l/100 km przy przelotowej w okolicach
    > 100 km/h. Sprawdzone empirycznie. Toż to klocek jest.

    Klocek z silnikiem 1.2? Toż to wogóle nie jedzie. Bratowa czymś takim
    jeździła. Ekonomiki "zero", ten silnik spalał mniej więcej tyle ile
    100-konne 1.6 w Foce I.
    Wcale nie jest powiedziane, że mały silnik jest ekonomiczny. Przy
    przelotowej w okolicach 100km/h, nieco poniżej 6 litrów, potrafiłem
    spalić Laguną 1.8 8V 90KM i to z załączoną klimą w tryb auto. Przy
    lekkim braku cierpliwości przekraczałem te 6L o 0,2-0,3L. Piszę o
    wynikach z tankowania, chociaż akurat komp pokładowy w starym szrocie
    nie zakłamywał wskazań o więcej niż 0,1L/100km.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 52. Data: 2010-06-21 16:24:49
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 21 Jun 2010 16:02:43 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
    napisał(a):

    > Klocek z silnikiem 1.2? Toż to wogóle nie jedzie. Bratowa czymś takim
    > jeździła. Ekonomiki "zero", ten silnik spalał mniej więcej tyle ile
    > 100-konne 1.6 w Foce I.

    Jechać to jedzie w miarę jak dla mnie. Ale spalanie rozczarowuje dosyć
    mocno.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 53. Data: 2010-06-21 16:40:50
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: JanuSz <n...@n...com>

    Piotr Klimek pisze:
    > Dnia (Mon, 21 Jun 2010 09:58:24 +0200) ktos podajacy sie za Filip KK
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > 1L silnik w motocyklu, ktory wazy razem z kierowca okolo 300kg spala przy
    > takiej jezdze minimum 6L :)

    Pojemność silnika to tylko jeden z czynników wpływających na spalanie.
    Oprócz tego są:
    - waga samochodu,
    - opór powietrza,
    - opory toczenia,
    - doskonałość konstrukcji silnika,
    - technika jazdy!!,
    - rodzaj trasy (duży silnik jest rozrzutny na krótkich trasach),
    - motocykl jest szczególnie zły, bo ma duży opór powietrza i dzikiego
    kierowcę (zazwyczaj), a zgięta tabliczka rejestracyjna zachęca do
    kretyńskiej jazdy (moje obserwacje z ostatnich dni)

  • 54. Data: 2010-06-21 16:53:04
    Od: JanuSz <n...@n...com>

    to pisze:

    > Przy tej samej masie i tej samej stałej prędkości każdy silnik będzie
    > miał raczej tyle samo mocy. ;-)

    Raczej nie. Masa przy stałej prędkości nie jest najważniejsza.
    Ważniejsze są opory ruchu, zwłaszcza powietrza.

  • 55. Data: 2010-06-21 17:09:49
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-06-21 16:24, MadMan pisze:

    > Jechać to jedzie w miarę jak dla mnie. Ale spalanie rozczarowuje dosyć
    > mocno.

    Srajczento 899ccm w 3 osoby z prędkościami rzędu 130km/h (licznikowe)
    spalało około 7,5 litra na 100km - i gdzie tu mowa o ekonomii ??

    Pozdrawiam !!

  • 56. Data: 2010-06-21 17:49:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    JanuSz wrote:

    > Raczej nie. Masa przy stałej prędkości nie jest najważniejsza.
    > Ważniejsze są opory ruchu, zwłaszcza powietrza.

    No co Ty powiesz? ;-)

  • 57. Data: 2010-06-21 18:09:46
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-21 16:01, Filip KK wrote:

    > Jak nie masz nic sensownego do powiedzenia, to po chuj się produkujesz?

    hehe nie mam ochoty zniżać się do twojego rynsztokowego poziomu, więc
    daruję sobie polemikę o 3 litrach paliwa z 1.0 silnika

  • 58. Data: 2010-06-21 18:24:03
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 21 Jun 2010 15:37:25 +0200, MadMan
    <m...@n...wp.pl> wrote:

    > Fabia z silnikiem 1.2l pali około 6l/100 km przy przelotowej w okolicach
    > 100 km/h. Sprawdzone empirycznie. Toż to klocek jest.

    A z 1.9 TDI?

    r.
    _____________

  • 59. Data: 2010-06-21 18:33:42
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 21 Jun 2010 16:24:03 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

    > A z 1.9 TDI?

    Nie posiadam :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 60. Data: 2010-06-21 18:46:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp>
    > 110km w jedną stronę do pracy? Godzinka jazdy. Ale musiałby i
    > mieszkać i pracować w okolicach węzłów autostradowych.

    To sie czasem zdarza. Tylko miec 110km do pracy i jechac 85km/h ?
    Sila spokoju/sknera :-)

    J.