  • 1. Data: 2009-03-07 18:45:39
    Temat: div height 5000px
    Od: "M.G." <w...@p...fm>

    witam
    banalny problem ale potrzebuje pomocy

    mam tak "rozciagnietego" diva pozycjonowanego jako absolute w ktorym "cos
    trzymam". Nie chce jednak by przez niego pojawil sie pasek przewijania. Czy
    to trudne i wogole mozliwe??

    pozdrawiam
    Mirek

  • 2. Data: 2009-03-07 19:17:28
    Temat: Re: div height 5000px
    Od: "M.G." <w...@p...fm>

    Użytkownik "M.G." <w...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > mam tak "rozciagnietego" diva pozycjonowanego jako absolute w ktorym "cos
    > trzymam". Nie chce jednak by przez niego pojawil sie pasek przewijania.

    dodam tylko ze position:fixed nie spelnia moich oczekiwan (niestety,
    przewijanie robi sie mulaste)

  • 3. Data: 2009-03-07 19:37:45
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 07 Mar 2009 18:45:39 -0000, M.G. <w...@p...fm> wrote:

> [...]
    >
    > mam tak "rozciagnietego" diva pozycjonowanego jako absolute w ktorym "cos
    > trzymam". Nie chce jednak by przez niego pojawil sie pasek przewijania.

    Co rozumiesz przez "coś trzymam"? Po co go pozycjonujesz i po co z taką wysokością?

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 4. Data: 2009-03-07 19:41:57
    Od: "M.G." <w...@p...fm>

    Użytkownik "porneL" <n...@p...net> napisał w wiadomości

    > Co rozumiesz przez "coś trzymam"? Po co go pozycjonujesz i po co z taką
    > wysokością?

    trzymam jako tlo obraz png ktory przezroczystoscia lekko zadymia background
    w body dajac ciekawe efekty

  • 5. Data: 2009-03-07 20:26:56
    Od: olo <o...@n...com>

    M.G. pisze:

    > trzymam jako tlo obraz png ktory przezroczystoscia lekko zadymia background
    > w body dajac ciekawe efekty

    a nie lepiej wziąc i poprawić to background w body zeby było
    przydymione? Twoje rozwiązanie nie jest zbyt wydajne i warto się
    zastanowić nad zrobieniem tego inaczej. No i nie wydaje mi się aby dało
    się wyłączyć paski przewijania tylko dla tego jednego obiektu

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    ZAPRASZAMY!!

  • 6. Data: 2009-03-07 20:30:13
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 07 Mar 2009 19:41:57 -0000, M.G. <w...@p...fm> wrote:

    > trzymam jako tlo obraz png ktory przezroczystoscia lekko zadymia
    > background
    > w body dajac ciekawe efekty

    Zakładając taki kod:

    Prosta wersja:

    div {position:static; height:auto; min-height: <sensowna minimalna wysokość strony,
    nie przekraczająca paruset px>}

    Wersja hardcore (która kiedyś w przeglądarkach utrudniała scrollowanie kółkiem
    myszy):

    html,body,div {height:100%; width:100%; padding:0; margin:0;}
    div {overflow:auto;}

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

    http://pornel.net/krzaki-w-po?cie

  • 7. Data: 2009-03-07 20:33:13
    Od: "M.G." <w...@p...fm>

    Użytkownik "olo" <o...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobieniem tego inaczej. No i nie wydaje mi się aby dało się wyłączyć
    > paski przewijania tylko dla tego jednego obiektu

    tak, tylko ze serwis pozwala na interaktywne wstawianie tla i tworzenie
    dowolnej przezroczystosci zaslaniajacej te tlo, zasugerowany sposob przez
    Ciebie bedzie zmniejszal funkcjonalnosc....no ale jesli nie mozna..to
    trudno..bede musial zrezygnowac z tej mozliwosci.. pojawiajacy sie pasek
    przewijania tworzy nienaturalnosc serwisu

  • 8. Data: 2009-03-07 21:09:48
    Od: "M.G." <w...@p...fm>

> [...]
    > wysokość strony, nie przekraczająca paruset px>}
    >

    > Wersja hardcore (która kiedyś w przeglądarkach utrudniała scrollowanie

    niestety, zadna z propozycji nie spisuje sie optymalnie...zostane chyba przy
    swoim rozwiazaniu jedynie zwiekszajac przezroczystosc na dole DIVa
    maxymalnie, no ale to pozniej
    efekt dotychczasowy
    http://bartoszyce.info

    dzieki za wskazowki
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-03-07 21:24:59
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > tak, tylko ze serwis pozwala na interaktywne wstawianie tla i tworzenie
    > dowolnej przezroczystosci zaslaniajacej te tlo, zasugerowany sposob przez

    a mozesz pokazac przyklad tego zastosowania?
    bo nawet jesli robisz to manipulujac jakimkolwiem cssowym arybutem,
    to chyba mozesz zmienic tlo dla calego dokumentu, zamiast kombinowac
    z divami.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 10. Data: 2009-03-07 21:26:54
    Od: "M.G." <w...@p...fm>

    Użytkownik "rezist.com" <r...@s...us> napisał w wiadomości

    > a mozesz pokazac przyklad tego zastosowania?
    > bo nawet jesli robisz to manipulujac jakimkolwiem cssowym arybutem,
    > to chyba mozesz zmienic tlo dla calego dokumentu, zamiast kombinowac
    > z divami.

    tak
    http://bartoszyce.info