  • 1. Data: 2009-03-07 13:03:47
    Temat: height 100% a doctype
    Od: Zbyszek Malec <z...@t...pl>

    Mam taki html:

    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
    <head>
    <title>Title</title>
    </head>
    bla

    wg walidatora jest to poprawny HTML 4.01 strict.
    Efekt oczekiwany: cała strona jest biała (no, z czarną obramówką)
    Efekt uzyskany: cała strona jest czarna, i tylko linijka z "bla" jest
    biała

    Jak usunę deklarację DOCTYPE to wygląda to zgodnie z oczekiwaniem, ale to
    oczywiście nie jest rozwiązanie ;)

    O ile się orientuję, to ustawienie w body height:100% powinno dać punkt
    odniesienia dla tego diva z "bla" i jego height:100% powinien objąć całego
    rodzica. Mylę się?

    --
    Zbyszek Malec
    gg 2756100

  • 2. Data: 2009-03-07 13:11:56
    Temat: Re: height 100% a doctype
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    marzec roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 07. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Zbyszek Malec:

    > O ile się orientuję, to ustawienie w body height:100% powinno dać
    > punkt odniesienia dla tego diva z "bla" i jego height:100% powinien
    > objąć całego rodzica. Mylę się?

    uzyskasz oczekiwany efekt.

    (Czarną ramkę usuniesz usuwając wartości domyślne nadawane niektórym
    elementom przez przeglądarkę.)
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2009-03-07 13:16:41
    Od: Zbyszek Malec <z...@t...pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2009 14:11:56 +0100, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > uzyskasz oczekiwany efekt.

    Rzeczywiście, działa. Dzięki!

    > (Czarną ramkę usuniesz usuwając wartości domyślne nadawane niektórym
    > elementom przez przeglądarkę.)

    A to akurat wiem, ale i tak dzięki za hinta.

    --
    Zbyszek Malec
    gg 2756100

  • 4. Data: 2009-03-07 22:41:45
    Od: Zbyszek Malec <z...@t...pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2009 14:16:41 +0100, Zbyszek Malec napisał(a):

    > Rzeczywiście, działa. Dzięki!

    A jednak nie do końca jest dobrze. Taki kod:

    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
    <head>
    html {
    background: black;
    height: 100%;
    }
    <title></title>
    charset=UTF-8"/>
    </head>

    <form action="" style="height: 100%">
    <textarea cols="80" rows="30"></textarea>
    </form>

    na pierwszy rzut oka wygląda dobrze, ale niepoprawnie zachowuje się to w
    sytuacji, gdy zmniejszamy okienko poniżej rozmiaru textarea. Wtedy wystaje
    ona na czarne tło (czyli element html), natomiast element żółty (body)
    zaczyna się drastycznie kurczyć. Da się coś na to poradzić?

    --
    Zbyszek Malec
    gg 2756100

  • 5. Data: 2009-03-07 23:16:11
    Od: Zbyszek Malec <z...@t...pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2009 23:41:45 +0100, Zbyszek Malec napisał(a):

> [...]
    > ona na czarne tło (czyli element html), natomiast element żółty (body)
    > zaczyna się drastycznie kurczyć. Da się coś na to poradzić?

    Chyba sobie poradziłem. Dla potomnych:

    wywalić styl dla <html>
    dla body w stylu dodać "position: absolute".

    --
    Zbyszek Malec
    gg 2756100

  • 6. Data: 2009-03-07 23:45:20
    Od: Zbyszek Malec <z...@t...pl>

> [...]

    > ona na czarne tło (czyli element html), natomiast element żółty (body)
    > zaczyna się drastycznie kurczyć. Da się coś na to poradzić?

    Ale to śmieszne jest. Wywalenie stylu dla elementu html, dodanie "position:
    absolute" do body daje taki sam efekt. Niby jest ok, ale i tak element
    "body" kurczy się szybciej niż jego zawartość, więc jak pojawia się pasek
    przewijania, to stosony wymiar traci jakiekolwiek pozory sensowności.

    --
    Zbyszek Malec
    gg 2756100

  • 7. Data: 2009-03-08 01:05:33
    Od: Zbyszek Malec <z...@t...pl>

    Dnia Sun, 8 Mar 2009 00:45:20 +0100, Zbyszek Malec napisał(a):

> [...]
    > "body" kurczy się szybciej niż jego zawartość, więc jak pojawia się pasek
    > przewijania, to stosony wymiar traci jakiekolwiek pozory sensowności.

    Dalsza relacja z placu boju. Wychodzi na to, że width i height w procentach
    odnoszą się do viewportu, czyli faktycznego rozmiaru okna przeglądarki.
    Stąd też wyjeżdżanie elementów podrzędnych ponad nadrzędne.
    Idąc dalej tym tropem, wpadłem na pomysł, żeby połączyć height i
    min-height.

    min-width: 100%;
    width: auto;

    daje poprawne rezultaty w poziomie (rozciąga na długość i nie wyjeżdża nic
    poza body)

    min-height: 100%
    height: auto;

    daje połowiczny sukces (nie wyjeżdża nic, ale się nie rozciąga, ponadto na
    dole zostaje pasek - w tym momencie się załamałem).

    Zostaje jeszcze sprawdzić display:table i pierdyliard divów do tego oraz
    odpowiedniej wielkości obrazek.

    Beznadzieja. Jak człowiek nie zna narzędzia, to mu się wydaje, że proste
    rzeczy da się zrobić w prosty sposób. Im głębiej wchodzę w tego CSSa tym
    mniej mi się on podoba (a myślałem, że to będzie miłość od pierwszego
    wejrzenia). Dobranoc.

    --
    Zbyszek Malec
    gg 2756100

  • 8. Data: 2009-03-08 01:09:06
    Od: Zbyszek Malec <z...@t...pl>

    Dnia Sun, 8 Mar 2009 02:05:33 +0100, Zbyszek Malec napisał(a):

    > min-width: 100%;
    > width: auto;
    >
    > daje poprawne rezultaty w poziomie (rozciąga na długość i nie wyjeżdża nic
    > poza body)

    Oczywiście nie działa pod IE.

    --
    Zbyszek Malec