  • Data: 2016-01-30 13:28:11
    Temat: Re: detektor 5V
    Od: t...@h...com szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, January 30, 2016 at 12:08:40 PM UTC+1, Piotr Gałka wrote:
    > Użytkownik <t...@h...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > za to, ze poswieciles mi troche cennego czasu na zreformowanie. Martwie się
    > tylko tym, ze ja już nie jestem poczatkujacy elektronik lecz raczej
    > konczacy
    > swoja karierę. Myslalem, ze swoimi wiadomościami z przed 20 lat zaimponuje
    > komus a tu klapa.
    >
    > Miło, że zmieniasz front.
    > 20 lat temu diody już miały takie ch-ki jak teraz :).

    Nie zmieniam frontu tylko się normalnie poddaje pod naporem konstruktywnej
    krytyki. Nec Herkules contra plures, jak powiadali starożytni Gorale.

    40 lat temu z okładem, diody były, pierwsza, germanowa, ostrzowa w szklanej
    rurce, by się nia pobawić, kupiłem w roku okolo 1959, za cale 157 złotych. To
    byla polowa mojego stypendium. Tyle, ze o ile teraz za pomca kiku klikniec
    masz dostep do wszelkich danych, literatury technicznej, tak wówczas nawet w
    radioamatorze znalezc cos wartościowego to była sztuka jaka. Prenumerowalem tez
    ruskie Radio, tam jeszcze mniej a w dodatku wiekszoc wiadomości to wszystko
    bylo tajne, lamane przez poufne.

    Nawet schematu wzmacniacza o mocy przekraczajacej kilka watow nikt nie
    uswiadczyl bo moglby uzyc go jako modulatora nadajnika i stać się szpiegiem
    czy innym wrogiem władzy ludowej. Radioamatorzy, krótkofalowcy, mogli rozmawiać
    z obcokrajowcami tylko o pogodzie. Wychylenie się poza ten temat grozilo
    natychmiastowym odebraniem licencji.

    Pzdr
    Tornad