    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 29 Jan 2016 09:12:41 -0800 (PST)
    <1652221598$20160128165959@squadack.com>
    <3...@g...com>
    <56aa6769$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <4964746551$20160128202807@squadack.com>
    <a...@g...com>
    <n8e6m0$plm$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <n8fpl8$q6i$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <n8g59j$88i$1@dont-email.me>
    Subject: Re: detektor 5V
    From: t...@h...com

    On Friday, January 29, 2016 at 5:53:50 PM UTC+1, Mario wrote:
> [...]

    silniejszych zasilaczach nie wykluczam potrzeby wstawienia w szereg jakiejś

    > O to chodzi, że zamiast pisania o tym że nie wykluczasz, trzeba było od
    > razu napisać ze musi być rezystor. A także o to, że stanowczo
    > kwestionujesz zależność Uf od prądu i twierdzisz że dioda krzemowa jest
    > dobrym stabilizatorem napięcia.

    Dziekuje za obszerny wykład i zauważenie moich bledow.

    Oczywiście bralem pod uwagę fakt, ze ta wartość napięcia Uf zależy od
    natężenia pradu (rosni wraz z ze wzrostem pradu) ale traktowałem to jako
    korzystna forme sprzężenia ujemnego chroniącego LED przed przepaleniem.

    Ale już nie wzialem pod uwagę tego, ze z kolei napiecie to zależy niekorzystnie
    od temperatury a ta może rosnąć powodując groźne sprzężenie dodatnie.

    Rzeczywiscie powinienem tez od razu napisac, ze w obwod należy wstawić jakiś
    maly opornik. W sumie wyjasnikes mi, ze budowa takiego wskaznika napięcia jest
    bardziej zlozona niż zakladalem. Ale chyba jednak możliwa do realizacji.

    Pzdr
    Tornad