    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: detektor 5V
    Date: Fri, 29 Jan 2016 14:35:07 +0100
    <1652221598$20160128165959@squadack.com>
    <3...@g...com>
    <56aa6769$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
    <4964746551$20160128202807@squadack.com>
    <a...@g...com>
    <n8e6m0$plm$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>

    W dniu 2016-01-29 o 06:13, t...@h...com pisze:
> [...]
    nie moglem nigdzie go kupic. Miałem zasilacz dajacy 5 V. Co bys zrobil?
    zasilacza, przecinając jeden, plusowy przewod kabelka zasilajacego, bo obudowa była
    nierozbieralna.
    były to diody wysokonapięciowe, gdyz pochodzily z prostownika innego zasilacza
    niskonapięciowego.
    napiecie około 3 V. Zasilacz pracowal długie lata. Jak to wytłumaczysz?

    > To nie ja mam problem, lecz chyba Ty i kilku innych, którym wydaje się, ze ja mam
    problem. Ja chciałem tylko Pytajnikowi zapodać najtańszy i najprostszy sposób
    uzyskania tego co zamierzal, czyli wskaźnika napięcia zasilającego.
    > A tu wszyscy, jak na komendę naskakują na mnie, wynalazac sto powodow, ze to nie ma
    prawa dzialac. I prekrecac moje dane, ze nie 0.5 - 0.6V ino od 0.5 do 1 a nawet 1.7
    V.

    > Tu tez wszystko było OK, role opornika pelni opornosc wewnetrzna zsilacza. Nie
    slyszales o czyms takim? A zresztą napisalem, ze niech się Pytajnik troche natrudzi i
    pamięta o prawie ohma. Jak ze dwie LEdy spali to za trzecim razem już nie, bo w
    szereg dolaczy maly rezystor.

    > Nie, opornosc to nie jest haslo ani jakas wirtualna czy nieczysta sila a kysz,
    tylko realne i towarzyszace zawsze i wszedzie zjawisko fizyczne. Ja zalozylem, ze
    taki pierdulkowaty zasilacz musi mieć wystarczający opor wewnętrzny, który
    uniemożliwi spalanie się LED czy tych diod polaczonych w szereg razem z nim. Gdyby
    Gosciu napisał, ze mu chodzi o pomiar napięcia na akumulatorze samochodowym,
    ołowiowym, to bym wymyślil cos innego albo tez ze trzy razy napisał coby w szereg
    wlaczyl opornik o wartości wystarczająco dużej aby nie zrobić sobie kuku.

    > Tak wynika ze studiowania pdf-a. W rzeczywistosci to napiecie przewodzenia jest
    jakby stala materialowa. I nie wierze, ze nawet dla pikoamperow ta wartosc stanie się
    "niespodziewanie" niska. Tu chyba troche improwizujesz.

    No to masz problem, bo nie nadajesz się do elektroniki. Grupa
    doświadczonych elektroników tłumaczy ci że jest silna zależność Uf od
    prądu, podsuwa ci charakterystyki diod, a ty uważasz, że wiesz lepiej.
    Wbiłeś sobie jakiś dogmat do głowy i uważasz, że charakterystyki podane
    w pdfach do gówno warty papier. Niestety muszę cię zmartwić. Właśnie
    charakterystyki podawane w pdfach są dogmatem dopóki nie będziesz na
    tyle doświadczony żeby dyskutować z innymi fachowcami na temat
    ewentualnych błędów w dokumentacjach.
    Nie wiem jak tym mierzyłeś te w rzeczywistości występujące napięcia
    przewodzenia. Skoro twierdzisz ze to jest stała materiałowa to
    podejrzewam, że nigdy w życiu nie mierzyłeś zależności napięcia
    przewodzenia od prądu. Obstawiam ze po prostu zmierzyłeś multimetrem na
    zakresie pomiaru złącza p-n czyli przy np. 1 mA.
    Dałem się niestety sprowokować do bezsensownej pracy na rzecz twojej
    edukacji, chociaż obawiam się, że to wszystko na nic bo i tak nie
    zmienisz swojego świętego dogmatu

    1N4148 dioda sygnałowa niskonapięciowa
    0,5 V dla 0,1 mA
    0,6 V dla 1 mA
    0,76 V dla 21 mA
    0,99 V dla 210 mA
    1,15 V dla 400 mA

    UF4007 dioda prostownicza wysokonapięciowa
    0,4 V dla 0,1 mA
    0,5 V
    0,74 V dla 21
    1,05 V dla 210 mA