  • Data: 2016-01-27 15:07:36
    Temat: Re: detektor 5V
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-27 o 12:23, Tornad pisze:
> [...]
    ps.com...

> [...]
    > stopniu umozliwiajacym wykorzystanie tej cechy zwykłych diod do omawianego
    > celu. Oczywiście bedziecie się zapierać, dowodzić, ze jesteście gienalni ale
    > to mnie nie przekonuje. Zreszta ja pisałem do Autora pytania. Owszem
    > spodziewałem się reakcji ale w formie pochwaly za podanie chyba najprostszego
    > i najtańszego sposobu osiagniecia zamierzonego celu. A nie jakiejś totalnej
    > krytyki.

    > O tak sprawdzic mogę tylko kto mi za to zapłaci? Ty na pewno nie.

    > Sa tez diody, które maja ten spadek bliski wartościom zerowym. Sa tez takie jak
    napisales do 0.2 V. Ja to wiem i dletego napisałem, ze należy dobrac ten
    > szereg z roznych diod. Z krzemowych z grubsza a dodna dida germanowa z "ciensza."

    Typowa dioda germanowa ma 200 do 300 mV. Mniej może mieć dioda ostrzowa
    bo ma mały prąd maksymalny więc Uf zdefiniowane dla 0.1 Imax będzie
    mniejsze. Tak samo jest z diodą Schottky. Typowa prostownicza ma 0,4 V.
    Przy prądzie Imax będzie miała 1 czy 1,1 V. Ale już detekcyjna
    mikrofalowa może mieć Uf poniżej 100mV. Ale diod z niskim napięciem Uf
    nie ma co dawać jako stabilizacyjne bo się przepalą.

> [...]
    >
    > objetosc tych kilku 100 amperowych diod zapewne wielokrotnie przekroczylaby
    > objetosc samego stabilizatora napięcia, ktory zapewne miał na myśli Pytajacy.
    >

    > No ale zawsze możesz zaproponować jakiś wypasiony komparator napięcia i
    > programowany mikroprocesor z wyświetlaczem, ale to nie o to biega.
    >
    > No ale dobrze, chyba więcej się na tej grupie już produkowal nie będę, gdyż jak
    > widze, zaburzam w ten sposób ekologie grupy, w której ktos robi za przywodce
    > stada a taki wolny strzelc jak ja, tylko te hierarchie zaburza.

    Nie rozumiesz w czym problem. Każdy elektronik zna twoje rewelacje o
    diodach spolaryzowanych w kierunku przewodzenia. Za PRLu nawet były
    takie diody stabilizacyjne na 1,4 i 2,1 V w obudowie metalowej. Były to
    dwie lub 3 diody połączone szeregowo. Problem w tym, że w swojej
    propozycji nie przewidziałeś obowiązkowo dołączenia rezystora
    ograniczającego prąd.

    --
    pozdrawiam
    MD