  • Data: 2011-04-27 15:12:32
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: JanuszR <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To nie jest dobry przykład bo paliwo jest ściśle określone przepisami
    > jak ma wyglądać.
    > Jakby tak nie było to ceny byłby niskie a w paliwie pełno wody i innego
    > świństwa, byle tylko klient odjechał. Silnik mu padnie szybciej, trudno,
    > ma pecha.
    >
    > Tak samo z Internetem, niektóre regulacje są przydatne, np. neutralność.
    > A inne może są przydatne ale technicznie i prawnie nie do zrealizowania,
    > jak np. ta ustawa z 95% i niepłaceniem.
    >
    > I ta cała neutralność jest reakcją właśnie na dużych którzy filtrowali
> [...]

    Mógłbyś się mocno zdziwić. Ustawienie łącza u małego jest procesem
    technicznie łatwiejszym, zatem możliwości kształtowania charakterystyki
    łącza u małego są dużo większe. Dyskutujemy tutaj o przyszłym
    unormowaniu internetu. Dlatego postuluję utrzymanie na podobieństwo
    innych wyrobów/usług możliwość kształtowania oferty. Nie chcę niczego
    filtrować a zwłaszcza odcinać stron, chcę być względem Internetu
    neutralny a z drugiej strony chcę mieć możliwość oferowania klientowi
    usługi pod jego specyficzne wymagania. Pojęcie prędkości Internetu jest
    niczym dziurawy worek, gdzie spojrzysz tam masz wyjątki a to ze względu
    na miejsce, na protokół, na wielkość ściąganego pliku, na wielkość
    pakietów, download, upload, unicast, multicast i wiele innych. To
    wszystko można optymalizować, przycinać, kolejkować i dostawcy robią to.
    Robią z prostego względu średnio internet musi jakoś chodzić. Stronki
    muszą otwierać się momentalnie nawet jeżeli gość zawali łącze p2p.
    Inaczej telefon, reklamacje, tłumaczenia, stracony czas wynikły
    WYŁĄCZNIE z niewiedzy klienta z korzystania z Internetu. Lepiej jest
    wziąć mniej pieniędzy, nie traci się czasu na czczą gadaninę i
    przekonywanie klienta, co powinien zrobić bo on i tak wie lepiej od nas.

    JanuszR