  • 11. Data: 2016-06-07 10:26:21
    Temat: Re: dbx - jak to możliwe...?
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 19:34, HF5BS pisze:

> [...]
    > w wiadomości news:575566ee$0$654$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > Pomysła mam panowie... Tę płytę, przedstawić chorym na audiofilię
    > jako nagraną nową, przełomową techniką, powiększającą dynamikę,
    > przyjemnie wygładzającą średnicę, oraz dającą soczystsze basy, przez
    > co nawet osoba z gumowym uchem zauważy różnicę na korzyść. Zachwalić
    > tak, aby zaindukować, wdrukować wręcz, że dźwięk będzie wspanialszy
    > (nieistotne, że de facto chujowszy) i nie będzie już chciał słuchać
    > nagrania inną techniką. Jestem pewien, że przynajmniej połowa

    Wchodzę w to.
    Z trzech powodów.
    1. Z niewiadomych przyczyn, od razu poczułem chęć posłuchania tej źle "nagranej"
    płyty.
    2. Jestem chory na umiarkowaną audiofilię.
    3. Jest to w miarę łatwe do wykonania bez ponoszenia kosztów.

    Ad 3. Wystarczy zrobić obraz płyty, na przykład przez Exact Audio Copy
    wrzucić na serwis plikowy, na przykład wetransfer.

  • 12. Data: 2016-06-07 12:41:35
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-06-07 o 10:26, robot pisze:

    > Wchodzę w to.
    > Z trzech powodów.
    > 1. Z niewiadomych przyczyn, od razu poczułem chęć posłuchania tej źle
    > "nagranej" płyty.

    To nie jest źle "nagrana" płyta. Prawdopodobnie w czasie nagrywania
    materiału na sali ustawiono zbyt wysoki poziom i pojawiły się
    przesterowania w najgłośniejszych momentach. Jest to bardzo dobrze
    słyszalne tylko zarówno na warstwie CD jak i SACD.

    P.P.

  • 13. Data: 2016-06-07 13:36:17
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-06-07 o 12:41, Paweł Pawłowicz pisze:

    > To nie jest źle "nagrana" płyta.

    Dlatego właśnie użyłem cudzysłowu.

  • 14. Data: 2016-06-07 18:07:15
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Nie wiem, czy jestem "audiofiliem", choć pewnie powinienem się zaliczać,
    > choćby z faktu wieloletniej pracy jako muzyk i realizator studyjny (dość
    > dawno już, ale jednak).
    > I żadna "ideologia" nie zamieni mi gównianego dźwięku w piękny...

    Wiadomo - i w Paryżu nie zrobisz z gówna ryżu.

    > Zapewne, wśród tych, którzy jakoś audiofilem się czują, jest niemało
    > świrów i mitomanów, ale na Boga, nie wszyscy są tacy...

    WIem, że nie... ale tak na pierwszy rzut oka nie zawsze odróżnisz, z kim
    masz do czynienia. Ja na ten przykład wolałbym wiedzieć, czy sprzedawca, jak
    będę kupować sprzęt, to czy on gada, bo rzeczywiście wie i zna się na tym,
    jest rzetelny, czy po prostu jest świrem walącym frazesami, który w
    rzeczywistości zna się na sprzęcie, jak pies na kompasie, równie dobrze
    mógłby sprzedawać pietruszkę. Chcę po prostu wykpić tych, co to "rozminęli
    się z powołaniem".

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

    ---
    Avast.

  • 15. Data: 2016-06-07 18:14:07
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "robot" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wchodzę w to.
    > Z trzech powodów.
    > 1. Z niewiadomych przyczyn, od razu poczułem chęć posłuchania tej źle
    > "nagranej" płyty.

    Jako i ja.

    > 2. Jestem chory na umiarkowaną audiofilię.

    Ja na zaawansowaną. I w ogóle jestem słuchowcem, co podobno u mężczyzn
    nieczęste, jednakże superjakość, często właśnie pozorna, nie jest moim
    celem. Miło jest, gdy sprzęt jest godzien swego miana, ale mam stokroć
    ważniejsze rzeczy do zrobienia. Choćby kupić jedzenie, oplacić powinności,
    pospłacać długi... I jak mi Warszawę pierwszą zagra długofalowe radyjko
    sąsiadki, to nie powieszę się z powodu jakości.

    > 3. Jest to w miarę łatwe do wykonania bez ponoszenia kosztów.
    >
    > Ad 3. Wystarczy zrobić obraz płyty, na przykład przez Exact Audio Copy

    Takowoż. Ale zaraz znajdą się tacy, że jakosć dramatycznie spadnie,
    poszarpiesz średnicę, góra będzie świstać, jak jak niesmarowana sprężyna, a
    basy bedą przypominać raczej pierdzenie, niż będą basami. Mimo, że kopia
    będzie stuprocentowo 1:1, ale wytłumacz takiemu...

    > wrzucić na serwis plikowy, na przykład wetransfer.

    Może skorzystam?

  • 16. Data: 2016-06-07 19:40:07
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 18:13:49 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:
> [...]
    > basy bedą przypominać raczej pierdzenie, niż będą basami. Mimo, że kopia
    > będzie stuprocentowo 1:1, ale wytłumacz takiemu...
    Przecież to oczywiste, oryginał był odtwarzany z użyciem wzmacniacza
    lampowego, w którym duodiodę prostowniczą wkładał tłustymi palcami
    pan Henryk, zmarły w 1960. Powszechnie w środowisku brzmienia retro
    wiadomo, że ślady po paluchach na lampach wpływają na brzmienie,
    linie papilarne są unikalne, a ciało pana Henia już dawno się
    rozłożyło - efekt jest nie do odtworzenia.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 17. Data: 2016-06-07 23:54:45
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Chcę po prostu wykpić tych, co to "rozminęli się z powołaniem".

    Pewnie masz wysokie ajkju.

  • 18. Data: 2016-06-07 23:57:17
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >I w ogóle jestem słuchowcem, co podobno u mężczyzn nieczęste

    Po mojemu wzrokiem odbieraja bardziej kobiety. Pozostaja zapachowcy, ale to
    juz zupełna rzadkość.

  • 19. Data: 2016-06-07 23:59:01
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup

    Marek <f...@f...com> napisał(a):

    >Na pewno gra lepiej od zwykłego winyla.

    Śmiała teza. Kompresja w dbx jest na tyle duża, że nagminnie pompuje i
    wzdycha. Wyraźnie.

  • 20. Data: 2016-06-08 13:18:08
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > Po mojemu wzrokiem odbieraja bardziej kobiety. Pozostaja zapachowcy, ale
    > to juz zupełna rzadkość.

    No ja wiem, ale tak mam, że mi trochę układ nerwowy nawala. A i wzrok się
    psuje, jedynie słuch pozostaje nadal moim narzędziem (dawno już nie
    wykonywanej) pracy to i jest moją mocną stroną. Pomaga mi gadać przez radio.
    Zapach nie jest moją mocną stroną (choć wiele zz nich czuję nawet w
    szczątkowej ilości), przez chroniczny katar. Ale dobra, tu nie
    pl.sci.medycyna, nie zamęczajmy słuchających szczegółami (chyba, że sami
    tego zechcą, nie przypuszczam żeby).