  • 1. Data: 2016-06-06 19:04:35
    Temat: latarka mi dymi
    Od: g...@g...com

    Latarka podczas ładowania jakoś śmierdziała bardziej niż inna elektronika użytkowa,
    to ją z ciekawości rozkręciłem. Reklamować nie da rady, paragon przepadł.

    http://drozd.ddns.net/~bajcik/pub/elektronika/16w23.
    lampka-upalona/DSC_0040.JPG
    http://drozd.ddns.net/~bajcik/pub/elektronika/16w23.
    lampka-upalona/DSC_0041.JPG
    http://drozd.ddns.net/~bajcik/pub/elektronika/16w23.
    lampka-upalona/DSC_0042.JPG

    Co z tym robić?

    Dobra odpowiedź:
    "no tak, typowa oszczędność Chińczyków - zamień to na tamto i będzie działać"

    Licha odpowiedź:
    "rozrysuj schemat tych ścieżek, zapoznaj się z teorią x, pomierz miernikiem y za
    tysiące zł to się dowiesz"

    Jakieś podstawy elektroniki posiadam (mikrokontrolery, regulatory juz mniej)

    --
    bajcik

  • 2. Data: 2016-06-06 19:14:25
    Temat: Re: latarka mi dymi
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan g...@g...com napisał:

> [...]
    >
    > Licha odpowiedź:
    > "rozrysuj schemat tych ścieżek, zapoznaj się z teorią x, pomierz
    > miernikiem y za tysiące zł to się dowiesz"

    No tak, zmienić latarke na porządną -- i będzie działać.

    Jarek

    PS
    Karbidowe też śmierdzą. Unikać. Podobnie bywa z naftowymi, choć mniej.

    PPS
    Można również wymienić cały układ ładowania, przeszczepiając go z innej
    elektroniki użytkowej z podobnym akumulatorem, najlepiej z nieśmierdzącej.

    --
    Jak mnie zabiją, płakać nie musisz,
    Smród zawsze po mnie zostanie.

  • 3. Data: 2016-06-06 19:16:48
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 06.06.2016 o 19:04, g...@g...com pisze:

> [...]
    >
    > Licha odpowiedź:
    > "rozrysuj schemat tych ścieżek, zapoznaj się z teorią x, pomierz miernikiem y za

    Najlepsza odpowiedź:
    Wyrzuć to gówno i kup drugą latarkę, laminat już jest zwęglony i zamiast
    izolować będzie świetnie przewodził, nadaje się to wszystko tylko do
    elektrośmieci.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2016-06-06 19:33:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jakieś podstawy elektroniki posiadam
    Jaki tam jest akumulator? PRoponuje abyś kupił sobie power bank i
    podłączył do niego stare 18650, albo ten akumulator który jest w
    latarce. PRzez przełącznik ( i rezystor) podłącz na stałe powerbank do
    diodek, albo kup, wymontuj jakąś lepszą diode z układem zasilania z 5V
    (albo z 3.7, ale w trakcie swiecenia będzie przygasać)

    Reasumując. za 10-20zł zamienisz wadliwe bebechy na coś co będzie
    ładowane z usb i jakoś tam świeciło.

    ToMasz

  • 5. Data: 2016-06-06 19:58:01
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik <g...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > użytkowa,
    > to ją z ciekawości rozkręciłem. Reklamować nie da rady, paragon przepadł.

    Płytka od strony elementów (fotka pierwsza) jest mniej zwęglona, niż od
    gołej (fotka druga), 3-omowe oporniki (w miejscu D1 i R5) pod przypaleniem
    wyglądają mi na nienaruszone, stawiałbym na czynnik zewnętrzny... Chyba, że
    nastąpił tu cud, że przypalana od strony elementów płytka nie narusza
    elementów od strony przypalenia, lecz całą energię przenosi na drugą stronę
    i tam powierzchnia przypalenia jest większa. Ale, pasuje mi to jednak do
    cudu, albowiem te oporniczki przysmarkane na ścisk do pytki, właśnie ją
    zwęgliły, pasują mi ślady po drugiej stronie. A... już kojarzę - miedź druku
    co mogła, rozprowadziła część ciepła po swej powierzchni, bo miedź
    przewodzi, a to, co w przerwie, przedostało się na drugą stronę zwęgliło...
    Tylko czemu oporniki wyglądają na fotce na nienaruszone? Ceramika? Ja nie
    mówię, że nie są, tylko, że nie wyglądają. czyli jednak nie czynnik
    zewnętrzny (takie przypuszczenie stąd, że widziałem już takie hece, że nikt
    nie uwierzy). Jedyne, co mi się wydaje sensowne, zmienić te oporniki na
    mające większą moc i mieć nadzieję, że nadpalpna już płytka, nie nadpali się
    bardziej (lub wyrzeźbić nową i przenieść elementy). Jeszcze trzeba by
    rozwiązać sytuację, jak te oporniki przytwierdzić, aby nie odpadły, gdy
    latarka np. upadnie. I jakie dać, zeby nie spaliły całej latarki.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

    ---
    Avast.

  • 6. Data: 2016-06-06 20:12:58
    Od: k...@g...com

    użytkownik g...@g...com napisał:
    > Latarka podczas ładowania jakoś śmierdziała bardziej niż inna elektronika użytkowa,
    to ją z ciekawości rozkręciłem. Reklamować nie da rady, paragon przepadł.

    Coś pięknego. Accu 4V czy co tam jest, a zasilacz znaczy
    ładowarka 12V, spadek napięcia na rezystorach 6ohm 2x3R 1206.
    Podziwiam:)

    No to jadziem od końca. 40PLN w detalu, bez vat 32,5,
    bez prowizji będzie ok. 25, powiedzmy u producenta 15-20PLN
    i na tyle też wyglada, krótko mówiąc gó..o w proszku.

    Kup se zasilacz dostosowany do akumulatora albo wymień
    rezystory na większą moc. I nie kupuj więcej gówna w proszku.

  • 7. Data: 2016-06-06 20:19:42
    Od: k...@g...com

    > spadek napięcia na rezystorach 6ohm 2x3R 1206.
    > Podziwiam:)

    I do tego laminat papierowy, toż równie dobrze te rezystory
    mogły by być w próżni, przynajmniej przy ładowaniu
    ładnie by świeciły.

  • 8. Data: 2016-06-06 20:34:15
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-06-06 19:14, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]

    (ciap)

    > Karbidowe też śmierdzą. Unikać. Podobnie bywa z naftowymi, choć mniej.

    Tera to Panie jakieś nafty zapachowe i takie tam... :p

    Włodek

  • 9. Data: 2016-06-07 14:09:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Coś pięknego. Accu 4V czy co tam jest, a zasilacz znaczy
    > ładowarka 12V,
    > spadek napięcia na rezystorach 6ohm 2x3R 1206.
    > Podziwiam :)

    Jak wykombinowałeś napięcie 12V?
    Jak wykombinowałeś napięcie akumulatora 4V?
    To że ma wtyczkę samochodową nie znaczy że tam
    coś w środku nie siedzi... Obok jest wtyczka 220 V :-)
    Sądzisz że rezystorami 6 ohm zbijają napięcie 220V?

    Zgadujesz a nie masz kryształowej kuli...

    Do właściciela:

    Odczytaj nam z nalepki na zasilaczu sieciowym,
    jakie ma "dc output voltage".

    Znajdź w latarce baterię akumulatorów i zorientuj
    się ile jest tam ogniw i jak są połączone ze sobą.

    Odszukaj właściwie LEDy które świecą i zorientuj
    się jak są połączone ze sobą (szeregowo?).

    Jakimkolwiek miernikiem uniwersalnym, woltomierzem,
    odczytaj napięcie podawane przez zasilacz sieciowy
    oraz przez zasilacz samochodowy na 'bananku'.

    To będzie wstęp do dalszej dyskusji.

  • 10. Data: 2016-06-07 19:41:49
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 07.06.2016 o 14:09, Pszemol pisze:

> [...]
    > coś w środku nie siedzi... Obok jest wtyczka 220 V :-)
    > Sądzisz że rezystorami 6 ohm zbijają napięcie 220V?

    A patrzyłeś na **wszystkie** zdjęcia, które zamieścił pytający?

    Jakub Rakus