  • 1. Data: 2016-06-06 01:26:27
    Temat: dbx - jak to możliwe...?
    Od: Marek <f...@f...com>

    ... że płyta z lat 80 zakodowana w dbx "gra" lepiej (wg autora filmu)
    niż CD, Bluray audio czy inne współczesne nośniki?

    https://youtu.be/1qtxPSR8q98

    Dziwne, że specjaliśc odi audiovoodoo jeszcze tego nie odkryli.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-06-06 11:10:13
    Temat: Re: dbx - jak to możliwe...?
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-06-06 01:26, Marek wrote:
> [...]
    >
    > https://youtu.be/1qtxPSR8q98
    >
    > Dziwne, że specjaliśc odi audiovoodoo jeszcze tego nie odkryli.

    Bo taką płytę trzeba naprawdę wyprodukować, a na kablu wystarczy
    strzałkę przykleić i już jest kierunkowy.

    Włodek

  • 3. Data: 2016-06-06 13:24:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 06 Jun 2016 11:10:13 +0200, Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz
    Wojtiuk"> wrote:
    > Bo taką płytę trzeba naprawdę wyprodukować, a na kablu wystarczy
    > strzałkę przykleić i już jest kierunkowy.

    CD też się naprawdę produkuje.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-06-06 14:05:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-06-06 o 13:24, Marek pisze:

    > CD też się naprawdę produkuje.

    Podobno...
    Niedawno kupiłem Symfonię Psalmów Strawińskiego z Herreweghe wydaną
    przez Pentatone.
    I co?
    Przesterowania, rzężenie i syf. Takich "realizatorów dźwięku" powinno
    się przywiązywać do pręgierza. Aby każdy mógł na nich napluć.

    P.P.

  • 5. Data: 2016-06-06 16:05:08
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
> [...]
    > https://youtu.be/1qtxPSR8q98
    > Dziwne, że specjaliśc odi audiovoodoo jeszcze tego nie odkryli.

    Na pewno gra lepiej od zwykłego winyla. Co do nowszych nośników, to może
    brzmieć lepiej, ale nie ze względu na te nośniki, tylko przez wykorzystanie
    oryginalnych taśm. Współcześnie mamy dobre nośniki, ale jesteśmy
    uszczęśliwiani zabiegami wymienionymi przez Pawła. Jest też zjawisko
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Loudness_war

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2016-06-06 16:06:49
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 06.06.2016 um 14:05 schrieb Paweł Pawłowicz:

> [...]
    > Przesterowania, rzężenie i syf. Takich "realizatorów dźwięku" powinno
    > się przywiązywać do pręgierza. Aby każdy mógł na nich napluć.

    Miałem podobny numer i to już przed laty, prawie początki CD, połowa lat
    80tych. Kupiłem Fugę i Toccatę Bacha. Słucham na słuchawkach w domu i
    szlag mnie trafia. Wyraźne pompowanie przy przejściach z głośnych pasaży
    na ciche. Poszedłem do sklepu by wymienić, oczywiście nagranie było
    zje...chane. Facio w sklepie nie chciał mi dać innego nagrania, bo
    przecież już słuchałem, a on nie słyszy defektu. Obok mnie był starszy
    pan, okazało się później, że był koncertmistrzem z filharmonii. Jak
    wsiadł na tego sprzedawcę, że jak mu słoń na uchu nadepnął to niech
    idzie sprzedawać muzykę dysco, a nie klasykę. W końcu dostałem inne
    nagranie, a sprzedawca uciekł na zaplecze.

    Waldek

  • 7. Data: 2016-06-06 16:52:31
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 16:06, Waldemar pisze:

> [...]
    > idzie sprzedawać muzykę dysco, a nie klasykę. W końcu dostałem inne
    > nagranie, a sprzedawca uciekł na zaplecze.

    Muzyka łagodzi obyczaje :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2016-06-06 18:02:14
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 06-06-16 o 16:05, Grzegorz Niemirowski pisze:

> [...]
    > wykorzystanie oryginalnych taśm. Współcześnie mamy dobre nośniki, ale
    > jesteśmy uszczęśliwiani zabiegami wymienionymi przez Pawła. Jest też

    Jeśli kto poszukuje bardzo dobrze zrealizowanych nagrań muzyki
    klasycznej to polecam serię SACD wydane przez CPO.

    https://www.jpc.de/jpcng/cpo/home

  • 9. Data: 2016-06-06 19:34:21
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:575566ee$0$654$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > Przesterowania, rzężenie i syf. Takich "realizatorów dźwięku" powinno się
    > przywiązywać do pręgierza. Aby każdy mógł na nich napluć.

    Pomysła mam panowie...
    Tę płytę, przedstawić chorym na audiofilię jako nagraną nową, przełomową
    techniką, powiększającą dynamikę, przyjemnie wygładzającą średnicę, oraz
    dającą soczystsze basy, przez co nawet osoba z gumowym uchem zauważy różnicę
    na korzyść. Zachwalić tak, aby zaindukować, wdrukować wręcz, że dźwięk
    będzie wspanialszy (nieistotne, że de facto chujowszy) i nie będzie już
    chciał słuchać nagrania inną techniką. Jestem pewien, że przynajmniej połowa
    potwierdzi te "spostrzeżenbia" :)

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

    ---
    Avast.

  • 10. Data: 2016-06-06 23:08:05
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > będzie już chciał słuchać nagrania inną techniką. Jestem pewien, że
    > przynajmniej połowa potwierdzi te "spostrzeżenbia" :)

    Nie wiem, czy jestem "audiofiliem", choć pewnie powinienem się zaliczać,
    choćby z faktu wieloletniej pracy jako muzyk i realizator studyjny (dość
    dawno już, ale jednak).
    I żadna "ideologia" nie zamieni mi gównianego dźwięku w piękny...

    Zapewne, wśród tych, którzy jakoś audiofilem się czują, jest niemało
    świrów i mitomanów, ale na Boga, nie wszyscy są tacy...