  • 11. Data: 2009-12-09 17:57:39
    Temat: Re: darmowa energia z powietrza
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Papa Smurfs pisze:

    > - kondensator ładujący dał bym jakiś ceramiczny, małostratny, pojedyńcze uF
    > - diody dał bym jakieś szybkie i z niskim napięciem przejścia, jakieś
    > germanowe, albo szotkiego, bo jak opobserwowałem to główne straty są
    > właśnie
    > w tych diodach:O(
    Przecież takie właśnie użyto w filmiku.

    > - prąfy faktycznie są niewielkie, ale jak by dać tak 100 sekcji?:O)
    Trochę drogo. Autor filmiku liczy 2$ za części, razy sto - 200$ za
    10uA*100=1mA :)
    > - jaka antena była by najlepsza? czy wystarczy poprzestać na długim kawałku
    > drutu i im dłuższy tym lepszy, czy też zrobić sekcję 100 drutuf?

    Pi razy oko (niestety w tej dziedzinie dość cienki jestem) układ "łapie"
    w zakresie do kilku-kilkunastu MHz. Powiedzmy do 10MHz - czyli długość
    fali 30m. Czyli przydałoby się kilkanaście metrów drutu (najlepiej na
    wysokim maszcie :) ). Oczywiście można zbudować układ na wyższe
    częstotliwości. Pytanie tylko czy warto. No chyba że sie mieszka tuż
    obok nadajnika... (może nawet radio Maryja stałoby się użyteczne )

    > tak sobie przypomniałem z czasuf dzieciństwa jak sobie zmontowałem radyjko
    > zasilane właśnie z anteny i nawet to głośno grało na słuchawkach, to tak
    > się
    > zastanawiam dlaczego wszystkie dzisiejsze mp3ki nie są tak zasilane tylko
    > wymagają tego paluszka AAA?:O)

    Bo twoje radyjko nie miało dekodera mp3, procesora i wyświetalcza.
    Pozdrawiam
    GRG

  • 12. Data: 2009-12-09 20:29:48
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    grg12 pisze:

    > Bo twoje radyjko nie miało dekodera mp3, procesora i wyświetalcza.

    A poza tym trzeba by mieć kawał niezłej wyobraźni żeby pomyśleć o
    nastolatkach biegających z odtwarzaczami do których podłączona jest 40m
    antena LW. ;)

  • 13. Data: 2009-12-09 20:32:42
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "grg12" napisał:
> [...]
    > Pytanie tylko czy warto. No chyba że sie mieszka tuż obok nadajnika...
    > (może nawet radio Maryja stałoby się użyteczne )

    stacje radiowe mają około 100MHz, komórkowe po GHz, więc metrowa antenka
    wystarczy, zastanawiam się tylko jak zwiększyć jej wydajność, czy dłuższa
    będzie lepsza, czy może na filmie jako antena została użyta ta szpulka
    drutu?
    zastanawiam się czy jak bym dał wiązkę 10ciu drutuf to prąd będzie 10razy
    większy?:O)

    > Bo twoje radyjko nie miało dekodera mp3, procesora i wyświetalcza.

    wiesz, ale dzisiejsze mp3ki są takie że wystarcza im paluszek AAA na 20
    godzin pracy, mimo procesora, wyświetlacza i masy rzeczy, czyli wychodzi że
    średnio biorą jakieś 10uA prądu, czyli tyle ile sam policzyłeś że daje układ
    z filmiku:O)

  • 14. Data: 2009-12-09 21:00:06
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Wed, 9 Dec 2009 21:32:42 +0100, Papa Smurfs <P...@z...eu> wrote:

> [...]
    > średnio biorą jakieś 10uA prądu, czyli tyle ile sam policzyłeś że daje układ

    Coś dziwnie liczysz... 1000mAh/20h=50mA
    Empirycznie - moja "mp3-ka" bierze 50-60mA (w zależności od głośności).

    --
    Artur Stachura

  • 15. Data: 2009-12-09 21:04:13
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Papa Smurfs pisze:
> [...]
    > godzin pracy, mimo procesora, wyświetlacza i masy rzeczy, czyli wychodzi
    > że średnio biorą jakieś 10uA prądu, czyli tyle ile sam policzyłeś że

    Coś nie bardzo idzie ci liczenie - przyzwoita bateria będzie miała około
    0,5Ah pojemności. Jeśli mp3 działa na niej 20h to pobiera prąd
    0,5Ah/20h=1/20=10mA. To tysiąc razy więcej niż daje "powietrze" :)
    Prądy w okolicy 10uA pobiera zegarek naręczny.
    Pozdrawiam
    GRG

  • 16. Data: 2009-12-09 21:07:32
    Od: grg12 <g...@c...at>

    grg12 pisze:

    > 0,5Ah/20h=1/20=10mA. To tysiąc razy więcej niż daje "powietrze" :)
    Wygląda na to że i mnie liczenie nie najlepiej idzie :)
    0,5Ah/20h = 1/40A = 25mA

  • 17. Data: 2009-12-10 02:05:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DJ" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > To szkoda że rośliny o tym nie wiedzą ;))) może przestałyby rosnąć...

    Sądzisz że roślin to żadnego wysiłku nie kosztuje zebrać energię świetlną?

  • 18. Data: 2009-12-10 07:52:03
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Pszemol pisze:

    > Sądzisz że roślin to żadnego wysiłku nie kosztuje zebrać energię świetlną?

    Z pewnością nie jest to wysiłek przeliczalny na złotówki. ;)

  • 19. Data: 2009-12-10 12:08:08
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-12-10 03:05:08 +0100, "Pszemol" <P...@P...com> said:

    > "DJ" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Sądzisz że roślin to żadnego wysiłku nie kosztuje zebrać energię świetlną?

    Tak... i naturalnie są dopłaty do tego wysiłku, i preferencyjne kredyty
    dla każdego korzonka, bo inaczej bilans byłby ujemny... ;)

    --
    DJ

  • 20. Data: 2009-12-10 14:02:18
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "Artur Stachura" napisał:
    > Coś dziwnie liczysz... 1000mAh/20h=50mA
    > Empirycznie - moja "mp3-ka" bierze 50-60mA (w zależności od głośności).

    faktycznie, bo z jednej strony zamiast godzin podstawiłem sekundy:O)