eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingdalsza optymalizacjaRe: dalsza optymalizacja
  • Data: 2012-04-01 12:28:51
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > =?ISO-8859-2?Q?_genera=B3_kenobi?= <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > > ten sposob rysowania rotowanej bitmapy jest fenomenalny
    > > swoja prostota
    > >
    > > for(int j=0; j<sprite_height; j++)
    > > {
    > > for(int i=0; i<sprite_width; i++)
    > > {
    > > SetPixel( x>>20, y>>20, sprite[j][i] );
    > >
    > > x += dxdx; // skosy/ poprawki dla ruchu pixele na fiz ekranie
    > > y += dydx; // dla ruchu po tekselach x++
    > > }
    > >
    > > x += dxdy; // skosy dla y++
    > > y += dydy;
    > > }
    > >
    > > tu raczej nie da sie nic poprawic - ale chcialbym jakos moze
    > > poprawic sama funkcje stawiania pixela
    > >
    > > inline void SetPixelInDibInt(int x, int y, unsigned color)
    > > {
    > >
    > > int yc = CLIENT_Y-y;
    > >
    > >
    > > if(!pBits) return;
    > >
    > > if(yc<0) return;
    > > if(yc>=CLIENT_Y) return;
    > >
    > > if(x<0) return;
    > > if(x>=CLIENT_X) return;
    > >
    > >
    > > int adr = (yc*CLIENT_X+x);
    > >
    > > ((unsigned*)pBits)[adr] = color;
    > >
    > > }
    > >
    > > mam tutaj cala mase warunkow, zabezpieczajacych wprost przed
    > > postawieniem pixela poza pamiecia ekranu - samo filtrowanie
    > > sprite'ow robie bardzo zgrubne (odrzucam sprity o srodku iles tam
    > > dalej poza ekranem ) tak ze przez to przechodzi cala masa
    > > pixeli ze sprite'ow ktore sa tylko czesciowo w ekranie --
    > >
    > > jak przerobic kod tej funkcji by bylo szybciej?
    > >
    > wychodzi na to ze wlasnie nalezaloby odwrocic proces - o ile
    > teraz jake po calej tekturze (a duza tekstura w prog2.exe ma 1000x1000
    > pixeli ) i czestokroc wypadam poza ekran to po obroceniu mozna
    > iterowac bez problemu po obruconej teksturze tylko w tym kawalku
    > ktory lezy w ekranie - tak ze to mogloby nawet przyspieszyc
    >
    > (choc sa dodatkowe koszty albo zapisywania tych krawedzi dla sylwetki
    > albo iterowania po wiekszych kwadratach) - tak ze zarazem moze przyspieszyc
    > jak i moze zwolnic
    >

    troche sie zmeczylem ale wieczorem moze sprobuje (z ciekawosci czy
    przyspieszy) uruchomic prostrsza wersji z odwrotna transformacja
    (tj bez sylwetek)


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: