  • 31. Data: 2009-08-11 10:34:47
    Temat: Re: da się przyspieszyć przejście przez bios? :)
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 10.08.2009 Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> napisał/a:
    > Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Obecnie cena 1 kWh to około 50 gr.
    >
    > No powiedzmy np. 20W * 24h * 365 dni = 175 kWh = 87,50 zł / rok
    > 40W * 24h * 365 dni = 350 kWh = 175 zł / rok

    Na rok? Czyli 10zł/mc? czyli 20gr/dzień, wybacz. Po za tym mój na
    jałowym chlapie całe 4W.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 32. Data: 2009-08-11 13:10:33
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote in message
    > A ile tych listew masz? Jedną przy sprzęcie RTV, drugą przy komputerze
    > i to by było tyle.

    po to jest tryb standby zeby go uzywac, inaczej oszczedzenie tych kilkuset
    zlotych rocznie bedzie okupione wydawaniem conajmniej takich samych sum na
    naprawe/wymiane sprzetu

    typowy sprzet av, agd i pc + peryferia nie jest projektowany z mysla o
    czestym
    wlaczaniu do sieci

  • 33. Data: 2009-08-11 18:13:12
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnh82hdd.k8a.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Tak cirka 2x mniej niż codzienny rozruch wszystkiego i zamykanie, ze
    > wszystkimi tego konsekwencjami (odczyty, uruchomienia, wejścia i wyjścia
    > do aplikacji) - trochę to trwa i maszyna leci wtedy na 100%.
    > Komputer w s3 wisi mi na jałowym poborze prądu i tak bym go nie wyłączał
    > dalej. Monitor oczywiście wyłączony guzikiem.

    Jest jeszcze hibernacja, posiadająca wszystkie zalety S3, oprócz
    dłuższego czasu rozruchu.

  • 34. Data: 2009-08-11 20:23:24
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** qwerty <q...@p...fm> wrote:

    > 1. Wyłącz sprawdzanie pamięci
    > 2. Podkręć procesor
    > 3. Dokup ramu
    > 4. Kup szybszy dysk
    > 5. Wywalić ubuntu. :)

    Postaw system na SSD to zobaczysz szybkie bootowanie. :) (oczywiście BIOS to
    nie obejdzie)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 35. Data: 2009-08-11 22:18:32
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Końrad pisze:
    > Mam chwilową manię na przyspieszanie mojego komputera (może dlatego, że
    > używam topornie wolnego Ubuntu). Pomierzyłem sobie czas startu systemu

    Ubuntu wcale nie jest takie wolne. Szczególnie np. 9.04.

    > i wyszło mi, że przejście etapu biosu (od włączenia komputera do
    > rozpoczęcia ładowania systemu) zajmuje około 1/4 - 1/5 całego
    > bootowania.

    Podaj w sekundach. Co innego 20%-25% z dwóch minut, a co innego
    -- 20%-25% z 15 sekund.

    > sztuczki z innym podpięciem napędów na taśmie? Może można wyłączyć
    > testowanie pamięci?

    Oczywiście, że można wyłączyć testowanie pamięci. Szczerze
    mówiąc, praktycznie nigdy się go nie włącza...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 36. Data: 2009-08-11 22:24:34
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 11.08.2009 Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> napisał/a:
> [...]
    b.com.pl...

    > Jest jeszcze hibernacja, posiadająca wszystkie zalety S3, oprócz

    Imo posiada wszystkie wady restartu :) POST, odczyt/zapis sporej ilości danych
    (całego ramu), średnio mi to pasi i mój desktop szybciej wstaje
    niż się dehibernuje (fakt, bez aplikacji). Szybko sobie odpuściłem takie
    uzytkowanie.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 37. Data: 2009-08-12 10:07:57
    Od: Końrad <k...@w...to>

    Radosław Sokół wrote:

    > Ubuntu wcale nie jest takie wolne. Szczególnie np. 9.04.

    no wlasnie wg mnie - w porownaniu z np opensuse czy windowsem - jest. na
    tym samym sprzecie.

    > Podaj w sekundach. Co innego 20%-25% z dwóch minut, a co innego
    > -- 20%-25% z 15 sekund.

    bios 21,5
    start systemu 37,7
    logowanie 4,7 (czyli reczne wpisanie loginu i hasla)
    start X 28,9

    to przykladowo

    > Oczywiście, że można wyłączyć testowanie pamięci. Szczerze
    > mówiąc, praktycznie nigdy się go nie włącza...

    kurcze, a gdzie to wylaczyc? bo przejrzalem juz bios 3 razy i nie widze.
    jedynie podczas startu jest napis 'press Esc to skip memory test'. ale
    nawet wcisniecie Esc nie sprawia ze jest szybciej

    p.s. jak moge sprawdzic jaka mam plyte glowna? bo nie pamietam :)

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 38. Data: 2009-08-12 10:25:48
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nie wyłączyć, a WŁĄCZYĆ.
    Quick Self Test Power On czy jakoś podobnie.
    Leci wtedy np. raz zamiast trzech razy.
    JaC

    -----

  • 39. Data: 2009-08-12 11:29:22
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Końrad napisał(a):

    > p.s. jak moge sprawdzic jaka mam plyte glowna? bo nie pamietam :)

    sudo dmidecode | more (albo przekieruj do pliku)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 40. Data: 2009-08-12 12:14:34
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Końrad pisze:
    > bios 21,5
    > start systemu 37,7
    > logowanie 4,7 (czyli reczne wpisanie loginu i hasla)
    > start X 28,9

    Co to za sprzęt? U mnie, na wcale nie jakimś bardzo wypasionym
    jak na dzisiejsze standardy sprzęcie, Ubuntu 9.04 startuje w
    kilkanaście sekund aż do użytecznego pulpitu (włącznie z
    wpisaniem loginu i hasła).

    > kurcze, a gdzie to wylaczyc? bo przejrzalem juz bios 3 razy i nie widze.
    > jedynie podczas startu jest napis 'press Esc to skip memory test'. ale
    > nawet wcisniecie Esc nie sprawia ze jest szybciej

    Quick Power-on Self Test

    > p.s. jak moge sprawdzic jaka mam plyte glowna? bo nie pamietam :)

    Najlepiej: zerknąć na laminat :) A metodę programową już Ci
    pokazano obok.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |