  • 21. Data: 2009-08-10 23:10:01
    Temat: Re: da się przyspieszyć przejście przez bios? :)
    Od: Padre <P...@n...net>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > Nie. Te obliczenia wskazują, że nawet urządzenia które ciągną mało
    > prądu, za to działają 24h w skali roku też generują duże opłaty.

    Jakbyś spojrzał jeszcze raz na to co napisałeś w odniesieniu do
    komputera w suspendzie (o tym jest ta gałąź wątku)to zauważył byś że
    komputer przebywający w tym stanie 24godziny na dobę co dzień to
    komputer nigdy nie używany...

    Lepiej go sprzedać.

  • 22. Data: 2009-08-11 05:30:26
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > No powiedzmy np. 20W * 24h * 365 dni = 175 kWh = 87,50 zł / rok

    Ale masz jakieś pomiary, czy tak z kapelusza?

    Pobór mocy jest raczej rzędu 1-4 W:

    http://tvtool.info/FlashHelp/S3_Power_mode.htm
    http://www.microsoft.com/whdc/system/pnppwr/powermgm
    t/VistaEnergyConserv.mspx
    (tabela na stronie 9)

    i nie różni się prawie wcale od poboru w stanie "wyłączenia"
    (bez odcięcia prądu)- G2.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 23. Data: 2009-08-11 05:54:27
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    > Bo łażenie od listwy do listwy - sorry to ja już zapłacę za ten prund aby
    > tego nie robić.

    A ile tych listew masz? Jedną przy sprzęcie RTV, drugą przy komputerze i
    to by było tyle.

    Być może warto zmienić taryfę na strefową, np. ENEA umożliwia taką
    zmianę bezpłatnie 1x w roku. W porze dziennej kWh jest droższa o 9 groszy,
    za to w nocnej (8 godzin nocy + 2 godz. w ciągu dnia) o 23 grosze tańsza.
    Trzeba policzyć co się komu opłaca. Wtedy pralkę i zmywarkę włączasz o
    określonej godzinie (są do tego odpowiednie urządzenia za kilka zł np. na
    allegro) i już masz oszczędność około 50 gr. dziennie.

  • 24. Data: 2009-08-11 05:58:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    > w suspendzie (o tym jest ta gałąź wątku)to zauważył byś że komputer
    > przebywający w tym stanie 24godziny na dobę co dzień to komputer nigdy nie

    Najlepiej to kupić watomierz, pomierzyć co ile ciągnie i ci się oczy na
    pewne sprawy otworzą.
    Np. ja miałem telewizor około 10 letni (a więc Rubin z ZSRR to nie był),
    który włączony pobierał 65W, a w stanie czuwania 23W. Czasami się można
    zdziwić dość mocno.

  • 25. Data: 2009-08-11 06:00:20
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@i...com>
    napisał w wiadomości news:h5qvlj$15u$1@inews.gazeta.pl...
    > Marcin Wasilewski napisał(a):

    > i nie różni się prawie wcale od poboru w stanie "wyłączenia"
    > (bez odcięcia prądu)- G2.

    Kłopot w tym, że komputery w stanie czuwania biorą dość sporo prądu, do
    tego zwykle dochodzi monitor i pierdoły w stylu modem kabl., router/switch
    itp. których też nie chce się nikomu wyłączać.

  • 26. Data: 2009-08-11 06:31:21
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

> [...]

    > do tego zwykle dochodzi monitor i pierdoły w stylu modem kabl.,
    > router/switch itp. których też nie chce się nikomu wyłączać.

    Urządzenia dodatkowe to inna inszość. Ja tylko chciałem podkreślić,
    że stan S3 niewiele się różni pod względem poboru mocy od "wyłączenia",
    więc nie ma powodu, by go demonizować.

    Więc jeśli oszczędzać, to wyłączać wszystko spod napięcia.
    A jeśli wyłączamy komputer "klasycznie" do G2, to S3 nie zrobi
    praktycznie żadnej różnicy (poza znaczącym zwiększeniem komfortu).

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 27. Data: 2009-08-11 06:38:50
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-08-11 07:58, Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:

> [...]
    > Np. ja miałem telewizor około 10 letni (a więc Rubin z ZSRR to nie był),
    > który włączony pobierał 65W, a w stanie czuwania 23W. Czasami się można

    I zostałeś fanatycznym miłośnikiem oszczędzania kosztem wygody.
    Większość ludzi wybiera wygodę zamiast oszczędzania i dlatego
    np. mamy samochody zamiast korzystać z komunikacji miejskiej
    czy wiejskiej. Ty kup sobie rower, do pracy dojeżdżaj spocony
    lub przemoczony jak bura suka ale z radością że zaoszczędziłeś
    kolejne kilkadziesiąt zł w skali miesiąca. Wiesz ile to będzie
    w skali roku ?

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2009-08-11 06:50:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:h5r1de$n2m$...@n...task.gda.pl...
    > Kłopot w tym, że komputery w stanie czuwania biorą dość sporo prądu, do
    > tego zwykle dochodzi monitor i pierdoły w stylu modem kabl., router/switch
    > itp. których też nie chce się nikomu wyłączać.

    Tylko, gdy komputer jest wstrzymany do S3 to praktycznie nie ma czego
    podtrzymywać. Trzeba sobie dokładnie obliczyć co się opłaca. Według ciebie
    S3 jest złe. Teraz oblicz ile watów zjada ci sam rozruch systemu. Może się
    okazać, że wstrzymanie jest tańsze, niż ciągłe uruchamianie systemu.

  • 29. Data: 2009-08-11 07:31:16
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:h5r1de$n2m$1@news.task.gda.pl...
> [...]
    > tego zwykle dochodzi monitor i pierdoły w stylu modem kabl., router/switch
    > itp. których też nie chce się nikomu wyłączać.

    Do tego służą listwy zasilające zwane master-slave, które po wyłączeniu
    głównego urządzenia (u mnie komputer) odłączają wszelkie inne urządzenia.

    --
    marfi

  • 30. Data: 2009-08-11 10:29:31
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 10.08.2009 Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> napisał/a:
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    > wiadomości news:slrnh80dsm.rna.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Ale wiesz ile cię to rocznie kosztuje w opłatach za prąd?

    Tak cirka 2x mniej niż codzienny rozruch wszystkiego i zamykanie, ze
    wszystkimi tego konsekwencjami (odczyty, uruchomienia, wejścia i wyjścia
    do aplikacji) - trochę to trwa i maszyna leci wtedy na 100%.
    Komputer w s3 wisi mi na jałowym poborze prądu i tak bym go nie wyłączał
    dalej. Monitor oczywiście wyłączony guzikiem.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***