  • 1. Data: 2009-08-10 07:29:19
    Temat: Problem z płyta Gigabyte
    Od: "rAniel" <n...@m...me>

    Witam wszystkich,

    Jakiś czas temu odebrałem z 'naprawy gwarancyjnej' - czyli wymiany na nową -
    płytę główną. Poleżała trochę w pudełku aż zebrałem się na zamonowanie jej.
    I tu zaczęły się schody - po podłączeniu wszystkiego i uruchomieniu system
    zaczyna się wczytywać, po czym następuje albo zwis, albo komunikat o braku
    jednego z plików systemowych albo reset. Ten sam dysk przełożony do innego
    kompa działa bez problemu - system się uruchamia i wszystko działa.

    Botowanie komputera z płyty instalacyjnej XP oraz 7 skończyło się BSOD.

    Co to może być? Coś jest krzywo w BIOS czy też mam wymieniać nową płytę?

    -----
    pozdrawiam
    g.

  • 2. Data: 2009-08-10 08:01:17
    Temat: Re: Problem z płyta Gigabyte
    Od: "BIURO-Serwis" <a...@i...pl>

    wyklucz kabelki, i temperaturę, no i zmień zasilacz, jeżeli nie pomoże to
    niestety kondesatory na płycie głównej, jeżeli to stara płyta, jeżeli nowa,
    to wymiana.

    --
    .::POZDRAWIAM::..
    A. Sz.

  • 3. Data: 2009-08-10 10:11:58
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    rAniel pisze:
    > Co to może być? Coś jest krzywo w BIOS czy też mam wymieniać nową płytę?

    1.Reset Biosa ( nie wiadomo co oni z tą płytą robili ;)
    2.Sprawdź czy chłodzenie na chipsecie nie ma luzu.
    3.Jeśli płyta była serwisowana ( a nie wymieniona na nową - to sprawdź
    po numerze seryjnym płyty i a nie po tym co oni napisali na rewersie
    serwisowym ) to sprawdź czy nie porobili zimnych lutów
    4.Czy w karcie gwarancyjnej widnieje opis naprawy?
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 4. Data: 2009-08-11 11:06:48
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Botowanie komputera z płyty instalacyjnej XP oraz 7 skończyło się BSOD.
    >
    > Co to może być? Coś jest krzywo w BIOS czy też mam wymieniać nową płytę?

    Sam łamię zęby dość często z płytami Gigabyte i niestety rzadko która chodzi
    prawidłowo na domyślnych ustawieniach biosu zwłaszcza te z segmentu mid i
    high-end. Przez ponad pół roku miałem EP35-DS3 i po przesiadce na Asusa P5Q3
    stwierdzam dużo lepszą kulturę pracy tej drugiej płyty.
    W GB często trzeba wszystko poustawiać manualnie a jest tego w niektórych
    modelach jak z serii EP45-DS3 od groma. Powiem szczerze ilość opcji do
    ustawienia przytłacza, zwłaszcza jeśli chodzi o timingi. Niekiedy dobrze
    jest ciutke podnieść napięcia na pamięciach co często rozwiązuje problemy z
    bsodami. Dodam jeszcze, że mimo ogromu ustawień w tych płytach rzadko która
    dobrze znosi overclocking. Lubią się one też gryźć z niektórymi
    egzemplarzami kart graficznych np. Asus EAH4770 o czym pisałem kilka wątków
    dalej.

  • 5. Data: 2009-08-12 14:38:29
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Tomaszek pisze:

    > 1.Reset Biosa ( nie wiadomo co oni z tą płytą robili ;)

    + po tym load setup default lub optimal.

  • 6. Data: 2009-08-14 11:43:59
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Doxent pisze:
> [...]
    > segmentu mid i high-end. Przez ponad pół roku miałem EP35-DS3 i po
    > przesiadce na Asusa P5Q3 stwierdzam dużo lepszą kulturę pracy tej

    Co jest ciekawe, bo generalnie płyty Gigabyte cieszą się
    opinią przeznaczonych raczej na wyższą półkę rynku OEM,
    czyli do maszyn, które trzeba łatwo poskładać i bez dłuż-
    szej konfiguracji pchnąć do klienta, który też nic nie
    będzie grzebał. A płyty ASUSa od dosyć dawna mają raczej
    opinię płyt do podkręcania.

    > W GB często trzeba wszystko poustawiać manualnie a jest tego w

    Często, często... Na jakiej podstawie tak twierdzisz? :)
    Kupiłem przez ostatnich kilka lat dobrych kilka, jak nie
    kilkanaście płyt Gigabyte, a przez ostatni miesiąc dwie,
    i w żadnej nie *musiałem* nic przestawiać. Owszem, miałem
    taką *możliwość* i swój komputer dostroiłem, ale płyty w
    innych działają doskonale na wartościach domyślnych.

    > Niekiedy dobrze jest ciutke podnieść napięcia na pamięciach co często
    > rozwiązuje problemy z bsodami. Dodam jeszcze, że mimo ogromu ustawień w

    Lepiej stosować lepszej klasy moduły i nie podnosić bez
    potrzeby częstotliwości taktowania :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |