  • 11. Data: 2009-08-10 14:03:47
    Temat: Re: da się przyspieszyć przejście przez bios? :)
    Od: "Remek" <w...@n...pl>

    news:h5p8ad$gv8$1@achot.icm.edu.pl...
    > Użytkownik "Remek" <w...@n...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Biosu - nic, ale uruchamianie ubuntu - tak.

    Oczywiście! Plamy na słońcu również. Czytaj wątek:

    "przejście etapu biosu (od włączenia komputera do
    rozpoczęcia ładowania systemu) zajmuje około 1/4 - 1/5 całego
    bootowania.

    Da się ten etap jakoś przyspieszyć?"

    Wiesz co to jest "przejście etapu biosu" ???

    Remek

  • 12. Data: 2009-08-10 15:09:18
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 10.08.2009 Dominik & Co <D...@i...com>
    napisał/a:

    > 6. Używaj hibernacji albo i nawet Suspend To Ram.

    Oczywiście że suspend to ram S3, mam system w 5sek gotowy z aplikacjami, desktop
    też.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 13. Data: 2009-08-10 17:16:47
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnh80dsm.rna.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...
    > Dnia 10.08.2009 Dominik & Co

    > Oczywiście że suspend to ram S3, mam system w 5sek gotowy z aplikacjami,
    > desktop też.

    Ale wiesz ile cię to rocznie kosztuje w opłatach za prąd?

  • 14. Data: 2009-08-10 18:15:26
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:h5pklk$h8b$...@n...task.gda.pl...
    > Ale wiesz ile cię to rocznie kosztuje w opłatach za prąd?

    Ile?

  • 15. Data: 2009-08-10 19:16:39
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:h5pklk$h8b$...@n...task.gda.pl...
    > Ile?

    Obecnie cena 1 kWh to około 50 gr.

    No powiedzmy np. 20W * 24h * 365 dni = 175 kWh = 87,50 zł / rok
    40W * 24h * 365 dni = 350 kWh = 175 zł / rok

  • 16. Data: 2009-08-10 21:54:24
    Od: Padre <P...@n...net>

    > No powiedzmy np. 20W * 24h * 365 dni = 175 kWh = 87,50 zł / rok
    > 40W * 24h * 365 dni = 350 kWh = 175 zł / rok

    Te obliczenia wykazują tylko że nie używanego nigdy komputera nie ma
    sensu trzymać w suspend, lepiej go sprzedać...

  • 17. Data: 2009-08-10 22:08:46
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > Te obliczenia wykazują tylko że nie używanego nigdy komputera nie ma sensu
    > trzymać w suspend, lepiej go sprzedać...

    Nie. Te obliczenia wskazują, że nawet urządzenia które ciągną mało
    prądu, za to działają 24h w skali roku też generują duże opłaty. Załóżmy, że
    komputer działa u ciebie 8h/dziennie. Pomnóż sobie kwoty powyżej przez 2/3 i
    uzyskasz 58 zł dla 20W i 117 zł dla 40W.

    Np. modem kablowy + router + bramka voip + komputer w stand-by potrafi
    pobierać moc 60W,
    do tego jakieś TV, wieża, DVD, ładowarki do komórki jakaś baza do telefonu
    bezprzewodowego i potrafi się uzbierać 100W puszczane w atmosferę, a w ciągu
    roku to jest już ponad 400 zł zmienione w ciepło. O ile zimą jest jeszcze z
    tego jakiś pożytek, o tyle latem już niekoniecznie.

  • 18. Data: 2009-08-10 22:18:34
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

> [...]
    > działa u ciebie 8h/dziennie. Pomnóż sobie kwoty powyżej przez 2/3 i uzyskasz

    W skali roku to nie jest DUŻA opłata. Ale masz rację - co można zrobić? Ja mam
    serwerek na mini-itx (działa 24), kompy hibernuję, ale co zrobię z routerem -
    on musi działać, nie wiem kiedy mi będzie potrzebne podniesione łącze do
    domu... Najprościej wyłączyć na noc korki - ale co z lodówką? ;)

    Czekam na jakieś *konstruktywne* porady dotyczące "zielonych komputerów" - jako
    pierwszą rzucę taką, że używanie staroci nie jest efektywne - żrą tyle samo, a
    mniej przetworzą.

    Druga opcja - czy laptop na suspend (chociaż ja robię hibernację) żre tyle samo
    co jakiś stary pecet? No nie żre.

    Ergo: ludzie używający starych komputerów nie dbają o środowisko?

    > Np. modem kablowy + router + bramka voip

    To są usługi, które w zestawie przecież muszą działać - więc co w zamian?

> [...]
    > zł zmienione w ciepło. O ile zimą jest jeszcze z tego jakiś pożytek, o tyle

    Ale jednak to właśnie zimą jest większe spalanie - chłodzić się to
    niekonieczne, ogrzać się jednak trzeba. Przynajmniej w naszym klimacie.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 19. Data: 2009-08-10 22:50:16
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > z routerem - on musi działać, nie wiem kiedy mi będzie potrzebne
    > podniesione łącze do domu... Najprościej wyłączyć na noc korki - ale co

    No routerki też są różne, powstają już nawet linie green, które potrafią
    sterować poziomem napięć na interfejsach sieciowych, dobierając je w
    zależności od jakości połączenia.

    > Czekam na jakieś *konstruktywne* porady dotyczące "zielonych komputerów"
    > - jako pierwszą rzucę taką, że używanie staroci nie jest efektywne - żrą
    > tyle samo, a mniej przetworzą.

    Nwe płyty główne i procki w technologii 45 nano biorą dużo mniejszą moc.
    Do tego dodał bym, że jak zasilacz to z aktywnym PFC.

    > To są usługi, które w zestawie przecież muszą działać - więc co w zamian?

    router i voip w jednym :)

    > Ale jednak to właśnie zimą jest większe spalanie - chłodzić się to
    > niekonieczne, ogrzać się jednak trzeba. Przynajmniej w naszym klimacie.

    Najlepszy sposób to listwy zasilające z wyłącznikami i wyłączanie
    wszystkiego (poza lodówką ozywiście) z trybu stand-by, na czas snu i
    przebywania poza domem. W sumie około 14-16 godzin dziennie nie korzystamy z
    większości urzadzeń.

  • 20. Data: 2009-08-10 23:01:10
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    > No routerki też są różne, powstają już nawet linie green, które potrafią
    > sterować poziomem napięć na interfejsach sieciowych, dobierając je w
    > zależności od jakości połączenia.

    Napisz coś czego nie wiemy - mam biedostradę, a netia nie jest w stanie
    świadczyć usług. Z resztą jeżeli chodzi o efektywność energetyczną to nie
    byłoby tutaj żadnej różnicy.

    > Nwe płyty główne i procki w technologii 45 nano biorą dużo mniejszą moc. Do
    > tego dodał bym, że jak zasilacz to z aktywnym PFC.

    Super ale ja już mam taki (Athlon X2 45 właśnie) - co poza tym? Coś czego nie
    wiemy?

    >>> Np. modem kablowy + router + bramka voip

    > router i voip w jednym :)

    Wsio ryba czy w jednym czy w dwóch chodzi o to, że bramka VoIP z definicji
    raczej musi być czynna 24.

> [...]
    > (poza lodówką ozywiście) z trybu stand-by, na czas snu i przebywania poza
    > domem. W sumie około 14-16 godzin dziennie nie korzystamy z większości

    Najlepszy sposób na CO? A wyobrażasz sobie, że niektórzy mają ogrzewanie na
    prund i te 150zł rocznie to jakieś śmieszne kwoty? :)

    Nie no serio bez obrazy - rzucasz jakieś frazesy odnośnie oszczędzania energii
    - ja jestem ZA. Ale u wszystkich to działa tak, że ekologia to jest na ostatnim
    miejscu, na pierwszym wygoda, na drugim koszt.

    Wiec (mając powyższe na uwadze) co proponujesz? Bo łażenie od listwy do listwy
    - sorry to ja już zapłacę za ten prund aby tego nie robić.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )