  • 61. Data: 2013-11-16 12:42:26
    Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
    Od: Tadzik <t...@g...pl>

    No a F-errari?
    Czy tego g...na też nie kupować?
    Omijać szerokim łukiem? :)
    --
    Pozdro
    tadzik

  • 62. Data: 2013-11-16 14:03:07
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-16 12:42, Tadzik pisze:

    > No a F-errari?
    > Czy tego g...na też nie kupować?
    > Omijać szerokim łukiem? :)

    Oczywiście! Masz pojęcie ile to pali? A naprawy jakie drogie? Jak często
    sprzęgło się wymienia?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 63. Data: 2013-11-16 14:45:43
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > 2.2dci - regeneracja wszystkich 4 na zapas (3 lata już na tej regeneracji
    > pomykam) kosztowala mnie około 1000zł.

    Przez 3 lata to można zrobić 1000 jak i 100 tyś. km. ;-)
    Na czym polegała ta "regeneracja"?

  • 64. Data: 2013-11-16 18:31:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-16 14:45, nom wrote:
    > Przez 3 lata to można zrobić 1000 jak i 100 tyś. km. ;-)

    Oceniam że około 45tyś.

    > Na czym polegała ta "regeneracja"?

    Na wymianie "kulek" będących elementem psującym się z wiekiem. Kiedy
    kulka staje się mniej okrągła wtrysk popuszcza paliwo i kopci na czarno.
    Faktycznie, po wymianie przestał dymić. Nie dymi do dzisiaj, przelewy
    przelewają po równo i raczje niewiele (wczesniej lały szklankami). U
    mnie były to wtryski Bosh.

    Polega też na teście na urządzeniu Bosha do kalibracji wtrysków (mam
    raporty z tego urzadzenia) i "zaprogramowaniu" ich w komputerze
    samochodu, cokolwiek to znaczy.

  • 65. Data: 2013-11-16 19:21:40
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-15, Trybun <Y...@y...com> wrote:

> [...]
    > jest wystawiana homologacja ministra transportu. Dotyczy ona również
    > norm emisji spalin. Diagnosty czy ministra nie interesuje ilość
    > katalizatorów czy filtrów cząsteczek stałych w silniku diesla danego
    > auta - ich interesuje tylko norma emisji spalin - gdy jej silnik w danym
    > aucie nie spełnia to takie auto traci prawo do użytkowania. A oczywiste
    > jest to że nie mając tego filtra, bądź gdy ów filtr jest uszkodzony to
    > spaliny auta nie spełnią wymaganych norm. A więc sytuacja chyba jasna -
    > diagnosta musi zatrzymać DR takiego auta.

    Ile razy mam Ci powtarzac ze nie musi, a nawet nie moze? Moze wystawic
    jedynie wynik badania negatywny - potwierdzone u diagnosty.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 66. Data: 2013-11-16 19:35:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Nov 2013 14:03:07 +0100, sqlwiel napisał(a):

    > Masz pojęcie ile to pali?

    Ale silnik latwo sie gazuje :)

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 67. Data: 2013-11-16 20:25:54
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    (ciach)

    > No a F-errari?
    > Czy tego g...na też nie kupować?
    > Omijać szerokim łukiem? :)

    napisałem: "... w miarę bezawaryjne auto...".
    I pod tym względem Ferrari ma trwałość dużo gorszą niż Fiat.

  • 68. Data: 2013-11-16 23:44:44
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 15 Nov 2013 09:55:32 +0000 (UTC), Piotr Klimek
    <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

    >Primera moich znajomych z silnikiem 1.9dCi miała dwukrotnie przekręconą
    >panewkę. Pewnie o te silniki trzeba bardziej dbać niż o inne. Ja bym wolał
    >kupić 2.0HDi.

    Scenic II 1.9 dCi - 2 x panewki, druga turbina.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 69. Data: 2013-11-17 13:19:15
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Scenic II 1.9 dCi - 2 x panewki, druga turbina.

    Koleżanka regenerowała 4 szt. wtryskiwacze razem 3600zł.

  • 70. Data: 2013-11-17 13:21:02
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > On 2013-11-16 14:45, nom wrote:
    >
    > Polega też na teście na urządzeniu Bosha do kalibracji wtrysków (mam
    > raporty z tego urzadzenia) i "zaprogramowaniu" ich w komputerze samochodu,
    > cokolwiek to znaczy.

    Dzięki za wyjaśnienie, nie "siedzę" w Dieselach. :-)