  • Data: 2009-09-08 20:22:44
    Temat: Re: czyszczenie matrycy: etanol vs spirytus rektyfikowany
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Sep., 13:08, "quent" <x...@x...com> wrote:
    > Witam!
    >
    > Czy orintujecie sie jaka jest roznica miedzy etanolem 96% dostepnym np w
    > hurtowni farmacetycznej a spirytusem rektyfikowanym 95% dostepnym normalnie
    > na rynku w detalu?
    > Pierwszy ma cene hurtowa ok 60zl za 200ml a drugi w detalu jest za 30zl za
    > 200ml.
    >
    > Mialem okazje czyscic kiedys matryce w moim 20D wlasnie etanolem 96% i
    > sprawdzal sie znakomicie.
    > Niestety nie moge go dzis nigdzie kupic za to zwykly spirytus jest jak
    > wiadomo dostepny.

> [...]

    roznica 95% a 96% w alkoholu etylowego w roztowrze wodnym jest do
    pominiecia.
    rektyfikowany jest czysiciejszy.
    przechodzi przez kolumne rektyfikacyjna i jest zbierany z wyzszej
    polki .
    szczegolow nie ma sensu tutaj przytaczac .

    jesli wogole decydujesz sie na alkohol etylowy to spirytus
    rektyfikowany nie ma wiecej przeciwskazan niz ten ktory jest
    sprzedawany pod handlowa nazwa etanol.
    C2h5Oh - o ile dobrze pamietam wzor chem na etanol.

    w praktyce , ktory zastosujesz poza roznicy ceny nie ma znaczenia.

    i tutaj dygresja.

    w zasadzie producenci aparatow odradzaja stosowani alkoholu etylowego
    do czyszczenia.

    je przez wiele lat praktycznego stosowania nigdy nie zawiodlem sie na
    spirytusie - mam na mysli do czyszczenia optyki , zmieszany z pepsi
    okazywal sie podstepny ( tzn podcinal nogi) .
    kupowalem niekiedy drogie zrodki dedykowane specjalnie dla szkiel
    optycznych i musialm pozniej poprawiac spirytusem.

    ostatnio mam taki - nie bede wymienial marki pod ktora jest
    sprzedawany - mam wrazenie na podstawie zapachu , ze jest to plyn do
    mycia naczyn rozcienczony woda.