  • 11. Data: 2010-01-17 09:18:05
    Temat: Re: czym tanio a dobrze dopelnic w dol EF 24-105 F4?
    Od: "michalzz" <s...@U...poczta.fm>

    > strzel sete to sie moze przejasni .

    ;-) moze pozniej...

    > ogniskowa nie ulega zmianie , zawsze bedzie taka sama , niezalezna od
    > formatu

    zgadza sie moj blad powyzej; -)

    > obiektywy o danej ogniskowej i kacie widzenia ( podawanymi dla FF)
    > maja pozornie ( ekwiwalent ) taki kat widzenia i ogniskowa ile razy
    > matryca jst mniejsza

    czyli z obiektywu 24-105 F4 FF po podpieciu do 500d bedzie mial mniejszy kat
    widzenia odpowiadajacy ogniskowej dla FF 38-168?

    Jesli zapne do 500d stalke EF 50 1.8 to tak naprawde kat jej widzenia bede
    mial na poziomie rzeczywistego 80mm...?

  • 12. Data: 2010-01-17 09:24:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Jan., 10:18, "michalzz" <s...@U...poczta.fm> wrote:

> [...]
    > widzenia odpowiadajacy ogniskowej dla FF 38-168?
    >
    > Jesli zapne do 500d stalke EF 50 1.8 to tak naprawde kat jej widzenia bede

    yes.yes.yes

  • 13. Data: 2010-01-17 11:55:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 3...@v...goo
    glegroups.com

    : matryce aps-c maja wieksza gestoc powierzchniowa a wiec i wiekszee
    : wymagania w stosunku do rozdzielczosci obiektywu.

    A, fakt... C 450 D ma większą niż pierwszy cyfrowy aparat Kodaka. ;)
    Nie ma zależności, o której piszesz. Jest inna -- nowsze matryce są gęstsze niż
    starsze.
    A i tu nie ma tak łatwo, bo zawsze można znaleźć jakieś wyjątki.

    Ogólnie gęstość zależy nie od rozmiaru matrycy a od stopnia zaawansowania tak zwanej
    ludzkości. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2010-01-17 12:14:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" news:216c8613-1908-4e19-9d13-948bdd81b2ed@j14g2000yq
    m.googlegroups.com

    > ogniskowa nie ulega zmianie , zawsze bedzie taka sama , niezalezna od formatu

    Ogniskowa zmieni się -- ale dopiero po wstawieniu konwertera. ;)
    Inna sprawa, czy mianie się także jakość. :) (czy konwerter nie konwertuje błędów)

    Obcięcie matrycy nijak nie może wpłynąć na ogniskową.
    Tego ciachnięcia można dokonać już po pstryknięciu fotki -- nazywa się to
    kadrowaniem. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' http://eneuel.comyr.com o.`.,

  • 15. Data: 2010-01-17 12:21:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 6...@r...goog
    legroups.com

    : ten srodek obiektywu jest taki sam w aps -c jak i w FF.
    : tzn wlasnosc optyczna tego obiektyu nie zalezy od matrycy.
    : poniewaz FF ma mniejsza gestosc powierzchniowa , zadawala sie

    Nie ma. Gęstość matrycy nie zależy od jej rozmiarów. :)
    Raczej -- im nowsza, tym gęstsza. :) (i w pewnym sensie -- im droższa?)

    : poniewaz aps-c wykorzystuje czesc srodkowa obiektywu obserwuje sie
    : mniejszy spadek jakosci obrazu ku brzegom niz w FF.

    I całe szczęście. ;) Ale gdyby to była FF -- można by było obciąć jej brzegi po
    pstryknięciu. :)
    (wykadrować)

    : Ale ten obraz wyjsciowy w srodku aps-c bedzie gorzej odwzorowany niz w srodku FF.

    Jakość tak sobie zależy od wielkości matrycy. Może nawet będzie
    lepsza, bo mała matryca może być lepiej chłodzona i szybciej obrabiana. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' http://eneuel.comyr.com o.`.,

  • 16. Data: 2010-01-17 14:02:31
    Od: sandr <s...@g...com>

    A wracając do tematu...

    Swojego czasu, miałem (na APS-C) EF 24-105/4 L -> dopełniłem EF
    17-40/4 L i ... po kilku miesiącach zauważyłem,
    że 24-105 przeważnie leży w torbie. Sprzedałem gada, dokupiłem EF
    70-200 i jest spoko.

    EF 24-105/4 L na APS-C (jak dla mnie), to niezbyt szczęśliwe
    zestawienie (powinieneś sam poeksperymentować z doborem ogniskowych -
    nauka co prawda kosztowna, ale tylko w ten sposób dowiesz się czego
    nie chcesz :-) ).

  • 17. Data: 2010-01-17 14:11:44
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    dla mnie spacer zoomem została tokina 12-24.
    Kąt mi lezy , najczęściej uzywany, zwłaszcza w plenerze , bo szeroko, jakośc
    niezła , cena przystepna.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com
    b.googlegroups.com...

  • 18. Data: 2010-01-17 14:35:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Jan., 13:14, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY"  news:216c8613-1908-4e19-9d13-948bdd81b2ed@j14g2000y
    qm.googlegroups.com

    > Ogniskowa zmieni się -- ale dopiero po wstawieniu konwertera. ;)

    zmieni sie tez jesli wyjmiesz np przednia soczewka , albo z tylu
    nakleisz lupe.

    zmieni sie tez jesli zanurzysz obiektyw pod wode.

    gdybys mial jakies konkretne i rzeczowe uwagi , pewnie pozostali
    czytajacy byliby wdzieczni.

  • 19. Data: 2010-01-17 21:49:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" b...@c...goo
    glegroups.com

    : gdybys mial jakies konkretne i rzeczowe uwagi , pewnie pozostali
    : czytajacy byliby wdzieczni.

    Wątpię. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' http://eneuel.comyr.com o.`.,

  • 20. Data: 2010-01-18 07:35:02
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > czy sa jakies tanie do 1000-1500 stalki w zakresie 16-20 do Canona?
    > Znalazlem obiektyw EF-S 10-22 mm f/3.5-4.5 USM, ale cena porownywalna
    > jest z 24-105 na ktory praktycznie w calosci poleca moje
    > oszczednosci...

    No jak chcesz cos szerokiego to mysle ze calkiem fajnym rozwiazaniem jest
    Tokina 12-24/4 PRO DX, jesli oczywiscie myslisz o szkle cropowym

    Steel