  • Data: 2016-07-08 18:05:28
    Temat: Re: czym rozbujać kawał żelastwa ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
    >O kuśwa :)

    I dlatego od poczatku wydawalo mi sie nierealne :-)
    To nadal nie jest wykluczone - w jakims sprezystym zamocowaniu obiekt
    moze tak drgac, a moc wymuszajaca bedzie znacznie mniejsza.

    >Jak wspomniałem - chodzi o testowanie czujnika, który "normalnie"
    >jest przykręcony do stalowej konstrukcji (powiedzmy niech to będzie
    >most metalowy).
    >No i po tym moście jeżdżą samochody, itp. Czyli są różne
    >charakterystyczne wibracje. Amplituda ich jest niewielka - może
    >przesadziłem z tymi 2mm. Pewnie 0.5 wystarczy...

    IMO - most to potrafi i wiecej, 10mm by mnie nie zdziwilo. Czasem
    wrecz czuc jak tramwaj czy ciezarowka przejezdza.

    >Zakres mierzonych częstotliwości osiąga te powiedzmy 2kHz.

    I o to chodzi - most drga 10mm, ale na czestoliwosci podstawowej np
    1Hz.
    A na czestotliwosci 2kHz to bedzie np 10um :-)

    Ja powyzej liczylem dla 200g, dla masy mostu to bys potrzebowal pewnie
    mocy elektrowni :-)

    No chyba, ze ta konstrukcja, to lufa armaty, wtedy jestem sklonny
    uwierzyc w te 2mm w pasmie 2kHz :-)

    >Czyli chodzi o to, że opracowuję czujnik, który ma zastąpić inny
    >czujnik. A do testowania muszę mieć możliwość porównania z innym, o
    >znanych parametrach w warunkach zbliżonych do tych "polowych".

    >Tak naprawdę nie jest to most - ale rzecz równie spora i ciężka :)
    >Niestety umowa zmusza mnie do dyskrecji, stąd takie wyjaśnianie
    >dookoła...

    Wzbudnik to dobry kierunek, przy mniejszych czestotliwosciach moze
    wystarczyc silnik z niewywazonym wirnikiem.
    Tylko skalibrowac to bedzie ciezko - bo widzisz jakie sily, to, ze w
    jednym miejscu masz 2mm amplitudy nie znaczy, ze w innym tez tyle
    bedzie.
    Ale do porownania dwoch czujnikow moze wystarczy.

    J.